Köpa Corsair Crystal 460X RGB, behöver jag köpa något mer?

Permalänk
Medlem

Köpa Corsair Crystal 460X RGB, behöver jag köpa något mer?

Hej allihopa, jag funderar på att köpa mig ett Corsair Crystal 460X RGB chassi, och undrar om det är så att jag har allt jag behöver eller ifall jag kommer behöva köpa till saker för att montera upp mina "gamla" komponenter i denna.

Det som sitter i min nuvarande burk är https://www.inet.se/kundvagn/visa/3296323/slutkop
Dock är det nu ett GTX1060 istället för det grafikkortet som står i listan.
Tar såklart gärna emot övrig info också om någon har något att tillägga.

Mvh Kasper

Permalänk
Medlem

Inget extra som ska behövas. Förutom ny kylpasta då när du monterar kylaren. Och DVDläsaren kommer du ej kunna använda.

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: För någon som borde googla men istället ber om hjälp, jag har 1 datorspel från min barndom som går på skiva, finns det något sätt att spela det ändå, typ spara det på datorn på något sätt? Ny kylpasta har jag lagt i kundkorgen, missade påpeka det Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kasler:

@eucalyptus: För någon som borde googla men istället ber om hjälp, jag har 1 datorspel från min barndom som går på skiva, finns det något sätt att spela det ändå, typ spara det på datorn på något sätt? Ny kylpasta har jag lagt i kundkorgen, missade påpeka det Tack!

Ett tips, köp en extern cd läsare istället. Kostar inte mycket och kan komma till nytta flera gånger

*är det Roller Coaster?

Permalänk
Medlem

Det enda som kanske saknas är en liten disco-kula att hänga inne i taket på chassiet?

Vad är det för spel?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Det är Hydro Thunder ( https://www.youtube.com/watch?v=qaUNOzvuAsQ )
Spelade det på Viking line på väg till finland i min ungdom, hittad det till pc och var fast ^^ tar fram det med jämna mellanrum.
Ska kika på extern läsare!

Någon som kan svara på här om det är värt att byta sin I5 3gen till en I5 6/7 gen?

Ska kolla på det där med discokula eller en liten dansande docka