Nvidia tar Geforce Now till PC och Mac

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det ska kosta 8 USD för streama spel till nvidia shield enheter, med 1080 prestanda, så känns det ganska dyrt?

Permalänk
Medlem

Sådana här tjänster har ju kommit och gått ganska frekvent de senaste 10 åren. Tror inte det blir någon hit nu heller. Sådant här ligger minst 10-20 år bort innan vi har infrastrukturen för att det ska fungera vettigt för massorna.

Skrivet av Skrotnisse92:

Med tanke på att det ska kosta 8 USD för streama spel till nvidia shield enheter, med 1080 prestanda, så känns det ganska dyrt?

En spontan gissning: Det finns relativt få Shield enheter ute och ännu färre som använder tjänsten. Priset är antagligen högt eftersom deras system inte kommer orka med särskilt många användare.

Permalänk
Skrivet av Slayman:

Det är helt sinnessjukt, 20 timmar bara? Visst om det var för en hel månad, men 20 timmar räcker inte ens en månad om man spelar dagligen. Även om du bara spelar 5 timmar i veckan(som jag tänker mig är lite jämför med hur mycket många spelar) så räcker det inte.

20 timmar kanske räcker 3 dagar. Man kan ju spela 10-15 timmar på en ledig dag om man har något bra att spela. Är en löjlig idé från dem.

Permalänk
Medlem

Beware Greedforce Now comes for all of your money

Permalänk
Medlem

Kan inte ens stream från PS4an till PC över LAN utan att latency blir äckligt mycket för alla spel förutom extremt casual spel.

Permalänk
Inaktiv

Någon som minns den där hypade streaming-konsolen i början på 2000-talet? Stod mycket om den i SuperPlay och annat. Tror aldrig den släpptes?

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat detta eller har en beta key dem ej använde?

Är väldigt intresserad men just nu är det kö för att få tillgång till beta, så om någon har en key eller ett konto de inte använder som funkar till mac Europe hade det varit väldigt snällt om jag kunde få detta eller betala en liten peng för.