Permalänk
Medlem

Iphone hotspot till PC

hej,

Jag har ett problem att få min iPhone att etablera hotspot med min pc. När jag kopplar in telefonen med usb får jag bara upp notisen om jag vill tillåta bilddelning. Jag vill ha internetdelning. På min andra dator kommer det upp en notis om jag istället kan lita på telefonen (trust) och där fungerar hotspot utan problem.

Är det nån som vet vad det handlar om?

Permalänk
99:e percentilen

Om du ska googla eller söka hjälp på annat håll kanske det kan vara bra att veta att det du vill göra heter tethering. Hotspot är att dela uppkoppling via Wi-Fi (alltså att telefonen agerar trådlös router).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Om du ska googla eller söka hjälp på annat håll kanske det kan vara bra att veta att det du vill göra heter tethering. Hotspot är att dela uppkoppling via Wi-Fi (alltså att telefonen agerar trådlös router).

Aha tackar. Jag har letat lite men de flesta skriver bara det uppenbara. 'Om man vill dela internet via wifi' så leta bland tillgängliga nätverk och anslut med lösenordet som ges på mobilinställningen. Alternativet är usb-kabel. Det är det jag försöka åstadkomma och har inga som helst problem med min laptop eller andra pc. Jag förstår inte varför det skulle vara nått fel med andra datorn. Den hittar ju iphonen och iphonen hittar datorn.

Permalänk
Medlem

Man kan behöva välja nätverket, klicka på "nätverk" nere i aktivitetsfältet, till höger, även om det inte är wi-fi.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Har du aktiverat hotspot på iphonen? Testa att slå av och sen på igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Man kan behöva välja nätverket, klicka på "nätverk" nere i aktivitetsfältet, till höger, även om det inte är wi-fi.

Jag tänkte det jg med men det är konstigt för den visar inga nätverk

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det windows datorer?
Då behöver du väl drivrutiner för att detta ska funka på iPhones via usb, du får det med tex iTunes tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Är det windows datorer?
Då behöver du väl drivrutiner för att detta ska funka på iPhones via usb, du får det med tex iTunes tror jag.

JA! Vad bra! Tackar