Kan man sälja ett LoL konto? Vart och hur mkt kan man få?

Permalänk
Avstängd

Kan man sälja ett LoL konto? Vart och hur mkt kan man få?

Undrar om man kan sälja dessa någonstans? och hur mycket kan man få?

Har 4 runepages, 71 skins, alla champs förutom 10.

Skins: http://www.elophant.com/league-of-legends/summoner/euw/203580...

Permalänk
Medlem

@baxee:
Nej, man får inte sälja sitt konto enligt deras ToS (Terms of Service).
Dock så är det inget som är direkt olagligt, ända som i regel skulle kunna hända är att kontot spärras/stängs av. Vilket ju naturligtvis inte kommer att göra den som köpt det särskilt glad.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Belzader:

@baxee:
Nej, man får inte sälja sitt konto enligt deras ToS (Terms of Service).
Dock så är det inget som är direkt olagligt, ända som i regel skulle kunna hända är att kontot spärras/stängs av. Vilket ju naturligtvis inte kommer att göra den som köpt det särskilt glad.

Jag tror du svarar på en fråga som inte är ställd.
Frågan var inte om man får utifrån spelutvecklarens regler utan om man kan och i så fall var försäljningen görs ;).

Ja dessa konton säljs väl lite här och där. Tradera har kanske något ute i skrivande stund? Bästa är kanske att se vad avslutade ebayannonser klubbas för på liknande konton.
Värt att nämna är att det är en del scammande kring spelkonton. Dels säljs stulna konton vilka kan återställas så köparen i slutändan inte får behålla kontot. Dels "fiskas" det en del med konton där säljaren kan återta kontrollen av kontot när det är sålt med säkerhetsfrågor och liknande.
Och som @Belzader var inne på så kan även en lyckad affär med ärliga köpare och säljare ändå sluta trist om spelutvecklaren upptäcker kontoförsäljningen vilket bryter mot deras regler och därmed kan de stänga ned kontot.

Så köparen tar en hel del risker att köpa onlinekonton.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzader:

@baxee:
Nej, man får inte sälja sitt konto enligt deras ToS (Terms of Service).
Dock så är det inget som är direkt olagligt, ända som i regel skulle kunna hända är att kontot spärras/stängs av. Vilket ju naturligtvis inte kommer att göra den som köpt det särskilt glad.

Alright, men borde ju endast hända om man själv mailar riot och säger att man köpt kontot? För de kan ju aldrig bevisa att du sålt det.

Permalänk
Medlem

Här är Riots syn på köp/sälj av konton. Jag sökte runt lite och det verkar som att Riot ibland stänger av konton p.g.a. att de är köpta eller delas av flera spelare. Men de verkar också stänga av konton lite hur som helst, så jag vet inte om det ökar risken att bli avstängd särskilt mycket att använda ett köpt konto.

Permalänk
Avstängd

Jadu, jag får testa ebay eller något, får man en femhundring blir man ju glad iaf, det används inte längre kör bara på eune nu.