Någon som handlat av Rebel Gaming - är de tillförlitliga?

Permalänk
Medlem

Någon som handlat av Rebel Gaming - är de tillförlitliga?

Som rubriken antyder, undrar om ngn handlat av denna nätbutik och kan uttala sig huruvida den är seriös?
Tänkte handla ett spel där men vill veta om företaget är legitimt?

Permalänk
Medlem

Enligt omdömen på prisjakt så ser det ut att vara legit

Permalänk
Medlem

Butiken ser ok ut, men priserna ser ju inte speciellt bättre än på Steam/Origin/Uplay eller de större och mer välkända sidorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Butiken ser ok ut, men priserna ser ju inte speciellt bättre än på Steam/Origin/Uplay eller de större och mer välkända sidorna.

Well, det spelat jag söker är faktiskt billigast hos denna för mig okända aktör.
Har precis spelat igenom Wolfenstein, The New Order och blev helt frälst!
Ska köpa efterföljaren Wolfenstein, The Old Blood och hoppas på att jag blir lika begeistrad som jag blev av det förra...

Permalänk
Medlem

@elp: Ja, det spelet var ju på rea i mellandagsrean så inte så konstigt att det är tillbaka på normalpris på de större sidorna.
Viss risk att det kan vara "reanycklar" som säljs vidare med några procents påslag, men antagligen fullt fungerande.

Jag brukar ju hålla mig de större sidorna för att bli säker på att inte bli lurad, finns ett flertal listor ute med rekommenderade/auktoriserade återförsäljare en google-sökning bort.
De allra flesta från de listorna finns dessutom inkluderade i isthereanydeal:s prisjämförelser.