Permalänk
Medlem
Skrivet av perelli38:

jag har aldrig haft en bild på mitt CV ska man ha det?? dock inte sökt jobb så mycket, varit på samma ställe sju år nu. det kanske är modernt med CV-bild vad vet jag

Hahaha väldigt offtopic, men;
nej man behöver väl inte det. Jag har tekniskt sett inte det heller, bilden brukar komma på det personliga brevet och på LinkedIn. Men ja, de brukar väl vilja att man skickar med en bild förr eller senare.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Don't put the pussy on a pedestal.

Min tjejkompis sa till mig att sluta va så jävla kräsen, satsa på nån som spelar i min liga och nu är jag olyckligt tillsammans med en brud utan några som helst kvaliteér att prata om.

Så alla ni fula grabbar, sluta leta porrstjärnor. Hitta er en antisocial, introvert tjej utan instagramkonto och som endast snapchattar med sina föräldrar.

edit: ett problem med detta är dock att på tinder är även de fulaste relativt kräsna.
tips: låt en tjejkompis som ser bra ut bedöma bilden. fick riktigt bra ruljans med 1-4or på min tinder efter hjälp.

MVH ful grabb 91

Visa signatur

kontaktmail på profil

Skitclockers

Permalänk
Avstängd

Vad ska man göra när exet hör av sig ett halvår efter att hon gått tbx till sitt gamla ex och säger att hon är sååå ledsen över att hon sååårade mig? Funderar ärligt talat på att pump & dump bara för saks skull... Samtidigt vet jag inte om jag orkar lägga energi bara för att doppa, hon har varit ganska clingy.

Nån tanke på detta "problem", gott folk?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cider123:

Vad ska man göra när exet hör av sig ett halvår efter att hon gått tbx till sitt gamla ex och säger att hon är sååå ledsen över att hon sååårade mig? Funderar ärligt talat på att pump & dump bara för saks skull... Samtidigt vet jag inte om jag orkar lägga energi bara för att doppa, hon har varit ganska clingy.

Nån tanke på detta "problem", gott folk?

Opportunister är opålitliga och gör var de känner för. Hon vet inte hur man respekterar dig. Låt inte exet sänka din värdighet. Det är bara att gå vidare och ignorera henne.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av cider123:

Vad ska man göra när exet hör av sig ett halvår efter att hon gått tbx till sitt gamla ex och säger att hon är sååå ledsen över att hon sååårade mig? Funderar ärligt talat på att pump & dump bara för saks skull... Samtidigt vet jag inte om jag orkar lägga energi bara för att doppa, hon har varit ganska clingy.

Nån tanke på detta "problem", gott folk?

Rulla vidare.

Permalänk
Skrivet av cider123:

Vad ska man göra när exet hör av sig ett halvår efter att hon gått tbx till sitt gamla ex och säger att hon är sååå ledsen över att hon sååårade mig? Funderar ärligt talat på att pump & dump bara för saks skull... Samtidigt vet jag inte om jag orkar lägga energi bara för att doppa, hon har varit ganska clingy.

Nån tanke på detta "problem", gott folk?

Avoid like the plague!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudfinnsinte:

Don't put the pussy on a pedestal.

Min tjejkompis sa till mig att sluta va så jävla kräsen, satsa på nån som spelar i min liga och nu är jag olyckligt tillsammans med en brud utan några som helst kvaliteér att prata om.

Så alla ni fula grabbar, sluta leta porrstjärnor. Hitta er en antisocial, introvert tjej utan instagramkonto och som endast snapchattar med sina föräldrar.

edit: ett problem med detta är dock att på tinder är även de fulaste relativt kräsna.
tips: låt en tjejkompis som ser bra ut bedöma bilden. fick riktigt bra ruljans med 1-4or på min tinder efter hjälp.

MVH ful grabb 91

Vad är poängen med att bli ihop med någon som man inte anser ha några kvalitéer överhuvudtaget?

Bättre att bara hänga med polare/spela datorspel då.

Till och med 10-poängare till tjejer gör ens liv till ett rent helvete ibland.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Vad ska man göra när exet hör av sig ett halvår efter att hon gått tbx till sitt gamla ex och säger att hon är sååå ledsen över att hon sååårade mig? Funderar ärligt talat på att pump & dump bara för saks skull... Samtidigt vet jag inte om jag orkar lägga energi bara för att doppa, hon har varit ganska clingy.

Nån tanke på detta "problem", gott folk?

It's a trap!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Opportunister är opålitliga och gör var de känner för. Hon vet inte hur man respekterar dig. Låt inte exet sänka din värdighet. Det är bara att gå vidare och ignorera henne.

Skrivet av tcntad:

Rulla vidare.

Skrivet av Hoggaforfan:

Avoid like the plague!

Skrivet av Json_81:

It's a trap!

Tackar för svaren, jo det blir fan att säga adjö och blockera numret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

@bourne94:

Det finns alldeles för många red flags i din text;

*Vill inte att folk på jobb ska veta att ni träffas privat.

*Har aldrig bjudet hem dig.

*Vill inte träffa dina släktningar.

*Har träffats i snart 5 månader utan att ha sex.

Jag kan förstå att hon undviker att bjuda hem dig om hon inte har bra förhållande till sin familj, men om hon inte vill komma hem till dig för att hon inte vill träffa din familj är detta en stor varningssignal. Att bli introducerad till förälder betyder att man börja bli mer seriös i ett förhållande, hon kanske bara ser dig som en vän och inte en potentiel pojkvän.

Du nämner också att ni varit närgångna men inte haft sex, vad innebär närgångna? Jag antar att du är 23 år gammal, hur gammal är hon? Ni har alltså träffas i 5 månader och inte haft sex? Är hon svensk och inte oskuld är detta den största varningssignalen utav dem alla. Jag kan förstå om hon är invandrare då dessa oftast väntar med sex tills dem gifter sig, vilken etnicitet har ni?

Jag hoppas för din egen skull att du inte sagt till henne att din största önskan är att kunna vakna upp sidan om henne och att du vill flytta hemifrån så att ni två kan träffas ensamma. Såna smöriga repliker funkar bara i filmer, ingen tjej gillar killar som klänger och bekänner sin kärlek, speciellt inte om ni inte ens har haft sex. Har hon tinder? Träffar hon andra killar på sidan? Är hon den sociala typen? Festar hon?

För att bygga attraktion måste du vara alpha, var inte tillgänglig för ofta, hon ska aldrig veta var hon har dig, ställ inte upp på allt, skriv inte en massa sms, ring istället när du vill något, snacka aldrig om känslor, sätt henne på plats om hon tar sig friheter hon inte förtjänat, ha dina egna intresse, gör ALDRIG henne till ditt livs höjdpunkt osv.
Allt för kvinnor är en lek, som katten och snöret liknelsen, så länge du drar i snöret springer katten efter, när katten får tag i snöret är det inte lika roligt längre.

Utifrån din text får jag känslan att du är störtkär i henne och det har hon snappat upp, vilket har minskat mystiken/attraktionen/jakten. Jag kan ha fel men i mina ögon ser det ut som hon har friendzonat dig.
Du får återkomma med egen input.

Måste säga att du har ett väldigt nedvärderande sätt att se på kvinnor. som om de vore objekt som du bara kan styra och ställa som du vill med. som du beskriver det ska man vara en skithög för att få tjejer runt sig, vet inte vad det är för tjejer du träffar men de flesta vänner jag pratar med bojkottar killar som passar den beskrivningen. säger inte att jag vet allt, men tror inte att de riktmärkena passar in på särskilt många.

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Återigen, läsförmågan oroar.

Mitt tips är att ta "professionella" bilder så att det är skarpt och tydligt, och antigen använda sig av "finkläder" som kostym och skjorta eller att visa kroppen om man har en sådan.

Du ser antagligen citationstecknen. Du ser beskrivningen på skarpt och tydligt. Det är alltså ganska tydligt att professionellt här hänvisar till skarpt och tydligt. Den med halv läsförmåga förstår att det handlar om hur bilden är tagen, inte om motivet i sig.

Sedan har jag aldrig sagt att halvnakna kroppar passar CV också. Återigen en otroligt svag koppling. CV-argumentet kom in i bilden när du påstår en professionell bild är= "en onaturlig bild som inte alls stämmer med verkligheten". Jag hävdar att CV-bilder = professionella. Och enligt din logik så är alltså CV = onaturliga bilder som inte stämmer överens med verkligheten. Jag utgår från att du tycker att CV-bilder är helt OK, och antagligen något man faktikskt bör ha på sitt CV/personliga brev. Om man "ljuger" om verkligheten på sina CV-bilder, varför skulle man inte göra det på sina Tinder-bilder? Men men, det argumentet flög lika högt över dig som ett flygplan.

Du lyckas inte alls hänga med i diskussionen och hur den förändras, utan blandar ihop allt i en enda soppa. Otroligt oroväckande för någon som ska ha ett eget företag. Däremot har du gett mig en större förståelse för hur Trump lyckas bli president, man behöver ju uppenbarligen inte vara särskilt klipsk för att lyckas (jag väljer att hoppas på det bästa för din skull och att det rullar jättebra för ditt företag). Lägger nu ner denna diskussion eftersom den är otroligt off topic och jag känner att du just nu håller på att valsa över hela schackbrädet som den duva du verkar vara.

Vi hörs!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Vad ska man göra när exet hör av sig ett halvår efter att hon gått tbx till sitt gamla ex och säger att hon är sååå ledsen över att hon sååårade mig? Funderar ärligt talat på att pump & dump bara för saks skull... Samtidigt vet jag inte om jag orkar lägga energi bara för att doppa, hon har varit ganska clingy.

Nån tanke på detta "problem", gott folk?

Jag hade helt klart bokat ett möte med henne, typ på en restaurang eller något där hon måste lägga tid på att göra sig fin.

2 minuter innan utsatt tid så hör du av dig och säger att du inte orkar för din nya tjej hörde av sig och vill hänga.

Fight fire with fire.

Permalänk
Medlem

@Bulibasha: Huh, känner igen henne från nånstans.. är ni Stockholmare?

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Jag kan förstå om hon är invandrare då dessa oftast väntar med sex tills dem gifter sig, vilken etnicitet har ni?

Det här var sjukt konstigt formulerat.

Med detta menar du att "invandrare oftast väntar med sex"? Invandrare kan komma varifrån som helst i världen. Alltså, alla förutom de som är födda i Sverige väntar oftast med sex?

Förstår inte heller hur etnicitet har med saken att göra? Om jag är född i Sverige men har, säg, sydost-asiatisk etnicitet... Hur påverkar det huruvida jag har sex före äktenskap eller inte, menar du?

Permalänk
Medlem

Ack ja, på min tid så stod vi bakom trädet på skolgården och fnissade om vilka tjejer man hade frågat chans på. I dag så frågar skitungarna chans på mobilen.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Ack ja, på min tid så stod vi bakom trädet på skolgården och fnissade om vilka tjejer man hade frågat chans på. I dag så frågar skitungarna chans på mobilen.

känner igen det du skrev, och då är jag inte så gammal

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Avstängd

Prova kasta en. Det brukar funka. Visa var skåpet ska stå bara.

Finns med i den där raggningsknepsboken. Det är psykologi.

Själv raggar jag inte. Har varit kär få gånger i mitt liv. Vill först och främst hitta vänskap.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Testade Badoo för första gången, jag har inte testat liknande appar tidigare.
Hittills går det strålande, får massvis med matchningar. Nackdelen är att konversationerna lite sega, damerna sitter med mobilen, och konversationerna blir således ganska korta och opersonliga.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk

Vet ej om detta passar in här. Men min tjej är extremt avundsjuk.

Hon vill inte att jag ska prata eller krama andra tjejer förutom familj och henne. När jag pratar med andra tjejer eller kramar någon tjej så blir hon riktigt sur och försöker straffa mig.

Hon är f.ö från Japan och är extremt lojal mot mig vilket jag älskar. Jag har vänner som också dejtar Japanska tjejer, och det är exakt samma visa med dom.

Tycker ni att detta är normalt eller helt fel ?
Jag älskar henne och vi har dejtar i 2 år. Hon gör mig alltid glad och vi har samma intressen. Vad tycker ni ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Vet ej om detta passar in här. Men min tjej är extremt avundsjuk.

Hon vill inte att jag ska prata eller krama andra tjejer förutom familj och henne. När jag pratar med andra tjejer eller kramar någon tjej så blir hon riktigt sur och försöker straffa mig.

Hon är f.ö från Japan och är extremt lojal mot mig vilket jag älskar. Jag har vänner som också dejtar Japanska tjejer, och det är exakt samma visa med dom.

Tycker ni att detta är normalt eller helt fel ?
Jag älskar henne och vi har dejtar i 2 år. Hon gör mig alltid glad och vi har samma intressen. Vad tycker ni ?

Låter inte normalt enligt mig, skulle aldrig klara av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Vet ej om detta passar in här. Men min tjej är extremt avundsjuk.

Hon vill inte att jag ska prata eller krama andra tjejer förutom familj och henne. När jag pratar med andra tjejer eller kramar någon tjej så blir hon riktigt sur och försöker straffa mig.

Hon är f.ö från Japan och är extremt lojal mot mig vilket jag älskar. Jag har vänner som också dejtar Japanska tjejer, och det är exakt samma visa med dom.

Tycker ni att detta är normalt eller helt fel ?
Jag älskar henne och vi har dejtar i 2 år. Hon gör mig alltid glad och vi har samma intressen. Vad tycker ni ?

Är det något du inte berättar här? För att inte kunna prata med andra tjejer är ju inte normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Vad har ni för åsikter om Tinder då?

Känns som 9 av 10 utav alla (i alla fall tjejer) som är på Tinder, Badoo och liknande sajter/appar bara är ute efter bekräftelse. Har fått en och annan att skratta men det är i princip ingen som fortsätter en konversation efter en kvart eller så. Har haft betydligt längre konversationer med tjejer man träffat på andra ställen online. Synd bara att dom mest intressanta har bott på andra sidan klotet nästan.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av lorgix:

Är det något du inte berättar här? För att inte kunna prata med andra tjejer är ju inte normalt.

Rätt vanligt med kinesiska/koreanska/japanska tjejer. För egen del hade det varit en dealbreaker, hade inte inlett någonting med en sådan tjej.

Gällande Badoo och Tinder, Badoo har jag aldrig riktigt haft någon framgång på, oavsett vart i världen jag befunnit mig. Det blir en konversation med två rader (oavsett vad jag inleder med), sedan dött. Tinder funkar relativt väl när jag är utomlands, i Sverige är det stendött. Är däremot ingen som swipar höger på alla, snarare tvärtom.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melinho2895:

Vet ej om detta passar in här. Men min tjej är extremt avundsjuk.

Hon vill inte att jag ska prata eller krama andra tjejer förutom familj och henne. När jag pratar med andra tjejer eller kramar någon tjej så blir hon riktigt sur och försöker straffa mig.

Hon är f.ö från Japan och är extremt lojal mot mig vilket jag älskar. Jag har vänner som också dejtar Japanska tjejer, och det är exakt samma visa med dom.

Tycker ni att detta är normalt eller helt fel ?
Jag älskar henne och vi har dejtar i 2 år. Hon gör mig alltid glad och vi har samma intressen. Vad tycker ni ?

Min är exakt likadan. Som tur är så är avundsjuka ett gott tecken på att hon verkligen älskar dig men att hon förmodligen är rädd att förlora dig eftersom hon möjligen anser att du är för bra för henne.

Ge fan i att krama andra brudar utan skaka hand och ge istället henne all uppmärksamhet så blir nog allt bra ska du se, det är trots allt henne du är ihop med.

Att kräva att avundsjukan ska försvinna på en natt är inget som kommer fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Känns som 9 av 10 utav alla (i alla fall tjejer) som är på Tinder, Badoo och liknande sajter/appar bara är ute efter bekräftelse. Har fått en och annan att skratta men det är i princip ingen som fortsätter en konversation efter en kvart eller så. Har haft betydligt längre konversationer med tjejer man träffat på andra ställen online. Synd bara att dom mest intressanta har bott på andra sidan klotet nästan.

Slår ett slag återigen då för mitt förslag att gå ut istället för att vara i cyberspace. Brukar rätt så ofta, kanske inte varje gång men ofta ändå, hitta någon på puben/klubben/baren som är intressanta att prata med och har sjukt sköna diskussioner med, tjejer som är mer än bara uppblåsbara Barbara.

Där gäller det såklart också att många är ute efter bekräftelse, syns dock rätt tydligt vilka dessa är och dom är det bara att undvika direkt. Det positiva är att man har mycket mer än en bild att utgå ifrån, du får se personen direkt med allt tillbehör som röst, ton, kroppspråk, etc etc.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Vet ej om detta passar in här. Men min tjej är extremt avundsjuk.
Tycker ni att detta är normalt eller helt fel ?
Jag älskar henne och vi har dejtar i 2 år. Hon gör mig alltid glad och vi har samma intressen. Vad tycker ni ?

Skrivet av Bulibasha:

Ge fan i att krama andra brudar utan skaka hand och ge istället henne all uppmärksamhet så blir nog allt bra ska du se, det är trots allt henne du är ihop med.
Att kräva att avundsjukan ska försvinna på en natt är inget som kommer fungera.

Notera att det är svartsjuka ni pratar om, inte avundsjuka.

Sätt dig ner och prata med henne, berätta att det inte är såhär du vill leva. Man måste ha förtroende för varann i ett förhållande, och om hon inte fixar det så värderar hon uppenbarligen inte ert förhållande speciellt högt. Acceptera inte sådan skit.

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

***bort/mod***

Så man skall bara släppa sina kompisar för att ens tjej ser rött när man ger dessa en kram? Kan man inte tala om detta eller reda ut det så är det nog dax att rulla vidare. Jag har varit i samma sits och det gick att reda ut som tur var och hade vi inte kunnat göra det så hade det vart tack och hej då. att avundsjuka skulle vara ett bevis på att hon/han verkligen älskar dig ser jag mer som en sjuk grej, jag har svårt att se att det skulle kunna sluta på ett bra sätt om man inte öppet kan kommunicera om problemet och lösa det på ett sätt som gynnar båda.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Mina råd efter 37år som "aktiv":
1. Tolerera inte beteende/uppträdande från tjejen som du inte skulle från en kompis
-tjejer gillar killar med självförtroende

2. Håll stenhårt på "egentid", med polare eller själv
-tejer gillar killar med självförtroende

3. Fokusera på kroppshållningen mer än övriga utseendet, den berättar mycket om beteendet
-killar gillar tjejer med (äkta)självförtroende

En snygg tjej som beter sig fult blir alltid ful!! Dessutom ser du själv ut som en idiot med om du hänger kvar..

Permalänk
Administrativ avgift

@Clint Eastwood: Detta stämmer så bra En flickvän är ens bästa kompis fast med lite mer benefits

Nu ska jag göra det lite akward här o fråga vilka bra dejtingsidor som kan rekommenderas för en snart 23årig kille då jag inte träffar mycket singeltjejer i kompisgänget längre ej heller via jobbet.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Clint Eastwood: Detta stämmer så bra En flickvän är ens bästa kompis fast med lite mer benefits

Nu ska jag göra det lite akward här o fråga vilka bra dejtingsidor som kan rekommenderas för en snart 23årig kille då jag inte träffar mycket singeltjejer i kompisgänget längre ej heller via jobbet.

Har 2 bekanta som gift sig efter de träffat sina respektive på HappyPancake!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8