knasigheter med "sleep mode" på Samsung Tab A 10.1" 2016

Permalänk
Medlem

knasigheter med "sleep mode" på Samsung Tab A 10.1" 2016

Hallå där alla glada!

Jag har ett litet problem med min surfplatta, eller jag tror iaf att det är ett problem.
jag köpte nyligen en Samsung Galaxy Tab A 10.1" (2016) och jag är jätte nöjd med allt förutom "sleep" funktionen.
Denna funktion verkar krångla på min platta, jag har skickat tillbaks den på felsökning men inget fel hittades.

När plattan hamnat i sleep mode så går det ej att "väcka" den, jag får köra en power-reset för att den ens ska vakna till liv.
Antingen det eller så måste jag hålla in power-knappen i ett par 3 sekunder vilket gör att den startar som om den varit helt avstängd....

Det är riktigt drygt att behöva vänta på att plattan ska starta/boota varje gång jag plockar upp den.
Är detta normalt? Jag anser att man ska kunna lämna plattan i 2-3 timmar och sedan bara trycka ett snabbt tryck på power-knappen och då ska den vakna från sleep-mode (likt en Samsung smartphone) och inte boota helt från grunden.

Uppskattar alla svar och funderingar då detta irriterar mig djupt.....

MVH Uno

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Tackar för svar

Jag har läst igenom den sidan ett flertal gånger men min platta fungerar inte så.
Ligger den i sleep mode i mer en 30 minuter så måste jag göra en "hard boot" vilket tar lång tid jämfört med wake from sleep :/

Ingen som känner igen detta fenomen?

Permalänk
Medlem

Jag antar att du inte har rootat och stänkt av/fryst vissa appar, eller services.
Eller att det inte är någon inställning du missat..

Låter det faktiskt som ett produktfel. Vägrar butiken ge dig en ny platta pga garanti som utgått, skum butik, köpt utomlands etc, kontakta Samsung.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av uno_m:

Tackar för svar

Jag har läst igenom den sidan ett flertal gånger men min platta fungerar inte så.
Ligger den i sleep mode i mer en 30 minuter så måste jag göra en "hard boot" vilket tar lång tid jämfört med wake from sleep :/

Ingen som känner igen detta fenomen?

Rapporter om olika "Sleep of death", "Sleeping beauty" har cirkulerat sedan 2008 om Samsungs plattor.
Dock är de alla olika, och ingen av de rapporter jag läst på XDA som stämmer med ditt problem. Forutom en som berättade att han alltid fick vänta 30sekunder innan skärmen vaknade från sleep mode (Alltså inte "Hold to reboot").

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Rapporter om olika "Sleep of death", "Sleeping beauty" har cirkulerat sedan 2008 om Samsungs plattor.
Dock är de alla olika, och ingen av de rapporter jag läst på XDA som stämmer med ditt problem. Forutom en som berättade att han alltid fick vänta 30sekunder innan skärmen vaknade från sleep mode (Alltså inte "Hold to reboot").

Okej då vet jag att jag inte är ensam med detta problem.
Man kan ju alltid hoppas på att en uppdatering löser det helt magiskt.

Kanske en rootning vore på sin plats?
En alternativ rom eller vad det nu heter. Jag är inte helt insatt på rootningsprocessen om jag ska vara ärlig....
Men med google kan man ju lära sig mycket!

Tackar återigen för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av uno_m:

Okej då vet jag att jag inte är ensam med detta problem.
Man kan ju alltid hoppas på att en uppdatering löser det helt magiskt.

Kanske en rootning vore på sin plats?
En alternativ rom eller vad det nu heter. Jag är inte helt insatt på rootningsprocessen om jag ska vara ärlig....
Men med google kan man ju lära sig mycket!

Tackar återigen för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan skippa större delen av googlandet, å gå till https://www.xda-developers.com/
Läs! Det finns många sätt att förstöra en androidenhet. =P

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Har också plattan och inga problem som du nämner. Om du redan har återställt och blir samma sak, så är det defekt och bara lämna tillbaks för utbyte mot en ny. D.O.A skulle det räknas som.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|