Permalänk
Medlem
Skrivet av erieri02:

mycket beror på fysisk storlek på pumpen och längd på ditt grafikkort då det är detta som avgör hur mycket utrymme du har att leka på
ser det som svårt att gömma res och pump så de inte syns
men ska du ha radiator i toppen och fram skulle man kunna klämma in en pump/res kombo på följande plats (se rött) baserat på de ja skrev ovan
http://i.imgur.com/YP8fgfy.jpg

annars skulle du nog kunna skaffa en 360 monsta rad i toppen eller något men då kommer den täcka väldigt mycket i toppen (som för mig fast + 3,5cm)

är som sagt en hel del planering
även fast jag ansåg att jag hade planerat allt väldigt noga (saknades 1st 45 graders) men bytte plats på en 90 och en 45 graders och löste problemet

Okej, går det att fästa pump/res på den platsen du visar med rött?
När man tagit bort den plåten som täcker HDD tänker jag då.
Eller måste man köra någon temporär lösning för att fästa det?

Btw, man kan glömma att ha en 3.5" HDD i datorn med vattenkylning antar jag?

Kommer inte bli någon 360 rad, det känns för krångligt imo, räcker gott med en 280

Hur många fittings köpte du/vilka vinklar?

EDIT: Enligt spec så är ditt ASUS 300mm i längd och det jag tänkt köpa EVGA GTX 1080 är runt 270mm.
Pump/res kombo är enligt spec 150mm hög och 88mm bred.

/Loxi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxi:

Okej, går det att fästa pump/res på den platsen du visar med rött?
När man tagit bort den plåten som täcker HDD tänker jag då.
Eller måste man köra någon temporär lösning för att fästa det?

Btw, man kan glömma att ha en 3.5" HDD i datorn med vattenkylning antar jag?

Kommer inte bli någon 360 rad, det känns för krångligt imo, räcker gott med en 280

Hur många fittings köpte du/vilka vinklar?

EDIT: Enligt spec så är ditt ASUS 300mm i längd och det jag tänkt köpa EVGA GTX 1080 är runt 270mm.
Pump/res kombo är enligt spec 150mm hög och 88mm bred.

/Loxi

det går om plats finnes frågan är bara hur man väljer att fästa den
antingen med något fäste och borrande i chassit eller montering med fäste på radiatorn eller på plattan som jag demonterat ifall du skippar radiatorn i fronten

jag plockade bort min mekaniska då jag lätt klarar med med mina 2 ssd.s sedan underlättar de då man slipper ordna en plats till den men nog går det att stoppa in en vanlig HDD med eget fäste eller löst liggande

att montera 1 360 rad är inte krångligt. det krånga kommer då man vill få in så stor radiatorn som möjligt både i toppen och framtill
jag skulle iaf kört med 1 360 i toppen då platsen finns och om du sedan väljer att ha 1 i fronten eller inte är ditt val

köpte 2 fittings/komponent +3 och alla gick åt till min förvåning och vinklarna är 45 & 90 grader samt några förlängare
antalet baserade jag på mina mätningar och idéer i huvudet

är hela kombon 15 cm så lång eller är det bara rörets längd?
skulle nog rekommendera att du köper de saker du är helt säker att du behöver och sedan komplettera efter du provmonterat det mesta för att se vilka vinklar du vill ha

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Skrivet av erieri02:

det går om plats finnes frågan är bara hur man väljer att fästa den
antingen med något fäste och borrande i chassit eller montering med fäste på radiatorn eller på plattan som jag demonterat ifall du skippar radiatorn i fronten

jag plockade bort min mekaniska då jag lätt klarar med med mina 2 ssd.s sedan underlättar de då man slipper ordna en plats till den men nog går det att stoppa in en vanlig HDD med eget fäste eller löst liggande

att montera 1 360 rad är inte krångligt. det krånga kommer då man vill få in så stor radiatorn som möjligt både i toppen och framtill
jag skulle iaf kört med 1 360 i toppen då platsen finns och om du sedan väljer att ha 1 i fronten eller inte är ditt val

köpte 2 fittings/komponent +3 och alla gick åt till min förvåning och vinklarna är 45 & 90 grader samt några förlängare
antalet baserade jag på mina mätningar och idéer i huvudet

är hela kombon 15 cm så lång eller är det bara rörets längd?
skulle nog rekommendera att du köper de saker du är helt säker att du behöver och sedan komplettera efter du provmonterat det mesta för att se vilka vinklar du vill ha

Jag måste fundera vidare på ifall det blir en 360 eller 280/240 i toppen.
Mätningar får det bli när väl chassit finns tillgängligt

Hela kombon är 15cm lång med res/pump inräknat.

Det får bli så att jag inväntar alla delar och köper en luftkylare till en början, sedan mäter jag och planerar det sista.
Huvudsaken är att jag har hyfsat koll på vad som behövs och hur man ska göra.

/Loxi