Prioritera mitt nätverk än de andras.

Permalänk

Prioritera mitt nätverk än de andras.

Bor i en villa med adsl (stenålder) och jag har runt 10 mb/s upp och ner är typ 1 mb/s. Så jag undrar hur jag kan göra för att andra inställningarna i routern för att prioritera min dator istället för de resten i familjen.

Router: Tele2 Home Gateaway ZXHN H368N

Permalänk
Medlem

@nabilos43: Du kan inte göra något för att prioritera din dator över andras. Man kan till viss mån prioritera trafik men det är allt.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Om du har en mer avancerad router så skulle du kunna sätta statiskt DHCP på din egna dator och köra QoS (Quality of Service) då kan du ge din dators IP högre prio än de andras.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Så jag undrar hur jag kan göra för att andra inställningarna i routern för att prioritera min dator istället för de resten i familjen.

Du kommer troligtvis inte få bättre ping i CSGO eller andra spel, om det är vad du är ute efter, när andra i ditt hem använder er 10/1 ADSL uppkoppling.