Någon har återställt mitt hotmail lösenord? Onedrive

Permalänk

Någon har återställt mitt hotmail lösenord? Onedrive

Skulle logga in på min mail och ser då att jag inte komer in pga fel lösenord.....

Fick till slut det återställt och loggar in, då ser jag att någon försökt att återställa mitt lösenord i förmiddags med någon kod som skickats till min mail och sedan så står det att lösenordsändringen lyckades.....

Jag kollar då senaste aktivitet och det enda som syns som loggat in samt försökt att logga in på det kontot idag, är från mitt ip-nummer.....

Jag registrerade mig för one drive innan idag och undrar om det kan vara där som det spökar? Däremot är jag helt säker på att jag inte har gjort förfrågan om borttappat lösenord.......

Permalänk
Medlem

@sharadkingboy: Kan det vara så att någon använt sig av skype inloggningsuppgifter som är länkat med ditt konto? mer info

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Skrivet av Claews:

@sharadkingboy: Kan det vara så att någon använt sig av skype inloggningsuppgifter som är länkat med ditt konto? mer info

Ingen aning men det var olika lösenord till one drive som Hotmail trots att man når de två olika från vardera, så det var lite märkligt.... Sedan slutade paypal att funka från min mobil men från datorn funkade det dock......

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har också råkat ut för knas med inloggning på Hotmail och när man kollat senaste aktivitet så är det från egen plats det hänt, vet inte vad det berott på utan har bara bytt lösenord och sen har det varit lugnt så vet inte ens om det varit något problem eller om det bara är något tillfälligt knas

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk

@FlashTec:

För mig började det när jag började använda min nya Samsung s7 och allt synkas till höger och vänster.....

Permalänk
Medlem

Har inte direkt med tråden och göra, men jag bytte ett par år sedan till Gmail när Hotmail ständigt levde sitt eget liv.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers