Era bästa basslåtar (trap mm)

Permalänk
Medlem

Era bästa basslåtar (trap mm)

Hej!
Tänkte göra en sammligstråd med bass-boostade låtar (måste ej vara trap)! Ju finare melodi i bakgrunden desto bättre. Lite trött på låtar med en kontinuerlig tråkig beat.
Börjar med dessa:
Beganie Beatz - Tango Down
Skrilex - Cinema
Ofdream - first woe

Permalänk
Avstängd

Drop it! (feat. Allstars) - Jump On It Mix
Tar ett tag innan basdroppen kommer dock!

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

Mantenido - Radio Edit
Lite latino touch i låten

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

Getting Heavy feat. Nick Marsh - Vocal

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

Sen har du all form av "Focal" för riktigt tung bas, fungerar bäst till ett bra typ billjud bygge med riktigt feta basar och hög strömförsörjning, inget som låter bra i ett headset.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk

Utan tvekan; Coming Home med The Viper, Neophyte

Sen finns även:
Decibel - V-Bass Remix med Thunderfear
The F Track med Showtek
Burning Love 2011 - The Viper Remix med Critical Mass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaeger90:

Sen har du all form av "Focal" för riktigt tung bas, fungerar bäst till ett bra typ billjud bygge med riktigt feta basar och hög strömförsörjning, inget som låter bra i ett headset.

Skrivet av Psy_Lover:

Utan tvekan; Coming Home med The Viper, Neophyte

Sen finns även:
Decibel - V-Bass Remix med Thunderfear
The F Track med Showtek
Burning Love 2011 - The Viper Remix med Critical Mass

Roligt med lite förslag
Tyvärr faller de inte alls i min smak men det var inte menat att allt skulle göra heller
Tycker lite att dessa låtar går i stil med kommunistisk hardbass där man lixom endast hör basen hela tiden. Menade lite mer typ autotune/electro/chipmunk mixat softare trap bass musik, eller lite hårdara rap/trap för träning osv. Går lixom inte träna under hardbass om ni fattar vad jag menar haha.

Permalänk
Skrivet av Repair:

Roligt med lite förslag
Tyvärr faller de inte alls i min smak men det var inte menat att allt skulle göra heller
Tycker lite att dessa låtar går i stil med kommunistisk hardbass där man lixom endast hör basen hela tiden. Menade lite mer typ autotune/electro/chipmunk mixat softare trap bass musik, eller lite hårdara rap/trap för träning osv. Går lixom inte träna under hardbass om ni fattar vad jag menar haha.

Ahh, då är det en annan sak ^^

Jag brukar lyssna på bland annat dessa när jag tränar:

Nitzer Ebb
Laibach
Assemblage23
Bruderschaft
Laether Strip
Das Ich
The Crüxshadows

Permalänk
Medlem

F*cking In Tents - Smookie Illson
Black Angels - Instrumental Core
Old Style - Rymdreglage

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psy_Lover:

Ahh, då är det en annan sak ^^

Jag brukar lyssna på bland annat dessa när jag tränar:

Nitzer Ebb
Laibach
Assemblage23
Bruderschaft
Laether Strip
Das Ich
The Crüxshadows

Kul med oldschool
Dessa låtar är äldre än mig själv så de faller inte riktigt in då jag ej är uppväxt med dessa. Fin samling dock

Permalänk

Outlit x Drevm - Spaced
JNTHN STEIN - Fyaywas
Dropwizz x Savagez - Hallucinate
Alla finns i wave åxå

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk

Andrew Luce - Yours Truly: Sjukaste baslåten jag har och nånsin hört

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Skrivet av Repair:

Kul med oldschool
Dessa låtar är äldre än mig själv så de faller inte riktigt in då jag ej är uppväxt med dessa. Fin samling dock

Nu får du mig att känna mig gammal här och jag har 7 månader kvar till 30:P

Men då testar vi lite nyare istället på samma spår;

And One
Colony 5
Icon Of Coil
Rottersand
Covenant
Aesthetic Perfection (Rekommenderas extra mycket)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psy_Lover:

Nu får du mig att känna mig gammal här och jag har 7 månader kvar till 30:P

Men då testar vi lite nyare istället på samma spår;

And One
Colony 5
Icon Of Coil
Rottersand
Covenant
Aesthetic Perfection (Rekommenderas extra mycket)

Ska ta och lyssna på dom om en liten stund, tack för alla fina förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

F*cking In Tents - Smookie Illson
Black Angels - Instrumental Core
Old Style - Rymdreglage

Den sista haha wtf .....
NE men instrumental core kan vara nått, lite osäker om den är för jävla bra eller inte bra alls. Haha måste lyssna på den några gånger för att se.

Skrivet av utsatt_unge496:

Outlit x Drevm - Spaced
JNTHN STEIN - Fyaywas
Dropwizz x Savagez - Hallucinate
Alla finns i wave åxå

Nära nära
Ska kolla, tack

Skrivet av Sten sax påse:

Andrew Luce - Yours Truly: Sjukaste baslåten jag har och nånsin hört

Haha jo kan va nice i bilen
Lite jobbigt med headphones.

Permalänk
Medlem

Baserat på de första låtarna du nämner tror jag att du hade gillat Monstercat's album.

http://music.monstercat.com/

De går mer åt Dubstep/electro/dance genren men alla deras album/releaser har en riktigt skön variation och musiken går att köpa i FLAC-kvalité om man så skulle vilja.
De är goa' att träna till hur som helst.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Baserat på de första låtarna du nämner tror jag att du hade gillat Monstercat's album.

http://music.monstercat.com/

De går mer åt Dubstep/electro/dance genren men alla deras album/releaser har en riktigt skön variation och musiken går att köpa i FLAC-kvalité om man så skulle vilja.
De är goa' att träna till hur som helst.

Det tror jag också
Några rekommendationer ??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Det tror jag också
Några rekommendationer ??

Alldeles för många!

Kan skicka en ap-lång lista senare när jag kommit hem från jobbet.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Trap är en produkt av bra musik men personligen avskyr jag det. Det var bättre förr https://www.youtube.com/watch?v=NOu0GOCkltM.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Har hört dom förut men hade glömt bort namnen. Inte det absolut bästa men kommer helt klart att läggas till i listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Trap är en produkt av bra musik men personligen avskyr jag det. Det var bättre förr https://www.youtube.com/watch?v=NOu0GOCkltM.

Fast detta är mer klubbmusik. Ska jag vara ärlig så gillar jag inte heller vanlig trap, men det finns guldkorn och det är det jag letar efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Alldeles för många!

Kan skicka en ap-lång lista senare när jag kommit hem från jobbet.

Haha OK
Skicka några få men dom absolut bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Fast detta är mer klubbmusik. Ska jag vara ärlig så gillar jag inte heller vanlig trap, men det finns guldkorn och det är det jag letar efter.

Intressant, vad får dig att tycka att det är klubbmusik?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Wheathin - Chains

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Intressant, vad får dig att tycka att det är klubbmusik?

Haha lyssnade aldrig klart den.
Den känns bara lite "kall". Lite som att det inte händer nått nytt i den
Samma sak om och om igen. Inte så lätt att passa musiksmak

Permalänk
Medlem

Damm! Den va riktigt bra, exakt sånt jag är ute efter! (Klippet va dock lite skum haha)
Har du fler så får du jättefärna komma med dem!

Permalänk
Medlem

Det finns så sjukt mycket, kan lägga till mer sen haha

Några YouTube kanaler som jag rekommendera: Chill Nation, Trap Nation, JompaMusic, Monstercat

Några av mina favoritartister: Take/Five, Jordan Comolli, Jacob Tillberg

Mina två favoritlåtar just nu:

https://www.youtube.com/watch?v=jGnNYzfbgPg
https://www.youtube.com/watch?v=gzCpqczpt8U

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Låtar med mycket bas?

U2 - Numb

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p