Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk

Hur länge håller mellandagsrean på? 29/30?

Permalänk
Skrivet av mangorajaa:

Hur länge håller mellandagsrean på? 29/30?

Undrar samma sak.. Hur länge håller rean på, efter 1a januari?

Permalänk
Medlem

Alltså vad i helvete händer med min beställning ni skulle återbetala?! Jag gjorde en beställning, med bitcoins, vilket jag avbröt kort därefter eftersom ni inte skicka den inom 2 dagar samt att den fanns i en Webbhallen-butik i närheten av mig.

Eftersom jag betala i bitcoins ville jag ha min refund i bitcoins. Men av någon hittepå anledning gick inte det och ni ville betala till mitt bankkonto. Fine. Men detta var den 16/12, och det skulle ta 2-3 vardagar. Fortfarande. FORTFARANDE! Har ni inte betalat in. Ignorerar e-postmeddelanden gör ni också.

Vad i helvete händer? Fruktansvärt illa skött av er. Ordernummer: 8440359

Betala tillbaka mina pengar IDAG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallzon:

Alltså vad i helvete händer med min beställning ni skulle återbetala?!

Är det bara jag som tycker folk börjar bli extremt otåliga när det gäller onlinehandel och service i dagens samhälle?
Man beställer en vara, och den tar någon dag extra att komma iväg, och då är det "nepp" och avbeställning (med den administration som det innebär) direkt. Vänta en dag extra går ju inte. (ok, var det typ en julklapp så köper jag om det började bli brådis)

Sen, antalet vardagar sen den 16/12 är inte speciellt många. Istället för de de förväntade tre dagarna är vi uppe i typ fem dagar, dvs bara någon enstaka dag eller två extra, och det ÄR jultider med säkert fullt ös på handlandet, ledig personal osv... så om det nu finns något tillfälle på året då det kan vara lite trögare än vanligt, så är det säkert nu.
Är det verkligen så fruktansvärt illa? Med de kraven kommer du förr eller senare bli förbannad på vartenda onlinebutik

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Är det bara jag som tycker folk börjar bli extremt otåliga när det gäller onlinehandel och service i dagens samhälle?
Man beställer en vara, och den tar någon dag extra att komma iväg, och då är det "nepp" och avbeställning (med den administration som det innebär) direkt. Vänta en dag extra går ju inte. (ok, var det typ en julklapp så köper jag om det började bli brådis)

Sen, antalet vardagar sen den 16/12 är inte speciellt många. Istället för de de förväntade tre dagarna är vi uppe i typ fem dagar, dvs bara någon enstaka dag eller två extra, och det ÄR jultider med säkert fullt ös på handlandet, ledig personal osv... så om det nu finns något tillfälle på året då det kan vara lite trögare än vanligt, så är det säkert nu.
Är det verkligen så fruktansvärt illa? Med de kraven kommer du förr eller senare bli förbannad på vartenda onlinebutik

Sen när blev det inte okej att kräva en viss service när man betalar för något? Jag betalar ju just för att få min vara enligt de villkor de skriver ut på sidan. F.ö beställde jag 2016-12-07 och avbröt 2016-12-11 p.g.a att inget hände.

Haha. Det är ingen raketforskning. Jag trycker på en avbeställningsknapp på en knapp som troooligtvis sköts av ett automatiserat system. Den 16/12 svarar de att man gjort en utbetalning till angivet konto som borde anlända om 2-3 vardagar. Istället för 2-3 vardagar har det gått 7 vardagar. Jo, det är rätt många ifall man bekräftar att utbetalning gjorts. Vilket blir ytterligare 2-3 vardagar ifall de betalar ut idag.

Hur mycket tror du måste göras mer än att betala tillbaka pengar via typ 5st knapptryck? Varför är det enligt dig rimligt att skriva att man gjort en utbetalning när man uppenbarligen inte alls gjort en?

Nja... Tror snarare man anställer extra inför jul... Typ som alla andra storlager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallzon:

Varför är det enligt dig rimligt att skriva att man gjort en utbetalning när man uppenbarligen inte alls gjort en?

Nä, det tycker jag inte är rimligt. Om de verkligen sagt att de genomfört utbetalning 16/12 så kan jag hålla med om att det börjar bli dags att ta tag i det vid det här laget. Bankutbetalning ska inte ta så lång tid.
Men det har inte gått sju dagar än heller. (igår var helgdag tex)

Men överlag blir jag fortfarande lite förvånad över att det alltid är sån outrage/katastrof när nån vara eller utbetalning tar typ en extra dag eller två. För mig spelar en sån sak liksom ingen roll i 99,9% av fallen.
Måste vara att man är van vid gamla postorder-hanteringen pre-internet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Hur länge håller mellandagsrean på? 29/30?

Den håller ut på den 30:e

Skrivet av frallzon:

Alltså vad i helvete händer med min beställning ni skulle återbetala?! Jag gjorde en beställning, med bitcoins, vilket jag avbröt kort därefter eftersom ni inte skicka den inom 2 dagar samt att den fanns i en Webbhallen-butik i närheten av mig.

Eftersom jag betala i bitcoins ville jag ha min refund i bitcoins. Men av någon hittepå anledning gick inte det och ni ville betala till mitt bankkonto. Fine. Men detta var den 16/12, och det skulle ta 2-3 vardagar. Fortfarande. FORTFARANDE! Har ni inte betalat in. Ignorerar e-postmeddelanden gör ni också.

Vad i helvete händer? Fruktansvärt illa skött av er. Ordernummer: 8440359

Betala tillbaka mina pengar IDAG.

Hejsan,

Tråkigt att höra att återbetalningen dragit ut på tiden, en återbetalning tar deffenitivt inte en så pass tid att komma fram efter den gjorts. Under jultiden är det väldigt stora mängder ärenden och återbetalningar som hanteras, och därefter kan de ta några dagar extra innan de hinner läggas upp. Det var då lite fel utav min kollega att säga att det skulle ta 2-3 bankdagar, ber så mycket om ursäkt för detta.

Men jag kan bekräfta att återbetalningen har blivit upplagd tidigare här idag, och återkommer ni i ett PM så kan vi då skicka ett kontoutdrag som vissar överföringen om så önskas.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag har haft en beställning liggande sedan förra oktober...kommer ni någonsin få in varan i fråga? Eller bara att vända sig nån annanvart? Då jag bokade hade sällskapsspelet i fråga inte släppts. Men det varit ett tag sedan det väl släpptes

Det gäller ett Nightmare Before Christmas Munchkin

Permalänk
Medlem

Hejsan kära Webhallen ni har en otroligt bra och kunnig personal och kundservice .Erat bemötande slår allt på denna jord när det gäller flexibilitet ni hävdar att ni har öppet köp hela januari ut.Men och nu kommer ett stort MEN bara vid obruten förpackning.Denna vara var en julklapp så självklart vart varan öppnad.Vilket gör att varan är omöjlig att häva köpet på som ni mycket väl visste när ni annonserade extra öppet köp kampanjen.extremt dåligt,att ni har blivit årets web butik 2015 är för mig helt otroligt om man till exempel jämför med netonnet där allt bara funkar även med bruten förpackning hur är detta möjligt

i mina ögon är ni årets sämsta butik på nätet helt otroligt att folk handlar hos er och det märktes på telefonkön att det inte bara är jag som blir totalt sågad

mvh
S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan73:

Hejsan kära Webhallen ni har en otroligt bra och kunnig personal och kundservice .Erat bemötande slår allt på denna jord när det gäller flexibilitet ni hävdar att ni har öppet köp hela januari ut.Men och nu kommer ett stort MEN bara vid obruten förpackning.Denna vara var en julklapp så självklart vart varan öppnad.Vilket gör att varan är omöjlig att häva köpet på som ni mycket väl visste när ni annonserade extra öppet köp kampanjen.extremt dåligt,att ni har blivit årets web butik 2015 är för mig helt otroligt om man till exempel jämför med netonnet där allt bara funkar även med bruten förpackning hur är detta möjligt

i mina ögon är ni årets sämsta butik på nätet helt otroligt att folk handlar hos er och det märktes på telefonkön att det inte bara är jag som blir totalt sågad

mvh
S

Är köpet gjort via weben eller att du betalat varan innan du hämtat ut den gäller väl öppet köp vid öppnad förpackning?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: köpet är gjort via nätet så varan är betald i förskott jag är stekt och friterad det är helt otroligt vilken dålig kundservice dom har.Kommer aldrig handla där något mer å då har jag handlat en del där om jag säger så.kön idag till deras klagomur nummer var inte kort ska ni veta så jag är inte ensam och det säger en hel del om bolaget

mvh
S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan73:

@griid: köpet är gjort via nätet så varan är betald i förskott jag är stekt och friterad det är helt otroligt vilken dålig kundservice dom har.Kommer aldrig handla där något mer å då har jag handlat en del där om jag säger så.kön idag till deras klagomur nummer var inte kort ska ni veta så jag är inte ensam och det säger en hel del om bolaget

mvh
S

Jag har aldrig haft några problem och jag har ändå handlat där i 10 år. Vet inte hur ditt ärende såg ut också, men bemöter man servicefolk snällt så brukar allting lösa sig?
Om du betalat innan du hämtat ut varan borde öppet köp gälla.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan73:

@griid: köpet är gjort via nätet så varan är betald i förskott jag är stekt och friterad det är helt otroligt vilken dålig kundservice dom har.Kommer aldrig handla där något mer å då har jag handlat en del där om jag säger så.kön idag till deras klagomur nummer var inte kort ska ni veta så jag är inte ensam och det säger en hel del om bolaget

mvh
S

Jag har lämnat tillbaka saker som jag öppnat som jag köpt på nätet, alltså gjort betalningen, i mitt fall via PayPal, och jag har fått lämna tillbaka flera saker

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Stefan73:

@griid: köpet är gjort via nätet så varan är betald i förskott jag är stekt och friterad det är helt otroligt vilken dålig kundservice dom har.Kommer aldrig handla där något mer å då har jag handlat en del där om jag säger så.kön idag till deras klagomur nummer var inte kort ska ni veta så jag är inte ensam och det säger en hel del om bolaget

mvh
S

Hej, du har förstås ångerrätt precis som vanligt. Den är lagstadgad och det finns inga klausuler som rör bruten förpackning inblandade där.

Utöver det erbjuder vi under jultiderna förlängt öppet köp fram till sista januari. Så att folk som fått fel sak eller dubletter kan byta eller få pengarna tillbaka.
Däremot har vi aldrig kommunicerat att vi erbjuder öppet köp på bruten förpackning.

En kundtjänstavdelning gör förstås fler saker än att ta emot klagomål, att vi har hög belastning under julveckorna är ganska naturligt och inte något slags tecken på att kundtjänsten agerar "klagomur".

Det är jättetråkigt att du är besviken och det beklagar jag men besvikelsen här har sin rot i att du tagit saker för givet om ditt köp.
Informationen om våra öppet köp-regler är ingen hemlighet, de står på vår hemsida:
"Observera att produkten inte får vara använd, utan behöver returneras med obruten förpackning mot uppvisande av kvitto."

Hade det varit så att vi var helt unika med detta krav så hade jag mer förstått det missnöje du uppvisar.
Men faktum är att vi inte är unika och våra regler är allt annat än ovanliga:

Alina.se:
"För vara ur det ordinarie sortimentet vars originalförpackning och i förekommande fall diskett/cd-konvolut, toner/bläckpatron eller annan förbrukningsmaterial, ej brutits eller på annat sätt skadats eller använts, accepterar Alina System AB återköp under sju (7) dagar från fakturadatum."

Inet.se:
"För vara ur det ordinarie sortimentet vars originalförpackning och i förekommande fall diskett/cd-konvolut, toner/bläckpatron eller annat förbrukningsmaterial, ej brutits eller på annat sätt skadats eller använts, accepterar Inet AB återköp under 30 dagar från fakturadatum vid överenskommelse med ansvarig säljare."

CDON.com:
"Vi erbjuder returrätt fram till den 16 januari 2017 för produkter som är köpta under julhandeln. För att din returrätt ska gälla måste produkten vara oanvänd och eventuell plombering obruten[...]"

Dustin.se:
"För varor ur Dustin home:s ordinarie sortiment accepterar Dustin home retur mot full återbetalning av det belopp som du betalat för varan i upp till 60 dagar efter fakturadatum. För att åberopa öppet köp får produkten inte vara öppnad, använd eller förstörd."

Kort sagt, I vår del av branschen är detts praxis.
De stora ladorna så som MediaMarkt, Elgiganten och SIBA-koncernen har annorlunda regler men är också väldigt annorlunda företag.
Och även om vi skulle räkna in dem så skulle vi ha en 50/50 situation som "bäst", dvs en situation där man inte kan ta saker för givna.

Sorry om det låter defensivt men din kritik mot oss har du uttryckt tydligt och starkt och därför tycker jag också att vi kan kosta på oss att kommunicera vår sida av myntet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: har aldrig påståt att ni är unika eller gjorde jag det knappast min vän du försöker slingra dig precis som din kundtjänst.
ni har stora bokstäver med förlängt öppet köp men inget om nån oöppnad förpackning för att se det så måste du leta som en gud efter det fin stilta på en annan sida så försök inte detta var och är ett sälj knep av er inget annat.och jag jämförde med netonnet inte Alina etc etc som föresten går att prata med och byta med även om det står samma på deras hemsida så där fick du min VÄN.Ni har en skit policy period bara att erkäna och jag ska ge er minus på prisjakt med det är ni värda min Vän

mvh
S

PS: jag kan lägga upp ett flertal företag som byter med varan bruten du har plockat ax i fältet så nån praxis är rent skit snack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan73:

@Webhallen: har aldrig påståt att ni är unika eller gjorde jag det knappast min vän du försöker slingra dig precis som din kundtjänst.
ni har stora bokstäver med förlängt öppet köp men inget om nån oöppnad förpakning fär att se det så måste du leta som en gud efter det fin stilta på en annan sida så försök inte detta var och är ett sälj knep av er inget annat.och jag jämförde med netonnet inte Alina etc etc som föresten går att prata med och byta med även om det står samma på deras hemsida så där fick du min VÄN.Ni har en skit policy period bara att erkäna och jag ska ge er minus på prisjakt med det är ni värda min Vän

mvh
S

PS: jag kan lägga upp ett flertal företag som byter med varan bruten du har plockat ax i fältet så nån praxis är rent skit snack

Det är väl inga konstigheter att företag inte tar tillbaka produkter som är öppnade? Var inte länge sedan en användare här på SweC skapade en tråd om att han fått en öppnad vara fast den såldes som helt ny. Då förklarade bolaget som sålt varan att eftersom dom tar emot öpnnade varor på öppet köp, så säljer dom dessa igen som nya. Jag köper det mesta på Webhallen och för mig är det en trygghet att jag vet att ingen pillat på mina grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan73:

@Webhallen: har aldrig påståt att ni är unika eller gjorde jag det knappast min vän du försöker slingra dig precis som din kundtjänst.
ni har stora bokstäver med förlängt öppet köp men inget om nån oöppnad förpackning för att se det så måste du leta som en gud efter det fin stilta på en annan sida så försök inte detta var och är ett sälj knep av er inget annat.och jag jämförde med netonnet inte Alina etc etc som föresten går att prata med och byta med även om det står samma på deras hemsida så där fick du min VÄN.Ni har en skit policy period bara att erkäna och jag ska ge er minus på prisjakt med det är ni värda min Vän

mvh
S

PS: jag kan lägga upp ett flertal företag som byter med varan bruten du har plockat ax i fältet så nån praxis är rent skit snack

Inte Webhallens fel att du inte läser ordentligt. Att du vägrar godta fakta ändrar inte verkligheten; de seriösa butikerna tar inte emot brutna förpackningar vid öppet köp, vilket seriösa konsumenter också uppskattar.

Lite god ton från din sida hade heller inte skadat.

Permalänk

@Stefan73:
De flesta butiker tar inte emot en vara i retur/byte om förpackningen är bruten. Det är mer regel än undantag.
Det är något som Elgiganten började erbjuda för många år sedan och flera kedjor tagit efter såsom Netonnet.
Men att ta förgivet att alla butiker ska erbjuda det är bara dumt eftersom de inte är skyldiga att erbjuda det eller ens öppet köp överhuvudtaget enligt svensk lag. Så du får nog skylla dig själv då. Och att webhallen skulle vara den sämsta butiken pågrund av det är ju bara löjligt..
Hur många butiker besvarar sina kunders frågor i Sweclockers forum?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*inlägg inflyttade till mer passande tråd*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan73:

@griid: köpet är gjort via nätet så varan är betald i förskott jag är stekt och friterad det är helt otroligt vilken dålig kundservice dom har.

Så du inte missar din chans nu: Om du köpt via nätet så har du ångerrätt 14 dagar efter du erhållit produkten.
Den ångerrätten omfattar även öppnad förpackning. (och den kan inte någon online-butik snacka sig ur)

Så om du köpt varan relativt nyligen kanske du fortfarande omfattas av detta?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Så du inte missar din chans nu: Om du köpt via nätet så har du ångerrätt 14 dagar efter du erhållit produkten.
Den ångerrätten omfattar även öppnad förpackning. (och den kan inte någon online-butik snacka sig ur)

Så om du köpt varan relativt nyligen kanske du fortfarande omfattas av detta?

Jo jag missförstod nog, trodde varan var köpt i butik.
Har varan Köpts via nätet så gäller distans och hemförsäljningslagen..
Enligt lagen får en konsument utöva sin ångerrätt endast om denne kan återsända varan i väsentligen oförändrat skick. Däremot säger förarbetet till lagen att ett brutet emballage normalt sett inte ska ses som ett ingrepp i varan. Kostnaden för en ny förpackning anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för. Konsumenten har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den.

Permalänk
Medlem

Jag har den senare tiden märkt att lagersaldot på väldigt många varor är tomt, sidan känns väldigt utdaterad och svårnavigerad. Och emellanåt är den rent av buggig.

Har ni några planer på en revamp av sidan?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bakteria:

Jag har den senare tiden märkt att lagersaldot på väldigt många varor är tomt, sidan känns väldigt utdaterad och svårnavigerad. Och emellanåt är den rent av buggig.

Har ni några planer på en revamp av sidan?

Då vi har en begränsad mängd lagerplats på huvudlager + butiker är det svårt att ha samtliga produkter i lager, men betälls det något som inte är i lager tar vi in ifrån leverantören direkt.

Det är även en ny sida på g, kommer läggas mycket tid på den här under året

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Glädjande besked! Tack för svar.

Permalänk
Medlem

La en beställning den 24/11, den skickades den 27:e..
Försökte komma i kontakt med er under en veckas tid när paket inte dök upp, fick tillslut tag på er och reda på att ni lyckats skicka paketet till någon annan. Men ni sa att ni skulle fixa det..
Den 16/12 ger jag upp då jag inser att ni inte kommer kunna leverera julklapparna jag beställt..
Återbetalningen blev jag lovad innan jul att den skulle ta 2-5 arbetsdagar, men fortfarande har inget hänt..

Vänligen betala tillbaka mina pengar, så att jag slipper att ha något mer med er att göra.. någonsin..
Ordernummer 8329979

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen, tänkte bara kolla om ni har problem med hemsidan ? La en beställning igår och har inte fått nån orderbekräftelse, varken på mail eller på min "profil" inloggning. pengarna blev dock reserverade, måste ni behandla alla ordrar manuellt innan ordererkännande skickas ut ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cequence:

Hej Webhallen, tänkte bara kolla om ni har problem med hemsidan ? La en beställning igår och har inte fått nån orderbekräftelse, varken på mail eller på min "profil" inloggning. pengarna blev dock reserverade, måste ni behandla alla ordrar manuellt innan ordererkännande skickas ut ?

Tjena, märkligt det ingen manuell kontroll görs på så sätt för att en bekräftelse för ordern ska skickas ut, om ni kontaktar vår kundtjänst på info@webhallen.com, så kommer de kunna reda ut detta!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tja! Var i butik idag och frågade om jag fick provlyssna på ett par hyfsat dyra hörlurar. Säljaren förklarade att ni inte sysslar med testprodukter, så jag bad att få köpa lurarna och prova dem om jag fick göra återköp ifall jag var missnöjd - det gick inte heller för sig med bruten förpacknig som anvisning.

Nyfiken frågade jag då om det var lätt att sälja hörlurar för 3000kr om folk inte får en chans att höra hur de låter, och då svarade han att det "inte var deras ansvar att kunden valde rätt lurar".

Jag fattar att det inte är er officiella åsikt och att han bara formulerade sig pundigt - men vad är det som gäller där egentligen? Vart drar ni gränsen för returer, om det finns någon specifik, görs några särskilda undantag med demo av produkter för att hjälpa sälj och vad jag har rätt till som kund egentligen - om något alls?

Vänl,
M

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Jag fattar att det inte är er officiella åsikt och att han bara formulerade sig pundigt - men vad är det som gäller där egentligen? Vart drar ni gränsen för returer, om det finns någon specifik, görs några särskilda undantag med demo av produkter för att hjälpa sälj och vad jag har rätt till som kund egentligen - om något alls?

Som jag nämnde lite här ovan, så kan du alltid beställa lurarna via nätet istället. Om det är nätköp så gäller distansavtalslagen och då har du 14 dagars ångerrätt. (och där ingår att man ska kunna testa produkten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Hej Webhallen, tänkte bara kolla om ni har problem med hemsidan ? La en beställning igår och har inte fått nån orderbekräftelse, varken på mail eller på min "profil" inloggning. pengarna blev dock reserverade, måste ni behandla alla ordrar manuellt innan ordererkännande skickas ut ?

Skrivet av Webhallen:

Tjena, märkligt det ingen manuell kontroll görs på så sätt för att en bekräftelse för ordern ska skickas ut, om ni kontaktar vår kundtjänst på info@webhallen.com, så kommer de kunna reda ut detta!

Jag gjorde också en beställning lördagen 7 januari som jag inte fått orderbekräftelse på samt att beloppet reserverades på mitt bankkonto.
Mailade kundtjänst i förmiddags för att de skulle reda ut detta.

Uppenbarligen verkar det ha varit djurpark i ehandelslösningen i helgen, hoppas det löser sig snarast möjligt.

Visa signatur

Gammal gubbe