Internetuppkopplade Das Keyboard 5Q öppnas upp för förbokning

Permalänk
Melding Plague

Internetuppkopplade Das Keyboard 5Q öppnas upp för förbokning

Das Keyboards Kickstarter-projekt för ett tangentbord som kan ansluta till och anpassas efter olika webbtjänster visas nu upp i ny video och kan förbokas, med amerikansk knappsats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äh, overkill. Ge mig bara ett Das Keyboard 4 Professional med Mx-Red så är jag nöjd.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Känner att Key-loggers snart blir gammalmodigt!..

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av AX:

Känner att Key-loggers snart blir gammalmodigt!..

Täntke detsamma. Det här är ju alla key-loggers dröm att kapa.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Trams

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Ultimata tangentbordet för att skapa botar till spel?

Permalänk
Medlem

Med tanke på det stora intresset och utan tvekan entusiaster som har gått med in på detta så lär det finnas robusta och bra profiler senare.

Men knappast något som intresserar mig, tror det kan bli jobbigt att få all information på tangentbordet efter ett tag. Minnas vad som är vad blir också en annan typ av huvudvärk beroende på hur bra man är med det. Tittar jag ner på mitt tangentbord vill jag att det ska vara en plats för stillsamhet.

Permalänk
Medlem

Verkade mest som ett rörigt, dyrt tangentbord.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Hur tänkte de nu? Man skaffar ju Das Keyboard (pro, blanka tangenter) för att man inte vill titta ner när man skriver. Känner de ens sin målgrupp?

Permalänk
Avstängd

Nej tack!

Jag vill inte ha något internetuppkopplat tangentbord som måste uppdateras med säkerhetsuppdateringar och blir hackad och infekterad med malware, så sniffar den alla mina lösenord, och går med i olika IoT-botnät, typ Mirai och utför DDoS attacker.

Tabbar fixar man lät genom pinna intressanta tabbar som Gmail genom att högerklicka och välja "Pin tab".
Notifikationer samlas alla i Windows 10 på ett och samma ställe i notification center.

Permalänk
Medlem

Sökte efter secure eller security på deras kickstarter sida utan resultat. Däremot fanns Cloud och IoT flera gånger så jag antar att det inte är ett tangentbord utan en RGB DDOS klient.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Snart blir väl Tandborsten uppkopplad också.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Snart blir väl Tandborsten uppkopplad också.

Redan kopplade till telefonen väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Snart blir väl Tandborsten uppkopplad också.

Som honom nedan dig skrev så tror jag redan du kan koppla upp tandborsten till wifi för att avläsa batteri (och andra saker?). =D Framtiden är redan här.

Permalänk
Medlem

Lät ju helt värdelöst..

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Nu kanske deras andra tangentbord går ner i pris? Har länge sneglat på Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown.

Permalänk
Medlem

Måste väl ändå vara mycket enklare att haxxorera på det vanliga sättet än genom nån jävla firmware till ett tangentbord? Som vanligt målast det fan på väggen här. Säger inte att det är en nödvändig produkt. Men nån måtta på foliehattandet får det väl vara. Om man trycker på en knapp på ett jätteellajt tangentbord från 1992 med PS/2-kontakt så känner datorn fortfarande av att den knappen trycks in. Det är liksom grejen med ett tangentbord. Och så länge datorn känner av vilken knapp man trycker på så finns det sätt att ta reda på vad det är för knapp.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Sökte efter secure eller security på deras kickstarter sida utan resultat. Däremot fanns Cloud och IoT flera gånger så jag antar att det inte är ett tangentbord utan en RGB DDOS klient.

Snarare IoS, Internet of Shit. Alla dessa uppkopplade prylar är en mardröm ur säkerhets synpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Känner de ens sin målgrupp?

Öh? Ganska normalt för företag att bredda sin målgrupp, speciellt när företaget varit ganska nischat.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jävlar vad mycket negg! (Ofta i kommentarerna tycker jag) Ingen som tycker detta är lite fränt ändå?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Undrar mest hur brytarna känns?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Hmm, lite skumt formulerat i Swec-nyheten tycker jag:

Citat:

Brytarna kallas Gamma Zulu och ska tåla 100 miljoner nedtryckningar, kräver en kraft på 45 gram för att nå första aktiveringspunkten som sker vid 1,5 millimeters avstånd. Full aktivering sker vid 3,5 millimeter.

"Full aktivering sker vid 3,5 millimeter" är en väldigt konstig omskrivelse för att tangenten helt enkelt bottnar vid 3,5 mm. Men där "aktiveras" ingenting. Det är ju redan gjort vid 1,5 mm

---

Halvintressant tangentbord annars, men är inte direkt såld på idéen. Som folk är inne på så ska man väl inte kolla på tangentbordet i onödan iallafall? Bättre att skaffa en mer högupplöst (och förslagsvis större) skärm istället, eller fler skärmar

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej tack!

Jag vill inte ha något internetuppkopplat tangentbord som måste uppdateras med säkerhetsuppdateringar och blir hackad och infekterad med malware, så sniffar den alla mina lösenord, och går med i olika IoT-botnät, typ Mirai och utför DDoS attacker.

Tabbar fixar man lät genom pinna intressanta tabbar som Gmail genom att högerklicka och välja "Pin tab".
Notifikationer samlas alla i Windows 10 på ett och samma ställe i notification center.

Du vet att ditt tangentbord även idag är kopplat till din dator som i sin tur är uppkopplad? Alla program du använder har access till tangentbordet och således kan varenda program på din dator agera en form av keylogger redan idag. Det här tangentbordet innebär i praktiken ärligt talat ingenting annat alls.

Permalänk
Medlem

En onödig gimmick man undviker som pesten. Det är nästan så att de bör marknadsföra keylogger inside.

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem

Såg videon. Förstod ingenting.

Permalänk

"are you tired of notifications? Do you want them to be more obfuscated and confusing?"

Permalänk
Permalänk

@Massy:

Förutom att det by-passar alla antivirusprogram

Permalänk
Medlem

Ett mekaniskt tangentbord som inte låter så att grannarna hör, och bakgrundsbelysning....det är vad jag vill ha xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Hm. Det är ju lite trevligt att ha t ex F1 blinkandes rött för mejl, F2 för chat, F3 för nå't annat. Det är rätt mycket trevligare än popups, i alla fall när det är lite mörkt så man inte måste stirra direkt på tangentbordet för att se att det lyser.

Men själva tangentbordet, det skiljer ju inte nånting i sig mot Logitech och alla andra. Inte så svårt att skriva ett eget (lokalt!) program som ligger och pollar ens data. Det trodde jag redan fanns, typ som plugin i IFTTT eller så. Nån som vet?

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]