Razer visar upp Project Valerie på CES 2017

Permalänk
Melding Plague

Razer visar upp Project Valerie på CES 2017

Amerikanska Razer visar upp sitt senaste experiment i form av en modifierad Blade Pro, utrustad med hela tre stycken skärmar i 4K-upplösning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här kan vara det mest fräcka jag sett på många år

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Man kan lika gärna skaffa riktig dator om man ska gå så här långt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Ser snyggt ut men varje gång jag ser Razer känns det som den kommer gå sönder när jag kollar på den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"De extra skärmarna kan skjutas in bakom den ordinarie för enklare transport, något som måste göras manuellt i dagsläget men som senare kommer kunna justeras via mjukvara."
What?

Permalänk
Medlem

Riktigt fräckt lite Vill ha begär kommer fram 😀🤘

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Imaculent:

"De extra skärmarna kan skjutas in bakom den ordinarie för enklare transport, något som måste göras manuellt i dagsläget men som senare kommer kunna justeras via mjukvara."
What?

Det kommer alltså finnas motorer också, som fäller upp och skärmarna när du öppnar datorn men som sedan också kan gömma dem.

Permalänk
Medlem

Varför får jag en känsla av Batman-tech grejer av det här.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag tycker de ska släppa detta som ett klipp på så vi som vill ha mycket skärmyta och kunna ta med det enkelt kan köpa detta. 3st 14" för programmering och cad skulle vara väldigt trevlige

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Det kommer alltså finnas motorer också, som fäller upp och skärmarna när du öppnar datorn men som sedan också kan gömma dem.

Fler små rörliga delar som kan gå sönder. Absolut en bling-pryl att bygga in i prototypen, frågan hur nödvändig funktionen är i en salufärdig produkt.

Men det är klart, lite RGB-leds integrerade i motorerna så är allt förlåtet.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Cooling23:

Man kan lika gärna skaffa riktig dator om man ska gå så här långt.

Vill se dig konka runt på 2x SLI dator och 3x 4K skärmar!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Mmmm you need to pay for all three seats on you next flight

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Ser snyggt ut men varje gång jag ser Razer känns det som den kommer gå sönder när jag kollar på den.

Har du känt på deras laptops? De är ruggigt välbyggda, är i klass med Apple när det kommer till byggkvalitet.

Eller iof allt från Apple och Razer är ju skit så stryk det... Men för en som nästan alltid älskat Apples produkter men ogillar MacOS, deras priser och Apple som företag så är dessa väldigt välkomna då det i princip är en MBP klon med Windows. Överväger starkt att beställa en stealth från Tyskland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vilket pajasföretag Razer har blivit.

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt marknaden för en sådan produkt. Den lär knappast vara portabel nog att ta med vart man än går och batteritiden blir nog mycket kort. Då är det lika bra att skaffa en desktop så jag förstår inte riktigt poängen. Antar att det snarare handlar om ett concept som deras förra "project christine"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Förstår inte riktigt marknaden för en sådan produkt. Den lär knappast vara portabel nog att ta med vart man än går och batteritiden blir nog mycket kort. Då är det lika bra att skaffa en desktop så jag förstår inte riktigt poängen. Antar att det snarare handlar om ett concept som deras förra "project christine"

Det är en konceptprodukt. Tycker det är bra att Razor har en avdelning som jobbar med sånt, eftersom det kan hitta produkter som fyller ett behov. Nu fattas bara att de gör ett koncept på en gaming-produkt som inte har en massa bling bling, utan är ren och minimalistisk.

Permalänk
Medlem

Pris: 100.000+:-?

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Har du känt på deras laptops? De är ruggigt välbyggda, är i klass med Apple när det kommer till byggkvalitet.

Eller iof allt från Apple och Razer är ju skit så stryk det... Men för en som nästan alltid älskat Apples produkter men ogillar MacOS, deras priser och Apple som företag så är dessa väldigt välkomna då det i princip är en MBP klon med Windows. Överväger starkt att beställa en stealth från Tyskland.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej har helt ärligt inte rört dom så har ingen riktig uppfattning om produkten. Men om dom håller samma "kvalite" som typ en macbook så är det ju helt klart intressant synd att man nyss köpte en laptop bara hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen! Har verkligen saknat att ha möjlighet till 3 skärmar på laptoppen när man programmerar. Inte för att jag kommer köpa just denna men att tekniken finns är fint.

Permalänk
Medlem

Tycker att detta faktiskt är framtiden. Vem vet? Snart kanske vi har eyefinity/surround, SLI lösningar och så pass mycket prestanda i bärbart format att allt man behöver bära runt på är en "laptop". Och som vi vet så krymper ju allt, drar mindre ström, utväcklar mindre värme. Vad razer gör nu är att visa något som faktiskt skulle vara realistiskt om det rent tekniskt utvecklas mer.

Älskar konceptet. <3

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

Och för de som tycker att 3 skärmar i en laptop måste bli tungt och besvärligt kan ju titta på nyheten innan denna där LG visar sin 65-tums OLED-TV som är 2,57 mm "tjock" och väger 1,9 kg. Externa boxen till den är ju i praktiken laptopen här.

Det är ju en prototyp som sagt. Men även om man behöver köra den på nätström för att få ut max så är den ju mycket mer praktisk är en stationär med tre skärmar om man har behov av att ha den mobil.

Det här är ju inte en "bära runt i väskan överallt hela dan"-laptop

Gillar Razer svar på en Youtubekommentar.

- User: 5 minutes of battery.
- Razer: 5 more minutes than a triple monitor desktop on the go. Nailed it.

Permalänk
Medlem

Coolt!!!
Har själv tänkt på denna idé i flera år. Häftigt att ett företag faktiskt bygger en.

En liten grej dock. Hade det inte varit smartare med 3x 1080p skärmar?
Eller en 4k bara i mitten och två 1080p vid sidorna?
Ser nämligen inte hur man skulle kunna klämma in grafik-prestanda i en laptop som klarar en upplösning på 11520x2160 pixlar.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av dr904:

Coolt!!!
Har själv tänkt på denna idé i flera år. Häftigt att ett företag faktiskt bygger en.

En liten grej dock. Hade det inte varit smartare med 3x 1080p skärmar?
Eller en 4k bara i mitten och två 1080p vid sidorna?
Ser nämligen inte hur man skulle kunna klämma in grafik-prestanda i en laptop som klarar en upplösning på 11520x2160 pixlar.

Spel i den upplösningen på en laptop är naturligtvis att glömma, men då det handlar om en konceptprodukt som bara ska skapa buzz vill man väl att specifikationerna ska låta så häftiga som möjligt för så många som möjligt.

Sedan finns det annat man kan göra på en dator än att spela, och med det i åtanke är 3x 4K fullt rimligt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vill se dig konka runt på 2x SLI dator och 3x 4K skärmar!

Har man råd att införskaffa sådant har man antagligen även bil eller föräldrar med gott om cash, tror inte vanliga finniga pubertets pojkar är målgruppen varken för projekt Valeri eller stationära SLI datorer med multipla 4k skärmar:-)

Sedan är projekt just det ett projekt, en fingervisning om vad som kan komma eller vad som kan hända i framtiden.

Skulle mer jämföra detta med en concept bil.
Kollar du på bilindustrin kan du ju se hur många concept som når vägarna.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av UncleDirty:

Har man råd att införskaffa sådant har man antagligen även bil eller föräldrar med gott om cash, tror inte vanliga finniga pubertets pojkar är målgruppen varken för projekt Valeri eller stationära SLI datorer med multipla 4k skärmar:-)

Sedan är projekt just det ett projekt, en fingervisning om vad som kan komma eller vad som kan hända i framtiden.

Skulle mer jämföra detta med en concept bil.
Kollar du på bilindustrin kan du ju se hur många concept som når vägarna.

Så du konkar runt på en kia på axeln?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av UncleDirty:

Har man råd att införskaffa sådant har man antagligen även bil eller föräldrar med gott om cash, tror inte vanliga finniga pubertets pojkar är målgruppen varken för projekt Valeri eller stationära SLI datorer med multipla 4k skärmar:-)

Sedan är projekt just det ett projekt, en fingervisning om vad som kan komma eller vad som kan hända i framtiden.

Skulle mer jämföra detta med en concept bil.
Kollar du på bilindustrin kan du ju se hur många concept som når vägarna.

När jag va mindre hade jag fulltower 2x crt skärmar och 3x 8800 Ultra, då va jag under 18 och fick skjuts ibland till LAN ellr så hämta någon mig.

Då kan jag säga hade funnits en laptop med samma skit så hade jag velat ha det!

Och även idag så konkar jag gärna inte runt på min 50 kilo dator, LITE enklare ha en skärm och 1080 SLI laptop och packa ner allt på 5 minuter istället för typ 20 minuter och hoppas på vattenkylning överlever färden varje gång man ska flytta den.
OCH det kan jag ta på tåget det kan jag fan inte göra med min staionära

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240