Amazon Prime Video lanseras i Sverige

Permalänk
Medlem

Samma problem här, jag har även ett amerikanskt primekonto och där fungerar 4k och hdr utmärkt i samma app utan dns-proxy, så det är spärrat på det svenska kontot. Testade detta via en Sony xd93.

Skrivet av 220volt:

Jag skaffade det enbart för att kunna se The Grand Tour lagligt.

Jag har en Samsung TV från 2016 med Prime Video appen men får inte 4k att fungera, kan inte ens hitta något material trots att ex The Grand Tour ska finnas i 4k. Senaste mjukvaran i tvn och appen kör senaste uppdateringen.

Någon annan med samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Tydligen så ska det finnas en separat meny i appen för UHD och Hrd material. Jag kollade överallt i appen men kunde inte hitta den.

Fick detta svar från kundtjänst:

Citat:

This is Mosidi from Prime Video Support Team.

Selected, and I see that The Grand Tour is one of them, Prime Video titles are available in Ultra High Definition (UHD), which features "4K" picture resolution four times greater than HD.

I confirm based on the information that you have provided that UHD playback is supported on your device.

You have a high-speed Internet connection of at least 15 Mbps to watch videos in UHD. You may also need to upgrade the firmware for your compatible Ultra HD TV to the latest version.

If you're using an LG Ultra HD TV, you might need to update the Prime Video widget on your device as well.

To update:

1. Select "Prime Video" from the LG app store.
2. Select "Update."

You'll know you have the latest version if you see an "Ultra HD" icon on the Prime Video "Home" screen.

To browse a list of available UHD titles for compatible devices, visit the link below:

https://www.primevideo.com/video/uhd

Please contact us if you prefer by calling our general help number 1-866-216-1072 and asking to speak to Prime Video department.

I hope this helps! We look forward to seeing you again soon.

Vet inte riktigt hur jag skall gå vidare från det. Appen samt TV är senaste versionen/firmware och såg igår inget val för UHD titlar. Men skall försöka på nytt ikväll..

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Fick detta svar från kundtjänst:
Vet inte riktigt hur jag skall gå vidare från det. Appen samt TV är senaste versionen/firmware och såg igår inget val för UHD titlar. Men skall försöka på nytt ikväll..

Jag gjorde en fabriksåterställning av tv:n och installerade om appen, så kunde jag hitta Grand Tour i UHD åtminstone. Men hittar ingen specifik flik som de pratar om. Se deras svar nedan.

Citat:

Thank you for contacting Amazon Video Support team.

From your comments, I understand that you want to stream The Grand Tour In 4k.

To help you on your concern, to browse movies and TV shows available in 4K Ultra HD, select the "Watch 4K Ultra HD" category on the Amazon Video Application Home page.

Titles offered in 4K Ultra HD feature a "4K Ultra HD" or "Ultra HD" label and purchase options in the video details.

At this time, you can watch Amazon Video in 4K Ultra HD on the following devices:

Set-top Boxes & Streaming Media Players
(These types of devices need to be connected to an Ultra HD TV that meets HDCP 2.2 content protection standards.)
-- Amazon Fire TV (2nd Generation)
-- Roku 4

TVs
-- Samsung Ultra HD TVs (2014 models or later)
-- Sony Ultra HD TVs (2014 models or later)
-- LG Ultra HD TVs (2014 models or later)
-- Vizio Ultra HD TVs (2014 models or later)

However, we’re continuing to expand our selection of 4K Ultra HD movies and TV shows, but not all Amazon Video titles are currently available in this format.

We're constantly working to establish and improve our agreements with content owners so we can offer more titles in UHD.

I truly hope this information helps! We look forward to seeing you again soon.

We'd appreciate your feedback. Please use the links below to tell us about your experience today.

Best regards,
Sam

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur är det med undertexter, ser att står "support for subtitles" ... men är de på svenska ?

Jag antar att de inte är det - men någon som vet ?

.
Jag har inte hittat något som har svensk undertext ännu. Men det kommer väl tids nog.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av 220volt:

.
Jag har inte hittat något som har svensk undertext ännu. Men det kommer väl tids nog.

Ok, tack för info iaf!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Frågade support om deras UHD utbud...

Fick detta svar:

This is Darryn from Amazon Video Support.

To browse movies and TV shows available in 4K Ultra HD, select the "Watch 4K Ultra HD" category on the Prime Video Application Home page.

Titles offered in 4K Ultra HD feature a "4K Ultra HD" or "Ultra HD" label in the video details.

At this time, you can watch Prime Video in 4K Ultra HD on the following devices:

-- Samsung Ultra HD TVs (2015 models or later)
-- LG Ultra HD TVs (2015 models or later)

We are continuing to expand our selection of 4K Ultra HD movies and TV shows, but not all Prime Video titles are currently available in this format.

We're constantly working to establish and improve our agreements with content owners so we can offer more titles in UHD.

To browse a list of available UHD titles for compatible devices, visit the link below:

https://www.primevideo.com/video/uhd

I hope this helps! We look forward to seeing you again soon.

Permalänk
Skrivet av TheSwede1970:

Frågade support om deras UHD utbud...

Fick detta svar:

This is Darryn from Amazon Video Support.

To browse movies and TV shows available in 4K Ultra HD, select the "Watch 4K Ultra HD" category on the Prime Video Application Home page.

Titles offered in 4K Ultra HD feature a "4K Ultra HD" or "Ultra HD" label in the video details.

At this time, you can watch Prime Video in 4K Ultra HD on the following devices:

-- Samsung Ultra HD TVs (2015 models or later)
-- LG Ultra HD TVs (2015 models or later)

We are continuing to expand our selection of 4K Ultra HD movies and TV shows, but not all Prime Video titles are currently available in this format.

We're constantly working to establish and improve our agreements with content owners so we can offer more titles in UHD.

To browse a list of available UHD titles for compatible devices, visit the link below:

https://www.primevideo.com/video/uhd

I hope this helps! We look forward to seeing you again soon.

Intressant att de svarar så pass olika på vilka TV-modeller samt årsmodeller som UHD skall fungera med..

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Nope enligt Amazon så ska det finnas även om man bara har ett Prime Video konto.

Ok, tack för info!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk

Dom har ganska bra anime utbud

Permalänk
Medlem

Om man inte är helt bakom flötet så ska det finnas en Amazon Prime Video app för diverse smart TVs. Jag har en Sony Bravia Android TV köpt 2016 men appen finns fanimig inte!

https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=2...

Enligt denna länk ska content på Amazon Video med HDR fungerar på Sony Triluminos 4K TVs. Vilket min TV är. Om TV apparater från Sony med Triluminos kan spela upp deras HDR content så borde en app finnas att använda?! Varför har vi inte fått en app med releasen? Kommer inte ha någon nytta av Amazon Prime Video om jag inte kan titta på TVn..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Samma här men då med LG tv från 2015. Som jag tolkade amazon primes UHD guide på deras USA hemsida borde det funka med min tv utan problem. (modellnumret skilde dock någon bokstav då det var usa varianten av TV:n i deras lista.)

Skickade ett mejl åt dem för att fråga vad som är problemet. Tror nog jag slutar abonnemanget om inte UHD börjar fungera för mig. 1080p material är inte intressant för mig

Den växlar upp till UHD efter en liten stund för mig, jag har en LG OLED från 2016.
Jag mailade dom dock för att det inte gick att logga in i appen, men löste det sedan själv genom att kod registrera tvn via primevideo.com/mytv

Permalänk
Skrivet av Typen_200:

Fick detta svar från kundtjänst:
Vet inte riktigt hur jag skall gå vidare från det. Appen samt TV är senaste versionen/firmware och såg igår inget val för UHD titlar. Men skall försöka på nytt ikväll..

Skrivet av Birks:

Den växlar upp till UHD efter en liten stund för mig, jag har en LG OLED från 2016.
Jag mailade dom dock för att det inte gick att logga in i appen, men löste det sedan själv genom att kod registrera tvn via primevideo.com/mytv

Uppdatering:
Fick en app-uppdatering igår till min LG-smart TV. Efter den fanns Grand Tour i UHD. Ingen skild meny/kategori för UHD material men den bytte upp till "UltraHD" i strömningen. Mycket bra bild och inga buffringar efter den första. Ungefär 30sek från start tills UHD spelades upp.

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

Angående att beställa från Amazon till Sverige, man får gratis frakt hos Amazon.de om man köper över €35. Hos Amazon.co.uk kostar frakten endast ~£6 även om man köper jättestora grejer. Håll er till produkter märkta "Prime" bara, det utmärker saker som finns i Amazons lager och garanteras av Amazon själva även om det är tredje part som säljer dem. De produkter som säljs helt externt på Amazons sida kan Amazon naturligtvis inte erbjuda billig frakt för själva.

Permalänk
Medlem

Du kan ladda hem appen här:
http://www.apkmirror.com/apk/amazon-mobile-llc/amazon-instant...

Fungerar bara på Sony TV's och inte vanlig Android Tv, fick även igång 4k/hdr till slut.
Appen kan installeras om du laddar hem ES file manager på tv'n och kopierar över apk-filen från din dator eller liknande.

Skrivet av Calleh12:

Om man inte är helt bakom flötet så ska det finnas en Amazon Prime Video app för diverse smart TVs. Jag har en Sony Bravia Android TV köpt 2016 men appen finns fanimig inte!

https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=2...

Enligt denna länk ska content på Amazon Video med HDR fungerar på Sony Triluminos 4K TVs. Vilket min TV är. Om TV apparater från Sony med Triluminos kan spela upp deras HDR content så borde en app finnas att använda?! Varför har vi inte fått en app med releasen? Kommer inte ha någon nytta av Amazon Prime Video om jag inte kan titta på TVn..

Permalänk
Medlem

Jag har antagligen fel, men efter att ha gjort en synnerligen o-nogrann och slarvig okulär undersökning verkar det som att utbudet är tragiskt om man loggar in direkt på Amazon Prime medan om man istället logga in på Amazon och sedan lurar sig fram till Prime den vägen får ett helt annat utseende och ett mycket större utbud.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Du kan ladda hem appen här:
http://www.apkmirror.com/apk/amazon-mobile-llc/amazon-instant...

Fungerar bara på Sony TV's och inte vanlig Android Tv, fick även igång 4k/hdr till slut.
Appen kan installeras om du laddar hem ES file manager på tv'n och kopierar över apk-filen från din dator eller liknande.

Tack så mycket! Fungerade att sideloada utan problem! HDR läget är aktiverat på TVn och det står UHD när jag väljer avsnitt. Underbart! Nu blir det att kolla om hemma bio systemet fungerar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag har antagligen fel, men efter att ha gjort en synnerligen o-nogrann och slarvig okulär undersökning verkar det som att utbudet är tragiskt om man loggar in direkt på Amazon Prime medan om man istället logga in på Amazon och sedan lurar sig fram till Prime den vägen får ett helt annat utseende och ett mycket större utbud.

Det var fel, utbudet syns men trots vpn är det regionsspärrat. Inte helt otippat kanske.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Undrar vad logiken är att inte ha chromecast stöd/apple tv.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan ladda ner appen till ps3 på något enkelt sätt? Den tycks inte dyka upp automatiskt.

Visa signatur

ASUS ProArt B550-CREATOR
AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB
G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Svart
ASUS GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Noctua NH-D15S Chromax Svart

Permalänk
Skrivet av Demerzel:

Undrar vad logiken är att inte ha chromecast stöd/apple tv.

Amazon Fire TV och Fire TV Stick

Permalänk
Medlem

jo jag har en, som man måste inportera från usa.. och som inte stöder prime video i sverige

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Du kan ladda hem appen här:
http://www.apkmirror.com/apk/amazon-mobile-llc/amazon-instant...

Fungerar bara på Sony TV's och inte vanlig Android Tv, fick även igång 4k/hdr till slut.
Appen kan installeras om du laddar hem ES file manager på tv'n och kopierar över apk-filen från din dator eller liknande.

Länken till appen verkar inte fungera längre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Konstigt, Amazon kanske ogillade att deras app låg där, och klagade.

Dock verkar Sony TV's stödjas officiellt nu, så ska förhoppningsvis inte behövas mer:
https://www.primevideo.com/help?nodeId=202064920

Skrivet av Dhanjel:

Länken till appen verkar inte fungera längre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fanns dolt på min tv faktiskt, bara att installera.
Tror det var typ enhet - system - apps - första äppelcider i listan. (Körde es Explorer)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kört Prime Video ett tag nu, mest för the Grand Tour, fick ett ryck och började kolla på Bosch och brände av den i snabb takt
upptäcker då att det inte går att spela upp säsong 2, tittar runt på lite mer av deras utbud Mr robot säsong 2 går heller inte att se?

Någon mer som stött på detta lr lyckats se S02 av dessa serier på prime.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Är det någon som har samsung ks-serien med inbyggda appen?
Jag får inte igång någon subtitle alls...

Permalänk
Medlem

Får allt utom Amazons eget nedgraderat till SD vid användning av min mediadator, nåt HDCP kopieringsskyddskrafs som läggs på, kontaktade SONY för att få support angående app till PS4an för att köra den vägen istället, de var helt ointresserade. Så jag avslutade mitt Prime abonnemang.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som om appen till PS3 är tillgänglig i Sverige också.

Kollat lite på the Tick. Rätt kul faktiskt.

Visa signatur

ASUS ProArt B550-CREATOR
AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB
G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Svart
ASUS GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Noctua NH-D15S Chromax Svart

Permalänk

Hur kommer det sig att inte alla Amazon Originals verkar finnas tillgängliga? Nåt med rättigheter att göra? Hade sett fram emot att se serien Catastrophe; innan jag började prenumerera och browsade lite i appen via PS4 är jag rätt säker på att den fanns, men nu när jag börjat betala dyker den inte upp...

Permalänk

Går ju f** inte att hyra några filmer

Skickades från m.sweclockers.com