Fråga angående mobilbatteri (Galaxy S4)

Permalänk
Medlem

Fråga angående mobilbatteri (Galaxy S4)

Jag har haft en S4 nu i ett x antal år 2+ år minst iaf och det känns som att batterin inte håller så vitt länge nuförtiden.

jag undrar om det är så man bör köpa en nytt batteri till själva mobilen? Har även märkt att det är lite "buckligt" batteri, men det kanske var så sedans första början

MvH

Permalänk
Inaktiv

@Quon:

Ifall det är buckligt, så skulle jag köpa nytt ögonaböj!

Har själv en S4, och jag köpte ett Anker batteri på 5200 milliampere. Telefonen känns nu lättare att greppa och laddning sker ca en gång i veckan.

Li-Ion batterier blir dåliga med tiden vare sig du använder dem eller inte. Det som är mest skadligt är djupurladdningar, samt hög värme när batteriet ligger nära full laddning.

Permalänk
Medlem

Hej, Hade samma problem på den tiden som jag hade min S4 batteriet blev dramatiskt sämre efter ungefär 1,5år med tung användning.

Jag bytade upp mig till extended battery då istället och lite bulkigare skal som gjorde den lite enklare greppa tyckte jag.

Är du nöjd med telefonen och inte känner för att byta telefon så är det helt klart värt att investera i ett nytt batteri.

Ett batteri ska inte vara buckligt för då kan det vara farligt är en indikation på att batteriet inte mår bra och borde bytas ut direkt.

Här har du ett nytt till din telefon:
https://www.dustinhome.se/product/5010786424/battery-galaxy-s...

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Hedersmedlem

Att batteriet är buckligt är det största tecknet på att det börjar bli dåligt, det bör bytas så snart som möjligt.

Permalänk
Hedersmedlem

@Quon Fabriksfel, Samsung har t.om. ett inbytesprogram där man kan/kunde få ett nytt batteri till sin S4. Vet dock inte om det fortfarande är aktuellt iom. att modellen har några år på nacken.. Du kan läsa mer om detta här.

Jag hörde av mig till Nordic EASC AB - Samsung Service för ett par år sedan och fick ett nytt batteri.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har bytt ut otaliga batterier på jobbet via Samsungs garantiprogram. En S4 lär ju dock idag vara äldre än 2 år, så garantin har gått ut (tror inte batteriprogrammet gäller utanför den normala garantitiden).

Bytte även ut mitt egna batteri när min gamla S4 var runt 6 månader.

Om du är nöjd med telefonen i övrigt så skulle jag köpa ett nytt, kostar ju inte många kronor.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

okay tackar, nytt batteri ska det då bli.

Har även ett annat litet dilemma. Själva sim kortet klickar inte fast när man stoppar i det i slotten, så just nu är det batteriet som trycker in den i själva sloten.

Hur fixar jag det lilla problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

@Quon:

Ifall det är buckligt, så skulle jag köpa nytt ögonaböj!

Har själv en S4, och jag köpte ett Anker batteri på 5200 milliampere. Telefonen känns nu lättare att greppa och laddning sker ca en gång i veckan.

Li-Ion batterier blir dåliga med tiden vare sig du använder dem eller inte. Det som är mest skadligt är djupurladdningar, samt hög värme när batteriet ligger nära full laddning.

kan du rekommendera ett batteri som är kanske en smartare uppgradering till s4.an utöver deras egna batteri? vet inte vad deras ligger på i milliampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Hej, Hade samma problem på den tiden som jag hade min S4 batteriet blev dramatiskt sämre efter ungefär 1,5år med tung användning.

Jag bytade upp mig till extended battery då istället och lite bulkigare skal som gjorde den lite enklare greppa tyckte jag.

Är du nöjd med telefonen och inte känner för att byta telefon så är det helt klart värt att investera i ett nytt batteri.

Ett batteri ska inte vara buckligt för då kan det vara farligt är en indikation på att batteriet inte mår bra och borde bytas ut direkt.

Här har du ett nytt till din telefon:
https://www.dustinhome.se/product/5010786424/battery-galaxy-s...

samma?
https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefontillbehor/mob...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

okay tackar, nytt batteri ska det då bli.

Har även ett annat litet dilemma. Själva sim kortet klickar inte fast när man stoppar i det i slotten, så just nu är det batteriet som trycker in den i själva sloten.

Hur fixar jag det lilla problemet?

Ja du bra fråga det gäller nog bara vara lite påhittig själv och komma på något som fungerar.
Låter också konstigt att det inte skulle sitta fast där för då måste det vara något skräp där inne som tar emot som trycker ut det för det ska ju bara glida in.

Skrivet av Quon:

kan du rekommendera ett batteri som är kanske en smartare uppgradering till s4.an utöver deras egna batteri? vet inte vad deras ligger på i milliampere

Det vanliga ligger på 2600mah jag har haft ett officiellt av Samsung som jag har för mig var på 3000mah eller strax över för något år sedan, nackdelen är att man inte kan använda vanliga skalen då heller så kanske bättre att satsa på att ha en powerbank med sig.

Svårt att säga om det är samma eftersom netonnet inte har t.ex. tillverkar artikel nr osv men på batteriet står 3.7volt och det brukar stå 3.8volt på batteriet om man tittar på andra som säljer s4 batteri.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quon:

kan du rekommendera ett batteri som är kanske en smartare uppgradering till s4.an utöver deras egna batteri? vet inte vad deras ligger på i milliampere

Verkar svårt att hitta just Anker numera... Hittade dock detta: http://www.24.se/mobiltillbehor/samsung-tillbehor/samsung-bat...

Frågan är hur kvalitén är. Billigt som sjutton var det iallafall