LG G6 lanseras inför Mobile World Congress

Permalänk
Melding Plague

LG G6 lanseras inför Mobile World Congress

Dagen innan Mobile World Congress i Barcelona håller LG evenemang för nya flaggskeppet G6, som bland annat får en 5,7-tumsskärm med bildförhållandet 18:9.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är väldigt taggad, speciellt med tanke på priset S8 lär få. Hoppas LG kan få till en lika bra telefon för 2000kr mindre!

Permalänk
Avstängd

Synd på den höga upplösningen, jag hade hellre sett 720P eller 1080P med 144FPS Ul, laggfri.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Är priset rätt och den kör 7.1 så kan detta bli nästa mobil, finns inte många flaggskepp med vettigt pris att välja på om man vill ha en som är "vattentät"

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Det "dumma" med konstiga bildförhållanden är att fotona blir knas när man kollar på fotona på andra skärmar. Tyvärr tas ju inte så många mobilbilder i det gamla traditionella formatet längre. Inget som säger att det ger bättre bilder men det blir standardiserat...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha ägt LG G2/G3/G4 skippade jag G5 och lär troligen skippa G6. Det ska bli mycket intressant att se Nokias kommande topptelefon/er med Android.

Permalänk
Medlem

Kanske man uppgraderar från G4:an. Jag får se. Jag är otroligt nöjd med den fortfarande. Har inget behov egentligen att uppgradera. Det är bara kul med nya prylar ibland.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Tycker LG tappat glöden sedan G2an, allt de släppt blir bara större och större med större kanter och mer problem.

De har fortfarande inte pratat något om bootloops med äldre varianter så G6an kommer säkert dras med samma problem.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Pellepelikan:

Det "dumma" med konstiga bildförhållanden är att fotona blir knas när man kollar på fotona på andra skärmar. Tyvärr tas ju inte så många mobilbilder i det gamla traditionella formatet längre. Inget som säger att det ger bättre bilder men det blir standardiserat...

Just foton tar man ju i 4:3 om man har någon aning alls, så de blir redan pillarboxade på dagens 16:9-skärmar, bara "lite mer" på G6:an. Och även om man tar fotona i konstigare format som 16:9 förstår jag inte riktigt vad som blir "knas" på andra skärmar. Black bars (av rimlig storlek och anledning) har väl aldrig varit ett problem i det sammanhanget.

Videoklipp blir förstås pillarboxade på denna skärm, men man kan väl utgå från att G6:an kommer filma i 16:9 och inte 2:1, så det är lugnt på den fronten också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeVvE:

Tycker LG tappat glöden sedan G2an, allt de släppt blir bara större och större med större kanter och mer problem.

De har fortfarande inte pratat något om bootloops med äldre varianter så G6an kommer säkert dras med samma problem.

Missade du nyheten? En av höjdpunkterna skar ju återigen vara smala skärmkanter.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Missade du nyheten? En av höjdpunkterna skar ju återigen vara smala skärmkanter.

Nej jag har inte missat nyheten, bara för att kanterna blir mindre blir ju inte telefonen magiskt användbar, 5.7" är fortfarande enormt och inget jag skulle kunna använda.

Har redan idag problem med att nå toppen på skärmen så hur ska det gå med en telefonen med mycket större skärm som även fokuserar på att vara en skyskrapa?

Permalänk
Medlem

LG är verkligen så ointressanta när det gäller mobiler, har svårt se varför den här ska bli nåt speciellt. Samsungs S8 kommer ju bli en värsting väntar spänt på den.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeVvE:

Nej jag har inte missat nyheten, bara för att kanterna blir mindre blir ju inte telefonen magiskt användbar, 5.7" är fortfarande enormt och inget jag skulle kunna använda.

Har redan idag problem med att nå toppen på skärmen så hur ska det gå med en telefonen med mycket större skärm som även fokuserar på att vara en skyskrapa?

Det är ju yttermåtten som är av signifikans inte skärmen. G5 är inte jättestor och har en 5,3", denna ska ha samma yttermått men en större skärm, så jag förstår inte varför du hakar up dig på 5,7". Sen kanske du gillar små telefoner förvisso och det är förståeligt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

@HazZarD: jasså tycker LG har den mest intressanta kamera lösningen idag. med en vanlig kamera och en super vid vinkels kamera som utan tvekan är det bästa med hela LG G5. tycket fler skall ha en rickigt bra vidvinkels kamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

LG är verkligen så ointressanta när det gäller mobiler, har svårt se varför den här ska bli nåt speciellt. Samsungs S8 kommer ju bli en värsting väntar spänt på den.

Ointressant men bra, oerhört nöjd med min G4a. Att trcka två gånger på skärmen istället för att fippla med en halvdålig knapp på sidan är magiskt bra.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

LG är verkligen så ointressanta när det gäller mobiler, har svårt se varför den här ska bli nåt speciellt. Samsungs S8 kommer ju bli en värsting väntar spänt på den.

Ne, min sketna LG G3 är faktiskt sjukt bra efter lite mods, kopparplatta på CPU och rootad.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

LG är verkligen så ointressanta när det gäller mobiler, har svårt se varför den här ska bli nåt speciellt. Samsungs S8 kommer ju bli en värsting väntar spänt på den.

Jaha. Du känner så. Jag kände precis tvärt om när jag skaffade både LG G2 och G4 och känslan är kvar.
Samsung var bara trött och ointressant ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

@Fisken1986: kopparplatta? Kan du länka eller förklara?

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Just foton tar man ju i 4:3 om man har någon aning alls, så de blir redan pillarboxade på dagens 16:9-skärmar, bara "lite mer" på G6:an. Och även om man tar fotona i konstigare format som 16:9 förstår jag inte riktigt vad som blir "knas" på andra skärmar. Black bars (av rimlig storlek och anledning) har väl aldrig varit ett problem i det sammanhanget.

Videoklipp blir förstås pillarboxade på denna skärm, men man kan väl utgå från att G6:an kommer filma i 16:9 och inte 2:1, så det är lugnt på den fronten också.

Problemet är väl att 4:3 inte är standardinställning i alla telefoner. Blir problem om man ska göra ett fotoalbum (på internettjänst liknande photobox) eller liknande. Naturligtvis inte ett problem om man kan och vet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med min G3 efter uppdateringen till 6.0. Måtte de bara inte slopat utbytbart batteri, satt glas på baksidan eller annat trams. Helst hade jag haft alla knappar på baksidan med, men det går de nog inte tillbaka till.

Edit: Det är förstås möjligt att de extra pixlarna på höjden inte tilldelas telefonens vanliga skärmyta, utan reserveras till en extra rad av info liknande ett par av LG's tidigare modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

18:9 nej tror nog jag avstår faktiskt.
G2, G3, G4 var bra och vettiga sen har det gått utför..

Men de får gärna släppa v20 här...
Förbaskats svårt att hitta vettig mobil nu när man behöver, Samsung kör med Edge skärmar, går bort, HTC 10 är för liten, går bort, LG G6 korkat opraktiskt bildförhållande, går bort, LG v20 går inte att få tag på.
Huawei Mate 9 pro Edge igen suck, går bort. Huawei Mate 9 släpps tyvärr inte i Sverige men går att köpa från Tyskland.

Ska man verkligen behöva kolla på modeller från 2015 tex Nexus 6p eller Huawei Mate 8 för att få en användbar mobil, dvs utan trams som edge, konstiga bildföhållanden samt är tillräckligt stor.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Precis plockat fram min G4 igen och börjat använda den igen.
Det är nog fan bästa mobilen som gjorts på länge.
Inge jäkla metall yttre, utbytbart batteri, minneskortläsare, lagom hårdvara. Enda jag saknar är en OLED skärm. Och den är så sjukt lättmekad den luren.
Med G5:an gick dom ifrån den rätta linjen och tvivlar på att G6:an kommer bli annorlunda.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

18:9 nej tror nog jag avstår faktiskt.
G2, G3, G4 var bra och vettiga sen har det gått utför..

Men de får gärna släppa v20 här...
Förbaskats svårt att hitta vettig mobil nu när man behöver, Samsung kör med Edge skärmar, går bort, HTC 10 är för liten, går bort, LG G6 korkat opraktiskt bildförhållande, går bort, LG v20 går inte att få tag på.
Huawei Mate 9 pro Edge igen suck, går bort. Huawei Mate 9 släpps tyvärr inte i Sverige men går att köpa från Tyskland.

Ska man verkligen behöva kolla på modeller från 2015 tex Nexus 6p eller Huawei Mate 8 för att få en användbar mobil, dvs utan trams som edge, konstiga bildföhållanden samt är tillräckligt stor.

Huawei Mate 9 pro är endast lite böjd i verkligheten. Sitter med den själv, jag ser bara positivt än så länge.
En sak är säker, det är snyggare än om den skulle vara helt platt.
Samsung S7 Edge har en klart grövre böj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Huawei Mate 9 pro är endast lite böjd i verkligheten. Sitter med den själv, jag ser bara positivt än så länge.
En sak är säker, det är snyggare än om den skulle vara helt platt.
Samsung S7 Edge har en klart grövre böj.

Får ta och kolla på en sådan i verkligheten snart

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det är ju yttermåtten som är av signifikans inte skärmen. G5 är inte jättestor och har en 5,3", denna ska ha samma yttermått men en större skärm, så jag förstår inte varför du hakar up dig på 5,7". Sen kanske du gillar små telefoner förvisso och det är förståeligt.

Fast, tummen måste ju fortfarande längre upp för att trycka på "knappen" i överkant? Tvivlar på att att han gned runt med tummen(besvärad dessutom) ovanför skärmen på sin G5. Tummen blir väl inte längre bara för att skärmen blir större?

type o negative och förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Får ta och kolla på en sådan i verkligheten snart

Jag kör med OnePlus 3 och är toknöjd. Enda negativa är avsaknad av SD-kortplats, men numer kan man ju få mer utrymme iom 3T. Garantin gäller dessutom även efter ROOT vilket är unikt(?). Saknade FM radio en gång i somras oxå.

Köpte min utan "T" på slutet för 3695kr. SD 820, 6 GB RAM och nära på vanilla android. Mumma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

@Fisken1986: kopparplatta? Kan du länka eller förklara?

Det är ett litet mellanrum på vissa (alla ? ) g3 mellan en metalldel av chassit och processorn. Lägger man lite metall och kylpasta emellan där kan processorn bli lite svalare och på så vis hålla högre hastighet.

Sök lite på "LG g3 thermal mod" och liknande så hittar du lite info.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sugen blir man, har haft G3 och nu en G4. Samsung blir det troligen aldrig mer.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

[...]LG v20 går inte att få tag på[...]

LG V20 designad för UAE (H990DS) verkar klara de svenska frekvensbanden på pappret. Klent med info om det men hittade en tråd på XDA där några britter hade importerat H990DS och de verkade fungera bra.

Edit: Fel länk (-_-)

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Pellepelikan:

Problemet är väl att 4:3 inte är standardinställning i alla telefoner. Blir problem om man ska göra ett fotoalbum (på internettjänst liknande photobox) eller liknande. Naturligtvis inte ett problem om man kan och vet...

Ja, det faller som brukligt på oss som är tekniskt insatta att hjälpa våra nära och kära att ställa in utrustningen korrekt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers