Asus vg248qe coil whinear när det visas svarta linjer.

Permalänk

Asus vg248qe coil whinear när det visas svarta linjer.

Hej, för ungefär 10 månader sen köpte jag min första 144hz skärm (Asus vg248qe). Jag märkte för ungefär 1 vecka sedan att man kan höra ett svagt coil whine ljud från den övre delen av skärmen. Detta ljudet låter inte så högt, men idag märkte jag att detta ljudet ökar betydligt mer desto mer svarta linjer som visas på skärmen.
Här är ett exempel där ljudet låter högt: https://gyazo.com/a28985d3c509be81a69ed1c19ea25fb5
Ljud blir även mycket högre i 144hz jämfört med 60hz

Antar att min skärm är defekt? Tror ni att det går att göra någonting åt detta?
Köpte skärmen på Netonnet och har kvittot kvar.

Permalänk
Medlem

Har en likadan skärm och hade ett liknande problem. Ljudet (coil whine?) uppstod när 3,5mm ljudkabeln satt i skärmen och datorn samt låg emot DVI-kabeln. Ljudet slutade när tog bort 3,5mm kabeln alternativ särade på dem. Prova dig fram om det är så att du använder fler kablar än bara DVI- och strömkabel

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av mangoo97:

Har en likadan skärm och hade ett liknande problem. Ljudet (coil whine?) uppstod när 3,5mm ljudkabeln satt i skärmen och datorn samt låg emot DVI-kabeln. Ljudet slutade när tog bort 3,5mm kabeln alternativ särade på dem. Prova dig fram om det är så att du använder fler kablar än bara DVI- och strömkabel

Har tyvärr bara strömkabel och dvi kabeln inkopplad :/