Corsair visar egen gaming-stol på CES 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Fatrix:

Nej men isf finns det ju ingen anledning att köpa en ny kontorsstol heller, sen behöver man ju ett riktigt bra underrede för att ha en bilstol på med.

Jag gillar konceptet, skulle gärna ha förarstolen från BMW:n inne vid datorn men det är ju knappast billigt om det ska bli fint.

Det behöver inte bli dyrt alls. Denna stolen hade jag i åtta år och jag plockade den ur en Omega 3000 som jag skrotade. Den byttes sen mot en AKracing "gamingstol" men den byttes raskt ut då den var väldigt obekväm. Nu har jag en Audi S2 stol. Allt man behöver är en stol, ett underrede och en svets. Det går alternativt att skruva ihop en lösning med en metallplatta men det blir gärna för högt och gnisslar mer.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

En ergonomisk gamingstol med ventilerande mesh? Jajamän!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det behöver inte bli dyrt alls. Denna stolen hade jag i åtta år och jag plockade den ur en Omega 3000 som jag skrotade. Den byttes sen mot en AKracing "gamingstol" men den byttes raskt ut då den var väldigt obekväm. Nu har jag en Audi S2 stol. Allt man behöver är en stol, ett underrede och en svets. Det går alternativt att skruva ihop en lösning med en metallplatta men det blir gärna för högt och gnisslar mer.

Skulle du kunna ta kort under , hur du har svetsat fast den? Nog dags o slakta en IKEA stol.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns många trevliga stolar där. Enda nackdelen är att de ofta kostar en hel del. Hittade en jag gillade, den går på 6600:-
https://store.kinnarps.com/produkt/arbetsstol-8784?utm_source...

Exakt den stolen har jag fast i svart. Det sved till i plånboken men 3 år senare så ser den fortfarande ny ut.
Körde förresten till deras fabriksoutlet och provsatt innan jag köpte.

Edit:
Såg nu att den inte har samma nackstöd som min. Så 8784 har nog ersatt den modellen jag har.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Stolen Corsair visar är en variant av Recaro Sportster.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Stolen Corsair visar är en variant av Recaro Sportster.

Är inte de flesta gamingstolar det? Är inte så insatt i Recaro Sportster, har bara googlat och jämfört lite...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Är inte de flesta gamingstolar det? Är inte så insatt i Recaro Sportster, har bara googlat och jämfört lite...

Just sparco sportster har en ganska unik form på delen för huvud och axlar, samma som corsair stolen. T. Ex DX racer stolarna har inte denna formen och ser mer ut som en dålig kopia än en riktig racing stol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Fattas egentligen bara en red bull /monster logga på stolen så är den verkligen gaming designad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X