LG introducerar flaggskeppet W7 – OLED-tv i ultratunt utförande

Permalänk
Medlem

Hur ansluter man något till en panel som är så pass tunn? Känns som att den magnetdelen kommer bygga ut en del så det handlar ju fortfarande om att den kommer sticka ut en bit från väggen, eller?

Kommer det nån häftig uppdatering till 55eg920v också?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Hur ansluter man något till en panel som är så pass tunn? Känns som att den magnetdelen kommer bygga ut en del så det handlar ju fortfarande om att den kommer sticka ut en bit från väggen, eller?

Kommer det nån häftig uppdatering till 55eg920v också?

Skulle tro att man först skruvar in fästet (försänkta skruvar?) sedan "knäpper" på TVn på fästet med magneterna för att spara plats och få in det tight emot väggen?

EDIT: Magneterna ska ju bara hålla 1.9kg samt har väl en del area antar jag + att själva magneterna kanske är försänkta in i fästet allt för att spara mm här och där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Hur ansluter man något till en panel som är så pass tunn? Känns som att den magnetdelen kommer bygga ut en del så det handlar ju fortfarande om att den kommer sticka ut en bit från väggen, eller?

Kommer det nån häftig uppdatering till 55eg920v också?

Anslutningen till tvn sköts via den medföljande soundbar, den syns bättre om man klickar på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallemulle87:

Tack för detta! Årets bästa nyhet hittills!
Det var ju otippat att deras sämsta modell med en liten uppdatering skulle bli deras bästa^^.

Såvitt jag fattar så har de bättre modellerna redan denna firmware

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Låter helt jäkla rätt! Sitter nu och funderar på om man är en komplett idiot om man spenderar 90 papp på en TV. Min gamla 60" LG-plasma har tjänat mig väl men börjar bli lite vissen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Skulle tro att man först skruvar in fästet (försänkta skruvar?) sedan "knäpper" på TVn på fästet med magneterna för att spara plats och få in det tight emot väggen?

EDIT: Magneterna ska ju bara hålla 1.9kg samt har väl en del area antar jag + att själva magneterna kanske är försänkta in i fästet allt för att spara mm här och där?

Skrivet av Chibariku:

Anslutningen till tvn sköts via den medföljande soundbar, den syns bättre om man klickar på bilden.

Tror ni missförstod mig lite nu, tänkte mera på att det krävs ett gäng millimeter för kontakten som går in i plattan eller vad det är som fästs på väggen, skulle vara kul att få ett mått på den, hur pass tunn panelen är spelar egentligen mindre roll då den inte går att använda utan väggfästet

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Tror ni missförstod mig lite nu, tänkte mera på att det krävs ett gäng millimeter för kontakten som går in i plattan eller vad det är som fästs på väggen, skulle vara kul att få ett mått på den, hur pass tunn panelen är spelar egentligen mindre roll då den inte går att använda utan väggfästet

Det är en plattkabel mellan panelen och lådan du ställer under. Panelen inkl väggmontering är 3,8 mm allt som allt!
(Källa nordichardware)

Permalänk
Medlem

Oj, Input lag på hela 21ms i gaming läge?
Är detta speciellt för OLED eller är det brukligt att TV skärmar har så pass stor input lag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Tror ni missförstod mig lite nu, tänkte mera på att det krävs ett gäng millimeter för kontakten som går in i plattan eller vad det är som fästs på väggen, skulle vara kul att få ett mått på den, hur pass tunn panelen är spelar egentligen mindre roll då den inte går att använda utan väggfästet

Ok I see, läste nyss om Samsung QLED på Swec gillade den lösningen skarpt så vare sig flat kabel, optiskt anslutningskabel el annan fiffig lösning så vet vi iaf att det går om där finns vilja att lösa det så går det. Ifrån boxen så handlar det ju om standarder så vad som kopplar samman TV och box är ju rätt orelevant om det följer en standard el inte el ja lite så känner jag iaf.

http://www.sweclockers.com/nyhet/23174-samsung-slopar-suhd-er...

Permalänk
Medlem

@Lordsqueak: Ja det är vanligt

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Oj, Input lag på hela 21ms i gaming läge?
Är detta speciellt för OLED eller är det brukligt att TV skärmar har så pass stor input lag?

Det är mycket ovanligt med TV-apparater som har lägre input-lag numer.
Förut på 1080p tiden så fanns det bland annat Sony skärmar med lägre lag, men nuförtiden är det sällan men ser bättre än ca 30ms... och ofta högre (ibland mycket högre!)
Samsungs-TV:s brukar ha 20+ nånting i gaming läge, men då är det med 4:2:2 dvs inte full färgformat.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det är ju när man inte använder TVn som det är irriterande att den sticker ut 10 cm från väggen. Speciellt om man går förbi TVn och kan se hur långt den sticker ut från väggen.
Sitter man rakt framifrån så är det ju självklart att man inte ser detta...förutom skuggan då om man har en ljuskälla vid sidan.

(själv irriterar jag mig på att bordskivan är 70cm ovanför golvet när jag inte äter )

Skämtåsido.. även om en fönster/plansch TV är trevligt.. så är väl det "irriterande" inte att TVn är fristående (som oxo har sina fördelar)... utan att man bevisligen ser eller vet att det är Low Tech som inte kan agera plansch.
Jag menar en fristående nanotunn TV känns ju lika high tech och trevlig.

Permalänk
Medlem

Helt korrekt, och då snackar vi de blå oled:sen som brukar ha en femtedel av de andras livlängd.
Skulle jag falla för Oled till dessa priser måste alla åldringsproblem vara lösta.
Nice TV dock..... mumma!

Skrivet av rektor:

220 000 kr och den har två års garanti?

220 000 kr och om 1-2 år så vissa av färgerna i OLED panelen börjar blekna och den visar helt fel färger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Ok I see, läste nyss om Samsung QLED på Swec gillade den lösningen skarpt så vare sig flat kabel, optiskt anslutningskabel el annan fiffig lösning så vet vi iaf att det går om där finns vilja att lösa det så går det. Ifrån boxen så handlar det ju om standarder så vad som kopplar samman TV och box är ju rätt orelevant om det följer en standard el inte el ja lite så känner jag iaf.

http://www.sweclockers.com/nyhet/23174-samsung-slopar-suhd-er...

Gillar också att boxen är separat, men skippar gärna högtalare, Smart-TV, tuner, etc, och allt annat onödigt som bara gör boxen onödigt stor och klumpig (och även onödigt dyr).

Sätt bara dit minimalt med elektronik och anslutningar i så liten box som möjligt (för de kunder som vill ha en massa "krafs" kan de ju sälja med en annan stor dyrare box istället).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honk:

Helt korrekt, och då snackar vi de blå oled:sen som brukar ha en femtedel av de andras livlängd.
Skulle jag falla för Oled till dessa priser måste alla åldringsproblem vara lösta.

Livslängden på just blå OLED ska dock inte vara ett problem på LG:s TV-apparater:
I praktiken så använder deras TV-apparater enbart vita OLED:ar, med ett färgfilter framför för att ge RGB subpixlarna.

(se här tex för info: http://www.displaymate.com/OLED_TV2016_ShootOut_1.htm#Backgro... )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

F-n va gött att höra.
Det innebär att det kanske snart är dags att byta ut sin gamla 60" LG LCD trotjänare (suverän bild med bra svärta och ingen clouding) för ännu bättre bildkvalitet.... NICE INFO!!!! Tack

Skrivet av Roger W:

Livslängden på just blå OLED ska dock inte vara ett problem på LG:s TV-apparater:
I praktiken så använder deras TV-apparater enbart vita OLED:ar, med ett färgfilter framför för att ge RGB subpixlarna.

(se här tex för info: http://www.displaymate.com/OLED_TV2016_ShootOut_1.htm#Backgro... )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Livslängden på just blå OLED ska dock inte vara ett problem på LG:s TV-apparater:
I praktiken så använder deras TV-apparater enbart vita OLED:ar, med ett färgfilter framför för att ge RGB subpixlarna.

(se här tex för info: http://www.displaymate.com/OLED_TV2016_ShootOut_1.htm#Backgro... )

Och vad tror du en vit oled består av? (hint: vitt ljus består av bl.a. blått ljus)

Med det sagt så har inte jag sett några rapporter om att LGs oleds har/förväntas ha stora problem med livslängd.

Syftet med LGs WOLED är annars inte att förbättra livslängden; utan att förenkla tillverkningsprocessen.

Skickades från m.sweclockers.com