Silverstone visar vardagsrumschassit RVZ03

Permalänk
Melding Plague

Silverstone visar vardagsrumschassit RVZ03

Trenden med vardagsrumsdatorer fortsätter även på CES 2017 där Silverstone visar upp senaste bygget RVZ03, med bland annat stöd för fullstora ATX-nätaggregat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Silverstone kan bättre än såhär, ser ut som en gammal VHS-spelare.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Silverstone kan bättre än såhär, ser ut som en gammal VHS-spelare.

Passar perfekt med mina 70 tals tapeter

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

föredrar

betydligt mer "diskret"
den där var ju riktigt ful...

Permalänk
Medlem

Haha den där designen tar ju priset. Ser ut som de designat den i syfte att inte hitta en enda person som gillar den. Den passar ju inte till nått.

Permalänk
Avstängd

Lär ju passa alla dem som kör på de här "stilrena" konceptet.

eew

Permalänk
Medlem

Fugly

Permalänk
Avstängd

Ful. Inget som jag skulle vilja ha i mitt vardagsrum.

Permalänk
Medlem

Node 605 är fortfarande kung. Flödet i den däremot... hrm.

Permalänk
Medlem

Gillar generellt Silverstone, men deras Raven (RV) chassin är verkligen inte min kopp te.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Streacom FC5 är fortfarande bland det mest stilrena man kan ställa i TV-bänken. Inga rörliga delar i datorn dessutom.

Har haft mitt sen chassit släpptes i Sverige, och har varit nöjd sen dess.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

föredrar http://www.silverstonetek.com/images/products/ml03/ML03-3-4.jpg
betydligt mer "diskret"
den där var ju riktigt ful...

Hade den, men tyckte det var med uppföljaren där dom satte huvudet på spiken

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

Priset för "årets fulaste chassi" går till Silverstone. Hurra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mm... plast i stora lass!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Hade den, men tyckte det var med uppföljaren där dom satte huvudet på spiken

http://images.anandtech.com/doci/7866/SSHTPC_25_575px.JPG

Absolut, den var finare
nu har jag min i en stängd TV-bänk så känner inte motivationen att köpa ny ser mest ut att skilja i fronten?

annars är det nog det mest kompakta micro atx chassit jag har hittat som även har stöd för ATX nätagg / plats för hyffsad lågprofil cpu kylare

Ljuddämpningen kunde ha varit bättre, men plats för 4st 80mm fläktar som man kan köra i låga varv iaf

Permalänk
Medlem

liknar en dell med lite fulare plast på .

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Silverstone kan bättre än såhär, ser ut som en gammal VHS-spelare.

Precis vad jag tänkte när jag såg bilden. VHS bandet som sitter i skall vara

Den har jag och är nöjd med hur den smälter in på TV-bänken jämte centerhögtalare hemmabiostärkaren

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Absolut, den var finare
nu har jag min i en stängd TV-bänk så känner inte motivationen att köpa ny ser mest ut att skilja i fronten?

annars är det nog det mest kompakta micro atx chassit jag har hittat som även har stöd för ATX nätagg / plats för hyffsad lågprofil cpu kylare

Ljuddämpningen kunde ha varit bättre, men plats för 4st 80mm fläktar som man kan köra i låga varv iaf

Om man nu har som du, d v s en stängd TV-bänk, varför inte göra som jag har gjort, baka in allt i tv -bänken?

Varför ska man ha ett chassi i ett chassi (Läs: chassi i en tv-bänk) för mig blir det lite kaka på kaka, då tv-bänken redan är ett chassi.

In o ut fläktar är lätt fixat utan att det ens syns.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att många av "vardagsrums" chassina ser ut som stryk? Den där skulle jag inte vilja ha framme så någon ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Gillar generellt Silverstone, men deras Raven (RV) chassin är verkligen inte min kopp te.

Samma här. De brukar ju komma med en variant av samma chassi men med enklare (dvs snyggare) design ett tag efter de kräkts ut en ny Raven, men jag önskar att de gjorde tvärtom (dvs släppa Raven-varianten senare).

För övrigt fick de gärna sluta med sina otäckt fula fläktgaller någon gång...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om man nu har som du, d v s en stängd TV-bänk, varför inte göra som jag har gjort, baka in allt i tv -bänken?

Varför ska man ha ett chassi i ett chassi (Läs: chassi i en tv-bänk) för mig blir det lite kaka på kaka, då tv-bänken redan är ett chassi.

In o ut fläktar är lätt fixat utan att det ens syns.

När jag köpte chassit hade jag en öppen TV-bänk, sen efter det har jag även haft en annan HTPC så chassit har legat och dammat, sen köpte jag ny TV-bänk och lite annat så kunde inte använda den HTPC, så kom på att använda de chassit

Men din lösning lät intressant, har du bara delarna lösa i skåpet eller har du köpt någon moderkorts bracket / skruvat fast nätagg m.m?

Permalänk
Medlem

Har ett helt Ok SilverStone i Milo-serien (SweC vardagsrumsdator), men som alla i Ravenserien så är detta gräsligt fult. Hur lyckas de??

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Wow, en resväska!

Permalänk
Medlem

Vänta va?! Jag trodde det var ett skämt? Att nån moddat en resväska och att ni var på väg hem från CES? Snälla... säg att det här är ett skämt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Plasticfantastic, första april kom tidigt iår verkar det som från Silverstone

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk

Silverstone Milo ML05 är i mitt tycke det snyggaste chassit Silverstone någonsin gjort till vardagsrum, av en händelse säljer jag ett sådant till vrakpris på Tradera, helt nytt inklusive två 80mm PWM Pure Wings

Permalänk
Medlem

Lådan längst till vänster! Ser ut att ha samma konstruktion som FT03. Kan man få mer info om den lådan?

Permalänk
Medlem

Silverstone ska ha beröm för att dom satsar på gruppen Synskadade som annars lätt glöms bort

Permalänk
Medlem

Varför finns det inga bra liknande mITX chassin av de stora tillverkarna? Node 202 är för plastig och resten är kickstarter produkter som kostar skjortan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Varför finns det inga bra liknande mITX chassin av de stora tillverkarna? Node 202 är för plastig och resten är kickstarter produkter som kostar skjortan.

Håller med. Tror att de stora chassietillverkarna missar en ökande trend och efterfrågan på marknaden här. Vill man ha smått enkelt och kraftfullt idag så måste man nästan köpa något färdigt ifrån de stora datortillverkarna.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/