Nvidia Geforce Experience får stöd för strömning via Facebook Live

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce Experience får stöd för strömning via Facebook Live

Fenomenet e-sport blir allt vanligare och socialt accepterat som en sport, varför Nvidia nu gör det möjligt att direktsända PC-spelande med Geforce Experience via Facebook Live.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Yay som jag väntat på detta!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Bra med mer options. I like it

Permalänk
Medlem

inte använt geforce experience sen man var tvungen att regga användare.

Permalänk
Citat:

***bort/mod***

NVIDIA visade dock sjukt mycket coolare grejer än ett grafikkort. Nog för jag gärna skulle vilja sett ett 1080ti men dom väntar väl på VEGA så skruvar dom upp 1080ti lite till för att den ska krossas VEGA *foliehatt*

Tagit bort citat av regelbrytande inlägg
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Najs nu kommer experience kräva ytterligare 200mb!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Lösningar som gör att e-sport närmar sig Svenssons borde väl alla jubla åt? Mer pengar i branschen = Mer spel. Det är inte många år sedan tom gamers fnös åt termen e-sport så jag tycker detta är en bra grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

NVIDIA visade dock sjukt mycket coolare grejer än ett grafikkort. Nog för jag gärna skulle vilja sett ett 1080ti men dom väntar väl på VEGA så skruvar dom upp 1080ti lite till för att den ska krossas VEGA *foliehatt*

Nu har jag inte kollat på det hela men.. shield tv och facebook play? Är ju inte direkt upphetsande:/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Lösningar som gör att e-sport närmar sig Svenssons borde väl alla jubla åt? Mer pengar i branschen = Mer spel. Det är inte många år sedan tom gamers fnös åt termen e-sport så jag tycker detta är en bra grej.

Tja jag fnyser fortfarande åt esport, tycker både det och vanlig sport som fenomen kan gå och dö i ett hörn.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Najs nu kommer experience kräva ytterligare 200mb!!

Min tar inte ens 30mb så??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheSlicker:

Tja jag fnyser fortfarande åt esport, tycker både det och vanlig sport som fenomen kan gå och dö i ett hörn.

Inte superintresserad av det ena eller andra heller, men gå och dö i ett hörn behöver det inte gör för det.

Permalänk
Medlem

25 dollar för 20 timmar usage måste ändå vara den bästa grejen från hela Nvidia streamen, satan i gatan vad twitch-chatten exploderade

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Nu har jag inte kollat på det hela men.. shield tv och facebook play? Är ju inte direkt upphetsande:/

Skickades från m.sweclockers.com

Dom visade upp väldigt mycket inom Artificiell intelligens och cloud gaming.
Nog för cloud gaming tjänsten är väldigt ung och svin dyr 25$ för typ 20 timmar så tror jag ändå att vi kan se en framtid inom cloud gaming.

Och deras AI som AUDI, BOSCH (levererar delar till alla biltillverkare) valt att använda verkar riktigt intressant även den.
NVIDIA visade väl egentligen mest upp icke gaming grejer på CES

Skrivet av lap87:

25 dollar för 20 timmar usage måste ändå vara den bästa grejen från hela Nvidia streamen, satan i gatan vad twitch-chatten exploderade

Det är för folk inte förstår vad tjänsten är tänkt som, den är inte tänkt att ersätta vanliga grafikkort.
Sen är ny teknologi alltid dyr. Förstå om några år om man kan betala 20 dollar för 1 månad då är det helt plötsligt väldigt intressant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Det är för folk inte förstår vad tjänsten är tänkt som, den är inte tänkt att ersätta vanliga grafikkort.
Sen är ny teknologi alltid dyr. Förstå om några år om man kan betala 20 dollar för 1 månad då är det helt plötsligt väldigt intressant.
Kanske man kan slippa köpa xx80 varje år och i stället köpa en tjänst som levererar det senaste på grafikmarknaden över internet.

Yep, när det går ner i pris så skulle jag kunna tänka mig att hellre abonnera på en sådan tjänst och enbart ha en funktionell low-power dator, Har inte direkt ekonomin för att hålla min rigg på topp år efter år, så det hade ju suttit fint
Då hoppas jag också att man t.ex. har en konstant lågnivå subscription för generell gaming och man kan slänga på ett par slantar för att låsa upp xx80 prestanda vid behov, t.ex när man ska kötta igenom det senaste eyecandy spelet som kommit ut.
"pick and choose, customize your service to your liking." utan bindningstider etc.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (s.k. fanboytrams/anklagelser)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...