HTC Vive får nya tillbehör under CES 2017

Permalänk
Melding Plague

HTC Vive får nya tillbehör under CES 2017

Ägare av VR-headsetet HTC Vive kan se fram emot två nya tillbehör under våren 2017. Vive Tracker används för att spåra objekt, och Deluxe Audio Strap ger inbyggda hörlurar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir att skaffa Deluxe Audio Strap så fort det kommer ut

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Jag gick på drevet på bl.a Sweclockers och sålde min CV1 till fördel för den "överlägsna" HTC Vive. I efterhand, och efter att jag sålt Viven, hade jag mycket hellre behållt min CV1. Den värdelösa ergonomin på Vive gjorde att jag aldrig orkade använda den. Tung, svettig, kabelinferno.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Äntligen lite rampljus för Vive från CES mässan! Blir att införskaffa nya headstrapen, ska bli guld att slippa ha externa hörlurar oavsett hur ljudet låter (är ingen audiofil). Hoppas bara inte att prislappen blir för saftig

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

@superapan: Tråkigt att höra, men då kan ju nya headstrapen/integrerade lurar och trådlös överföring gynna dig till ett extra pris dock. En fördel är ju att du har överlägsen tracking med Lighthouse över Constellation!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Ja man lär ju köpa ett headstrap, är den delen av Vive jag tycker om minst om även om det inte är ett jätteproblem. Hoppas det blir "one-motion" att få på sig headsetet nu.

Konstigt att dom inte visade mer av de nya kontrollerna, hoppade det inte betyder att vi inte får hem dom i år.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Egentligen skulle Vive släppts redan 2015 men dom skjöt fram lanseringen till 2016 för att sätta in en frontkamera. Visst är det en kul finess men jag hade hellre sett att dom satsat den tiden på att förbättra ergonomin och bantat ner vikten. Frågan är också hur detta headstrapet kunnat ta så lång tid att utveckla? Bra är dock att dom fortsätter att satsa på en färdig platform vilket gör att investeringen man gjort hade längre livslängd än jag kunde tro. Jag hade faktiskt hoppats på en uppföljare redan i Q1 2017!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Ja man lär ju köpa ett headstrap, är den delen av Vive jag tycker om minst om även om det inte är ett jätteproblem. Hoppas det blir "one-motion" att få på sig headsetet nu.

Konstigt att dom inte visade mer av de nya kontrollerna, hoppade det inte betyder att vi inte får hem dom i år.

Det är Valve som ligger bakom nya kontrollerna HTC är inte inblandad, dom nya kontrollerna kommer också att kräva nya lighthouse sensorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Det är Valve som ligger bakom nya kontrollerna HTC är inte inblandad, dom nya kontrollerna kommer också att kräva nya lighthouse sensorer.

Jaha ok, det hade jag missat. Kommer det vara extra sensorer eller kan man bara ersätta dom 2 man har?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av Sheytan:

Det är Valve som ligger bakom nya kontrollerna HTC är inte inblandad, dom nya kontrollerna kommer också att kräva nya lighthouse sensorer.

Källa på att dem nya kontrollerna behöver lighthouse utbyte?

Visa signatur

i7 7700K | ASUS Z270 MAXIMUS IX HERO | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz CL16 | GTX 1080Ti ROG Strix | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair Carbide 400C | Steinberg UR22 MK2 | Acer Predator XG270HU | CM MasterKeys Pro S | G502 Proteus Spectrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av DemaxHardstyle:

Källa på att dem nya kontrollerna behöver lighthouse utbyte?

Jag har för mig att jag läste det någonstans (kontrollerna har mer sensorer som kräver ny lighthouse) men jag kan ha fel.

EDIT: OK jag har 100% fel.

Permalänk
Medlem

@Sheytan: Däremot så har det hintats av valve att det kommer en ny iteration av lighthouse fyrer i år.

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

@superapan: Sant . Det är något som inte bryr mig så mycket , åtminstone i detta stadiet av tekniken. Men då antar jag att du inte jämförde den kompletta producten oculus touch, då den kommer med sitt egna kabelinferno och andra problem som mend spårningen och drivrutiner.