Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Finns det något sätt att spela Assassins Creed Rouge på Xbox One?

I nuläget nej, men i framtiden så finns det en chans att det får stöd för bakåtkomp. Då kan man spela det på One.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av broschi:

I nuläget nej, men i framtiden så finns det en chans att det får stöd för bakåtkomp. Då kan man spela det på One.

Skickades från m.sweclockers.com

Bummer!

Vet du något om hur The Ezio Collection fungerar på Xbox One? Är HD-remaken vettig, och är det värt nästan 400 kronor?

Kört genom Black Flag, Unity och Syndicate nu, vill ha mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

CDON har rätt bra priser på en del UHD-BD filmer idag. Senaste Mad Max för 99kr var den som stod ut mest från mig. Kan ju vara nämnvärt för er med UHD-TV och Xbox One S.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset, den blev det Varit ute efter den ett tag faktiskt.

Permalänk

Nu har Lost Odyssey och Blue Dragon kommit digitalt på krysslådan! Lost Odyssey är dessutom gratis just nu.

EDIT: Varför kan jag inte köpa Lost Odyssey? Står bara "Denna köpkanal kräver ett faktureringskonto. Lägg till en giltig betalningsmetod. Du kommer inte att debuteras för kostnadsfria objekt"

Har ju köpt spel på detta konto flera gånger, varför går det ej nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Billy Joe Bob:

Tack för tipset, den blev det Varit ute efter den ett tag faktiskt.

Nice!
Sugen även jag men får skippa. Har bara en gammal FHD-TV och första versionen av Xbox One. Hade iofs kunnat köpt tills jag uppgraderar men ligger nog en bra bit framåt.

Skrivet av Krigarvarg:

Nu har Lost Odyssey och Blue Dragon kommit digitalt på krysslådan! Lost Odyssey är dessutom gratis just nu.

EDIT: Varför kan jag inte köpa Lost Odyssey? Står bara "Denna köpkanal kräver ett faktureringskonto. Lägg till en giltig betalningsmetod. Du kommer inte att debuteras för kostnadsfria objekt"

Har ju köpt spel på detta konto flera gånger, varför går det ej nu?

Galet att spelet är gratis, lade till det och håller på och laddar ner det igen. Bra att man är lat ibland, tänkte köpa en tredje utgåva v spelet när stödet kom men blev aldrig av då priserna hade dragit iväg uppåt.

Mitt Microsoft-konto har både ett betalkort och ett paypal-konto kopplat och här gick det att lägga till Xbox 360-versionen. På min Xbox One så dyker den upp under "Ready to install" och den laddar ner i ca 23 MB/s. Startklar om 10 minuter eller något. Måste bli en till genomspelning, ångrat som fan att jag sålt de två tidigare utgåvorna av spelet jag ägt.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nice!
Sugen även jag men får skippa. Har bara en gammal FHD-TV och första versionen av Xbox One. Hade iofs kunnat köpt tills jag uppgraderar men ligger nog en bra bit framåt.

Galet att spelet är gratis, lade till det och håller på och laddar ner det igen. Bra att man är lat ibland, tänkte köpa en tredje utgåva v spelet när stödet kom men blev aldrig av då priserna hade dragit iväg uppåt.

Mitt Microsoft-konto har både ett betalkort och ett paypal-konto kopplat och här gick det att lägga till Xbox 360-versionen. På min Xbox One så dyker den upp under "Ready to install" och den laddar ner i ca 23 MB/s. Startklar om 10 minuter eller något. Måste bli en till genomspelning, ångrat som fan att jag sålt de två tidigare utgåvorna av spelet jag ägt.

Finns inte under "Ready to install" och kan inte klicka "Köp" på Store heller, eftersom knappen inte ens finns. Får bara upp det där meddelandet och alternativet "Lägg till betalningsalternativ".

EDIT: Det löste sig. Var bara tvungen att uppdatera min information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Bummer!

Vet du något om hur The Ezio Collection fungerar på Xbox One? Är HD-remaken vettig, och är det värt nästan 400 kronor?

Kört genom Black Flag, Unity och Syndicate nu, vill ha mer!

Enligt vad jag har sett ska det vara skapligt, bättre grafik än vad 360-versionen ger. Däremot 400kr skulle jag tyvärr inte ge för ett AC-spel som jag redan har. Jag har ett riktpris på runt 250-300kr på dessa typer av "collections" vilket är mer skapligt pris för remakes tycker jag. Jag kommer vänta innan jag köper den iallafall. Är du sugen och inte skaffat spelen sedan innan, så är det ganska värt 400kr för att spela igenom bland dem bättre spelen i serien!

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Vad är det för problem med One S?

Skickades från m.sweclockers.com

med att S låter mer osv

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

För de som föredrar att läsa: https://majornelson.com/2016/12/20/xbox-live-games-with-gold-...

Citat:

On Xbox One, Xbox Live Gold members can download World of Van Helsing: Deathtrap ($19.99 ERP) for free during the month of January. Killer Instinct Season 2 Ultra Edition ($39.99 ERP) will be available as a free download from January 16th to February 15th.

On Xbox 360, starting Sunday, January 1st, The Cave ($14.99 ERP) will be free for Xbox Live Gold members through January 15th. Then on January 16th, Xbox Live Gold Members can download Rayman Origins ($14.99 ERP) for free through January 31st.

Permalänk
Inaktiv

Sen mitt Xbox Live gick ut i juli i år så har jag inte känt behovet av att skaffa igen faktiskt. Spelar fortfarande men inte online och Games with Gold har tyvärr börjat närma sig den otroligt låga nivå PSN+ befinner sig på. Även om det är en bra bit kvar förstås.

Nya Xbox-spel spelar jag istället på min PC via Store crossbuy vilket fungerar bra och gillas. Xbox Anywhere är en riktigt bra satsning som jag hoppas MS fortsätter med en lång tid framåt.

Xbox 360-kompatibiliteten var rätt skakig inledningsvis men har blivit riktigt bra under det år det funnits ute. Red Dead Redemption är riktigt härlig att spela igen och att även Lost Odyssey kom, även i digital utgåva med alla fyra skivor samlade var en bra utveckling. Absolut bäst av allt är att spelet är/var gratis att lägga till, även för Xbox Silver användare.

Jag hoppas verkligen att 2017 blir ett bra spelår och att Scorpio dyker upp redan under första halvan. Samt att bra spel dyker upp, både till Xbox One/Windows 10 samt bakåtkompatibilitetsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Sen mitt Xbox Live gick ut i juli i år så har jag inte känt behovet av att skaffa igen faktiskt. Spelar fortfarande men inte online och Games with Gold har tyvärr börjat närma sig den otroligt låga nivå PSN+ befinner sig på. Även om det är en bra bit kvar förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker också att GwG har tappat under hösten. Det är nog bara Forza Horizon som jag verkligen spelat av de spel som kommit, och det kändes ändå mest som en uppvärming inför FH3 (vilket säkert också var meningen). Just nu spelar jag annars Tomb Raider som kom som GwG-spel förra året. Vilket kanonspel! Rekommenderar alla som inte provat det ännu att göra det.

Permalänk
Medlem

Ni har väl inte missat att de kör dagliga erbjudanden nu under dessa juletider?
http://www.xbox.com/sv-SE/promotions/sales/countdown

Än så länge är det dock mediokra erbjudanden, om jag får säga det själv.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Någon som provat hypercloud x2 på xbox One? Fungerar de bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Hej

Behöver lite hjälp. Har köpt och laddat ner några spel på min XBOX ONE, nu så tänkte jag sälja den och köpa en XBOX ONE S, hur gör jag för att föra över mina inköp till den nya konsolen? Finns det nån guide på nätet?

Tack för förhand.

Permalänk
Medlem

Det enklaste är att bara rensa din nuvarande boxen och ladda ner allt på nytt till din nya. Sparfiler osv finns kvar på molnet.
Har du en extern disk med USB 3 kan du slanga över spelen till den från din nuvarande box och sen bara koppla in den i din nya och spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Det enklaste är att bara rensa din nuvarande boxen och ladda ner allt på nytt till din nya. Sparfiler osv finns kvar på molnet.
Har du en extern disk med USB 3 kan du slanga över spelen till den från din nuvarande box och sen bara koppla in den i din nya och spela.

Jaha okej tack, det var smidigt, bara logga in med mitt konto och ladda ner på nytt. Men behöver jag ladda upp dom i molnet eller är det gjort automatiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Jaha okej tack, det var smidigt, bara logga in med mitt konto och ladda ner på nytt. Men behöver jag ladda upp dom i molnet eller är det gjort automatiskt?

Så länge xboxet är anslutet till xbox live så sker synkningen för sparfiler automatiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk

Nån mer än jag som har problem med att Xboxet inte sparar lösenordet på profilen?
Väldigt drygt att behöva knappa in lösenordet hela tiden.
Har jag missat nån inställning?

Permalänk
Medlem

Pick-Ups i Battlefront måste nog vara bland det mest efterblivna jag någonsin varit med om i ett spel.

Någon annan som vill teama upp i Battlefront?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebulba79:

Nån mer än jag som har problem med att Xboxet inte sparar lösenordet på profilen?
Väldigt drygt att behöva knappa in lösenordet hela tiden.
Har jag missat nån inställning?

Detta är hur man gör det, om jag fattat ditt problem rätt:
https://support.xbox.com/sv-SE/my-account/security/passkey-purchases

Det ska finnas en inställning för just varje "situation" som uppstår på xbox one.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av broschi:

Detta är hur man gör det, om jag fattat ditt problem rätt:
https://support.xbox.com/sv-SE/my-account/security/passkey-purchases

Det ska finnas en inställning för just varje "situation" som uppstår på xbox one.

Tack för tipset Broschi.
Ska testa det när jag kommer hem.

Permalänk
Skrivet av broschi:

Detta är hur man gör det, om jag fattat ditt problem rätt:
https://support.xbox.com/sv-SE/my-account/security/passkey-purchases

Det ska finnas en inställning för just varje "situation" som uppstår på xbox one.

Funkade fint tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

GWG feb

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Doktor_Krall:

Hur är Project Cars?

Är sugen på ett skönt bilspel men inte hittat något jag fastnat för än. Gillar inte allt för simulatoraktigt, lite "overkligt" får det gärna vara.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur är Project Cars?

Är sugen på ett skönt bilspel men inte hittat något jag fastnat för än. Gillar inte allt för simulatoraktigt, lite "overkligt" får det gärna vara.

IGN säger att de är det mest realistiska hittills, så du får nog leta efter något annat är jag rädd. :/
http://www.ign.com/articles/2015/05/06/project-cars-review

Visa signatur

---

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gorian:

IGN säger att de är det mest realistiska hittills, så du får nog leta efter något annat är jag rädd. :/
http://www.ign.com/articles/2015/05/06/project-cars-review

Jao, jag läste det, men IGN brukar ha ganska skeva uppfattningar om det mesta så jag tänkte att jag frågar här Gratis är gott, i alla fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Har varit ganska oinspirerande spel med GwG de senaste månaderna. Det här känns lite bättre. Cars, Monkey Island och Star Wars kommer jag nog att installera och prova i alla fall.

Permalänk
Medlem

Har testat html5-speedtest (speedof.me) och då ligger xboxen typ dubbelt så högt som pc:n.

Typ 20 ms på pc och 47 ms på xboxen.

Nån som har lust att testa om ni får liknande resultat?

Går det luska ut olika IP-adresser för Xbox live för att pinga etc mot dessa?

EDIT:

Testade på bandwidthplace.com
London-servern: 40 ms via pc - 80 ms via Xbox.
Amsterdam-servern: 43 ms via pc - 72 via Xbox
Frankfurt: 36 ms via pc - 73 via xbox

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Har testat html5-speedtest (speedof.me) och då ligger xboxen typ dubbelt så högt som pc:n.

Typ 20 ms på pc och 47 ms på xboxen.

Nån som har lust att testa om ni får liknande resultat?

Går det luska ut olika IP-adresser för Xbox live för att pinga etc mot dessa?

EDIT:

Testade på bandwidthplace.com
London-servern: 40 ms via pc - 80 ms via Xbox.
Amsterdam-servern: 43 ms via pc - 72 via Xbox
Frankfurt: 36 ms via pc - 73 via xbox

Ingen som orkar starta edge och testa pingen och jämföra med pcn? Kom igeeeeeen

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W