EVGA färdigställer sina expanderbara vattenkylningssystem

Permalänk
Melding Plague

EVGA färdigställer sina expanderbara vattenkylningssystem

Efter vissa fördröjningar har det blivit dags för EVGA att rulla ut sina färdigfyllda och expanderbara vattenkylningssystem i serierna QRC och QRG på årets CES-mässa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har det sagts något om ifall ägare till deras hybridkort kommer att kunna uppgradera till den nya typen med QDC? EVGA brukar ju vara rätt sjyssta med sånna där trade-in program och dylikt.

Permalänk
Medlem

ICX, FTW, QRC & QRG på CES men inte RGB?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet. Hoppas det blir bra och så populärt att det drar ned kostnader för kund.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Detta låter helt fantastiskt. Kände att jag aldrig ville sätta foten i AIO då man inte kunde bygga vidare med det. Om de säljer olika längder på slangarna kan man också få mindre fladdrigt inuti (för dem som stör sig på extralängd).

Permalänk
Medlem

mmm det e bra men inget nytt, man har kunnat bygga vidare på Aio länge med Swiftech och ekwb

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om det passade titan xp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hmm, hur funkar det där med tanke på luft i systemet. snabbkopplingar i all ära men lite vätska brukar ju slippa ut varje gång. eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Hmm, hur funkar det där med tanke på luft i systemet. snabbkopplingar i all ära men lite vätska brukar ju slippa ut varje gång. eller?

Ja precis, det är ju därför man har en reservoar i systemet som kan verka som vätskebuffert samt samlingsplats för luft så att man inte får luftlåsning i slangar, radiatorer och vattenblock.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Avstängd

Hoppas bara att man kan överklocka bra med detta system.

Om detta funkar bra så kanske det blir ett köp.

Edit:

Vad använder dom för anslutningen och vad kan man få tag på denna?

Finns det risk att den läcker eller är man säker?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Diggar att prylarna inte ser ut som leksaker/juldekoration!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Edit:

Vad använder dom för anslutningen och vad kan man få tag på denna?

Finns det risk att den läcker eller är man säker?

Vad jag hört ska det vara ventiler som används inom medicin industrin och ska där igenom vara dropp-säkra. Men det bör nog dubbel-kollas. Men om det är så är det inte direkt billiga.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Hmm, hur funkar det där med tanke på luft i systemet. snabbkopplingar i all ära men lite vätska brukar ju slippa ut varje gång. eller?

Skrivet av ZAIZAI:

Ja precis, det är ju därför man har en reservoar i systemet som kan verka som vätskebuffert samt samlingsplats för luft så att man inte får luftlåsning i slangar, radiatorer och vattenblock.

Men i detta system så har man ju ingen reservoar, så hur kommer man hantera det om man skulle behöva fylla på av någon anledning.
Man får väl anta att det funkar, eftersom dom lanserar hela systemet, men känns ju lite ovisst.

Swec test plx!

Permalänk
Medlem

Om det blir ett bra system (hög kapacitet, pålitligt och låg ljudnivå) till ett vettigt pris lär det bli köp.

Körde med Fractal Designs system förut, tills pumpen gick sönder. Kör på luft nu och det räcker inte riktigt till för den OC jag vill ha, så för min del är det högst välkommet med utveckling på AiO-fronten.