Linksys tillkännager gaming-routern WRT32X

Permalänk
Melding Plague

Linksys tillkännager gaming-routern WRT32X

Med inriktning mot gamers visar Linksys upp WRT32X, den första routern med specialmjukvara från Killer som ska erbjuda en optimal spelupplevelse.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här med gaming brandade produkter börjar bli riktigt löjligt..

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Det här med gaming brandade produkter börjar bli riktigt löjligt..

Ja lite så, men jag hade gärna haft den här hemma. Saknar dock en led-list på den som går att synca med Aura.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det här med gaming brandade produkter börjar bli riktigt löjligt..

Fast det här var ju lite extra roligt också:
"Våra konkurrenter lanserar bara blaj och kallar det för gaming. Vi kallar vår också för gaming men det är inte blaj. Tro oss. Vi lovar."

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Har bara negativa erfarenheter av killer nic, skulle verkligen inte betala extra för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

jag undrar....får man bättre fps med en sånhär router? kanske tom bättre aim?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LiTo:

jag undrar....får man bättre fps med en sånhär router? kanske tom bättre aim?

Åh herregud... "Gaming"-marknadsföringen fungerar alltså
Eller är det bara Poes lag som är i verket och du trollar med oss?

Nej. Det enda som en "Gaming"-router gör är så kallad QoS (quality of service), dvs att den prioriterar paket som går till servrar du spelar för att att möjligtvis förbättra din latens.
Det är extra märkbart om flera användare delar på samma anslutning men om du själv sitter på en bra fiberuppkoppling gör det inte mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

jag undrar....får man bättre fps med en sånhär router? kanske tom bättre aim?

Kort svar: Nej!

Längre svar: I enstaka fall båda två

Tanken är att om du sitter på ett dåligt nät ska denna se till så att din Stream du kör parallellt med spelet inte ska få äta upp spelets bandbredd. Med OK bredband spelar det ingen roll, med dåligt bredband kan det kanske minska problem med rubber-banding och således ge fler "riktiga" fps med bättre aim som följd. (med riktiga menar jag sådana där datan faktiskt stämmer, inte en uträknad felaktig bild som är fördröjd). Men som sagt, med OK nätverk ska inte det behövas.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Alltså... Det där låter som helt vanlig QoS. Det är inte direkt ovanligt att det finns i routrar idag. Underbart att de klankar ner på andras marknadsföring och sedan är lika goda kolsupare sjäälva!:D

Och Killer sen... Oj oj oj... ormolja så det skriker om det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Har bara negativa erfarenheter av killer nic, skulle verkligen inte betala extra för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med.

Jag har Killer NIC inbyggt på moderkortet men har valt att bara installera själva drivrutinen och skippat mjukvaran helt då det är krånglig skit som bara strular.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Håller med.

Jag har Killer NIC inbyggt på moderkortet men har valt att bara installera själva drivrutinen och skippat mjukvaran helt då det är krånglig skit som bara strular.

Exakt samma här.
Mitt X99m från asrock har det inbyggt, tack och lov också då med en separat Intel krets.
Då det var ett av typ 2 modeller för m-ATX som fanns tillgängligt hade jag nog skippat X99m helt om det bara funnits Killer Nic att tillgå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är onödigt av Sweclockers att regurgitera tillverkares floskler såsom "optimal upplevelse". Hårda fakta tror jag uppskattas mer.

@RVX: Jag håller med, har samma bräda.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

@Bruce Wayne: Jag håller med, har samma bräda.

Indeed, det var du som bidrog med bra feedback när jag letade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alltså... Det där låter som helt vanlig QoS. Det är inte direkt ovanligt att det finns i routrar idag. Underbart att de klankar ner på andras marknadsföring och sedan är lika goda kolsupare sjäälva!:D

Och Killer sen... Oj oj oj... ormolja så det skriker om det.

Morsans 500krs asus har QoS..

Säljer man skräp måste man sätta etiketter som påminner dig om att det är en super xxx plus turbo router. Bullshit i say.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag tycker det är onödigt av Sweclockers att regurgitera tillverkares floskler såsom "optimal upplevelse". Hårda fakta tror jag uppskattas mer.

@Bruce Wayne: Jag håller med, har samma bräda.

Dom rapporterar vad som sägs av tillverkaren och tillverkaren säger att det ska vara så... Det är 'fakta' att dom påstår att det ska vara optimalt så det bör vara med i artikeln.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Dom rapporterar vad som sägs av tillverkaren och tillverkaren säger att det ska vara så... Det är 'fakta' att dom påstår att det ska vara optimalt så det bör vara med i artikeln.

Finns det någon som utvecklar en produkt att vara suboptimal? En nyhet är att det är första routern med Killers skräpmjukvara. Det är inte en nyhet att förmedla godtyckliga adjektiv från pressmeddelandet. Jag tycker för övrigt att pressmeddelanden kan hamna under en helt egen kategori på Sweclockers, det är tillräckligt med reklam som det är.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Lätt värt 3400:- för 3-5 ms bättre ping.

*host*

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Finns det någon som utvecklar en produkt att vara suboptimal? En nyhet är att det är första routern med Killers skräpmjukvara. Det är inte en nyhet att förmedla godtyckliga adjektiv från pressmeddelandet. Jag tycker för övrigt att pressmeddelanden kan hamna under en helt egen kategori på Sweclockers, det är tillräckligt med reklam som det är.

Med tanke på kvaliteten på vissa nya bilar början man ju undra...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Är man fast med killerNic mjukvara i Routern så skulle jag aldrig köpa skiten. Har killerNic på mitt Z97 Gaming 5 moderkort och kör enbart med drivaren och inte det andra skiten som dom tycker man skall ha för den är ju totalt värdelös och med den i en router så är det ju bäddat för att inte kunna spela

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Rekordmedlem

Å där dog förtroendet för Linksys, hur tänkte de nu ? Mjukvara från de värsta klåparna på marknaden och dessutom "gäjmingtrams"
Tänk om de valt att bli en billig hemma-Cisco på allvar i stället när de ägdes av dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är troligen vanligt QoS men med ett flashigt gränssnitt där man kan lägga till spel och applikationer och skapa regler. Troligen skinnat, med skarpa nyanser av rött och blått, samt gåfort-ränder överallt. Lite märkligt dock att inte routern har RGB LED-belysning., Det ger bevisat minst 15% bättre prestanda än vanliga LED.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Musikälskare

Nej tack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

3400kr känns ju inte som ett direkt rån kan jag tycka. Om det är bra tryck i WIFI får priset vara okej enligt mig..
Kvalitet på en router kostar precis samma som kvalitet på en GPU eller CPU. du får vad du betalar för. Sen om detta är bättre ping eller inte är skitsamma, är styrkan i routern man vill åt så den inte sackar ihop vid mycket och långvariga gaming sessioner. Eller andra saker man gör...

Vi har ju annars för folk som vill köpa "Gaming" relaterad router till:
https://www.komplett.se/product/866320/datorutrustning/natver...

Permalänk
Medlem

Jag är inte så insatt i hur QoS faktiskt är implementerat i dagens routrar. Men är det inte fullt möjligt att de är olika bra på att känna igen olika typer av paket? Och att det till och med är så att man kan lära routern känns igen just spel genom att leta efter vissa specifika saker automatiskt?

Permalänk
Medlem

Känns spontant att den kommer tappa anslutningen stup i kvarten, det är i alla fall mitt intryck av Nic. Med trådad anslutning.
Nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Hahaha, synd att de inte gick all-in med Gaming-brandingen. Jag klagade senast igår på laptops med Gamer-design, men en router med WiFi-teknologi från främmande dimensioner hade varit en ganska rolig produkt

Edit: Vill tillägga att gamerlaptops stör mig mest eftersom det knappt finns såna som ser normala ut. Routrar ser ut på alla möjliga vis, så då skadar det ju inte med lite färgglada grejer också för de som vill ha det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fint iallafall med DD-WRT och open-WRT stöd!

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Hahaha, synd att de inte gick all-in med Gaming-brandingen. Jag klagade senast igår på laptops med Gamer-design, men en router med WiFi-teknologi från främmande dimensioner hade varit en ganska rolig produkt

Edit: Vill tillägga att gamerlaptops stör mig mest eftersom det knappt finns såna som ser normala ut. Routrar ser ut på alla möjliga vis, så då skadar det ju inte med lite färgglada grejer också för de som vill ha det.

Skickades från m.sweclockers.com

Det värsta är ju allehanda gaming skärmar. Vill man har en ultrabred, 4k, 144hz osv så är man illa tvunga att köpa en skärm för 10 000kr som ser ut som något en åttaåring designat. Skäms ju av att ha den framme, väldigt trist när det är så dyra och egentligen bra produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

jag undrar....får man bättre fps med en sånhär router? kanske tom bättre aim?

Du kommer garanterat inte se sådana förbättringar som med en gamingstol, det kan jag lova, men kanske lite ändå

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att bara bygga en bra router ?

Lite 100Hz antennsladd över såna här produkter.
( för er som inte minns, när TV apparater kom i 100Hz, alltså att de ritade samma bild två gånger för att minska flimmer, så kunde man även köpa 100Hz antennsladdar... vilket är som att köpa en spolarvätska gjord för bilar med hög motoreffekt eller särskilda korvar för att du har en Webergrill. )

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.