Permalänk
Medlem

Byta N56U mot vad?

Hej!

Jag har insett att routern vi har, en N56U, är sönder och behöver bytas då den är utanför garanti och reklamationsrätt.

En extra sak är att jag nyligen införskaffat en Linksys AC6350, men jämfört med den gamla Asusen så är wifiet väldigt ostabilt, dålig räckvidd etc, så den kommer jag byta på öppet köp.

Nu är då frågan: vilken router ska man satsa på? Jag har ett pris på 1200kr som jag känner är lagom, däremot om man får en något bättre router för en hundring mer så skulle det gå.

Andra grundkrav är exempelvis dessa:
* Ska klara 100/10 utan problem (och gärna kunna maxa hastigheten så bra som möjligt)
* Bra täckning på wifi (bor i en 5a på 96m2 just nu och kommer flytta till en 3a på ca 65m2 om ett tag)
* Usb-uttag för nätverksdelning av media exempelvis
* Inställningar för en rad olika inställningar (alltså inte en vanlig basic-router)

Tack på förhand för svar.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Ubiquiti router samt accesspunkt spöar vilken konsument allt-i-ett router vilken dag i veckan som helst.

Har själv en Edgerouter X SFP samt en Nanostation loco M2 men troligen är routern lite överdöda för dig.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv

Asus RT-AC66U verkar det vara som gäller i den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Hej!

Jag har insett att routern vi har, en N56U, är sönder och behöver bytas då den är utanför garanti och reklamationsrätt.

En extra sak är att jag nyligen införskaffat en Linksys AC6350, men jämfört med den gamla Asusen så är wifiet väldigt ostabilt, dålig räckvidd etc, så den kommer jag byta på öppet köp.

Nu är då frågan: vilken router ska man satsa på? Jag har ett pris på 1200kr som jag känner är lagom, däremot om man får en något bättre router för en hundring mer så skulle det gå.

Andra grundkrav är exempelvis dessa:
* Ska klara 100/10 utan problem (och gärna kunna maxa hastigheten så bra som möjligt)
* Bra täckning på wifi (bor i en 5a på 96m2 just nu och kommer flytta till en 3a på ca 65m2 om ett tag)
* Usb-uttag för nätverksdelning av media exempelvis
* Inställningar för en rad olika inställningar (alltså inte en vanlig basic-router)

Tack på förhand för svar.

Om du är nöjd med Asus routrar så hade jag fortsatt i det spåret. Sitter också med en RT-N56U och är otroligt nöjd.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers