Lg v20 inte till Sverige varför?

Permalänk

Lg v20 inte till Sverige varför?

Tjo!

Tänkte bara fråga en snabb fråga! Varför kommer inte alla mobiler till Sverige? Tex Lg v20 har inte släppts ännu i Sverige och Google pixel. Varför känns det som att många mobil tillverkare slutar att sälja sina mobiler till Sverige. Är det för att Sverige är för liten marknad eller vad beror det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

Är det för att Sverige är för liten marknad eller vad beror det på?

Ja, tyvärr är det för att lilla Sverige anses som för liten marknad. Det är mycket "godsaker" som inte kommer hit p.g.a det :/

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Dels är Sverige en liten marknad, men misstänker att spiken i kistan är saker som krångel med div saker som tex copyswede och dess administration och konflikter som tex Sony och Samsung har med Copyswede gör att de struntar att släppa telefoner på svenska marknaden.

Vill också ha en v20, hittar tyvärr inga direkta alternativ då jag vill ha minst 5,5" men helst 5,7" + absolut inte edgeskärm, ,vilket gör massor av telefoner går bort helt tex, Samsung s7, Huawei Mate 9 Pro, HTC 10 osv

Min nästa telefon får antagligen bli en gammal modell, Nexus 6p helt enkelt i brist på annat

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Dels är Sverige en liten marknad, men misstänker att spiken i kistan är saker som krångel med div saker som tex copyswede och dess administration och konflikter som tex Sony och Samsung har med Copyswede gör att de struntar att släppa telefoner på svenska marknaden.

Vill också ha en v20, hittar tyvärr inga direkta alternativ då jag vill ha minst 5,5" men helst 5,7" + absolut inte edgeskärm, ,vilket gör massor av telefoner går bort helt tex, Samsung s7, Huawei Mate 9 Pro, HTC 10 osv

Min nästa telefon får antagligen bli en gammal modell, Nexus 6p helt enkelt i brist på annat

Denna kanske? https://www.proshop.se/Mobiltelefon/Huawei-Mate-9-Champagne-G..., Mate 9 utan Pro, 5,9 tum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ännu värre och mer korkat är att v34 inte kommer hit: http://m.gsmarena.com/japanexclusive_lg_v34_is_a_52_waterproo...

(Vad det verkar)

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Tackar, jo den håller jag ögon på också, en modell som också är drabbad av att den inte släpps i Sverige, men ganska enkel att få tag på via Tyskland (proshop)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Ännu värre och mer korkat är att v34 inte kommer hit: http://m.gsmarena.com/japanexclusive_lg_v34_is_a_52_waterproo...

(Vad det verkar)

Jaha, vilka andra länder släpps mobilen förutom Japan då?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Dels är Sverige en liten marknad, men misstänker att spiken i kistan är saker som krångel med div saker som tex copyswede och dess administration och konflikter som tex Sony och Samsung har med Copyswede gör att de struntar att släppa telefoner på svenska marknaden.

Vill också ha en v20, hittar tyvärr inga direkta alternativ då jag vill ha minst 5,5" men helst 5,7" + absolut inte edgeskärm, ,vilket gör massor av telefoner går bort helt tex, Samsung s7, Huawei Mate 9 Pro, HTC 10 osv

Min nästa telefon får antagligen bli en gammal modell, Nexus 6p helt enkelt i brist på annat

titta på op 3t, gick från s7 edge till den. visst, skärmen är inte lika imponerande och kameran är sämre... men! op3t känns underbar. fruktansvärt snabb och väldig nära stock android. haft massor med android lurar sen 2011 och op3t kan vara min favorit hittils.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Dels är Sverige en liten marknad, men misstänker att spiken i kistan är saker som krångel med div saker som tex copyswede ..

Copyswede inget unikt för sverige och EU-direktiv tvingar övriga länder i Europa att ha sina motsvarigheter de med så jag gissar på liten, eller monopoliserad, marknad som troligare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vilka band använder v20 ? Det kan ju vara möjligt att det går att beställa en från utlandet och använda den även om den inte säljs här, det har funkat för mig med min Xiaomi Mi 5 iaf.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Jaha, vilka andra länder släpps mobilen förutom Japan då?

Förmodligen inga tyvärr, och det är ju det som är lite synd. Jag har inte forskat mer i den telefonen eftersom den inte verkar bli aktuell ändå.

Man kan ju förvisso säga att t.ex. Sverige är en liten marknad, men det kan ju tyckas ännu mer märkligt att man släpper en telefon i endast något ynka land.

Modellen uppmärksammades lite av...pocketnow.com...tror jag det var, och jag tyckte det var en intressant modell, som alltså tyvärr inte kommer bli så värst tillgänglig.

Jaja, det blev ju lite offtopic, men rent generellt kan man ju tycka att de som ansvarar för marknadsundersökningar och de som bestämmer vad som lanseras var kanske inte alltid träffar helt rätt.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Avstängd

Vet inte varför dom inte tar V20 till Sverige. Däremot kan jag rekommendera V10 som har en bra kamera minst i klass med Samsungs S7, dacen ger underbart ljud och det uppskattar jag mest av allt med telefonen som inte har några svagheter. Haft den c.a 6 månader och har bara lovord, den blev het i början vid belastning, men efter LGs uppdatering så blir den alldrig het vid kraftig belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Copyswede inget unikt för sverige och EU-direktiv tvingar övriga länder i Europa att ha sina motsvarigheter de med så jag gissar på liten, eller monopoliserad, marknad som troligare.

Jag skulle säga att du är på bollen i den frågan! Om Apple har 62% har den svenska marknaden och Samsung tränger ut de andra androidtillverkarna, tillsammans med den svenska förkärleken till flaggskepp, så finns det inte plats för tillverkare att lansera telefoner i Sverige som inte är flaggskeppstelefoner.