2.5 WD Black disk i stationär dator?

Permalänk
Medlem

2.5 WD Black disk i stationär dator?

Har en gammal 2.5 mekanisk WD black disk som jag vill sätta in i min stationära dator. Disken passar med sina skruvhål perfekt in i hårddiskburen som finns i mitt Fractal R5 chassi. Vad som däremot kanske är mindre bra är att hårddiskens nakna undersida med all sin elektronik ligger rakt på plåten som förs in i hårddiskburen. Jag känner även att en magnet i hårddisken dras mot metallen i fästet. Detta antar jag är mycket dåligt då det kan förstöra hårddisken samt moderkortets sata portar, eller har jag fel?

Bör jag ha gummifästen mellan plåten och disken samt vilka i så fall? Är det även farligt att man känner magneten i disken dra mot plåten och hur bör jag undvika det i så fall?

Vänliga hälsningar
Fiklm

Permalänk
Medlem

Lägg ett papper emellan.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Det löste sig, jag doppade den i lera och fäste den på en träkonstruktion gjord i lönn.

Permalänk
Medlem

Najs. På servrar med hårddiskcaddys sitter disken dikt an plåten. Tar emot mentalt första gången man skruvar fast en sådan, men funkar gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fiklm:

Det löste sig, jag doppade den i lera och fäste den på en träkonstruktion gjord i lönn.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Ni är ju grymma som alltid.
Tack för de roliga svaret Casgar, gjorde min dag

Permalänk
Medlem

haha doppade du disken i lera?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."