Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@anarkizt: Du har inte lust att dela med dig av lite fler foton? Dels för att hålla tråden på rätt spår och dels för att jag är nyfiken.

Kan ha lagt upp den här bilden förut i den här tråden men men Ska ta fler bilder sen men det tar tid att fixa bra bilder... Detta var precis när jag skaffat högtalarna, uppgraderade från Sonus Faber Cremona M till dessa Sonus Faber Amati Futura, som varit mina drömhögtalare sedan första gången jag såg dem!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@anarkizt: Det är verkligen fint hantverk det där. Tack för att du delar med dig.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@anarkizt: Det är verkligen fint hantverk det där. Tack för att du delar med dig.

Inga problem, här finns ytterligare lite bilder - http://www.minhembio.com/anarkizt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bakom ryggen på datorstolen

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Kan ha lagt upp den här bilden förut i den här tråden men men Ska ta fler bilder sen men det tar tid att fixa bra bilder... Detta var precis när jag skaffat högtalarna, uppgraderade från Sonus Faber Cremona M till dessa Sonus Faber Amati Futura, som varit mina drömhögtalare sedan första gången jag såg dem!

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=492030.jpg

Kan varmt tipsa om att göra en riktig bänk som står på hjul.
Hade en själv då det begav sig (körde krell monoblock och diverse CD spelare, körde utan riktig förförstärkare och använde en NLE attenuator).
Inte nog med att man snart får diskbråck om man bär runt på tung hifi, men man inser snart att det är sjukt trevligt att snabbt kunna flytta runt på grejerna utan att riskera nånting =).
Har tyvärr inga bilder på min bänk men den var kanske 120 cm bred (lagom för att få plats med blocken).
Själva stommen var av solitt trä och säkert 6 cm tjock, tung som attan såklart.
Den stod på c:a 20 cm höga ben (inkl hjulen) med låsbara gummihjul som tålde minst 100 kg stycket.
Och CD spelaren/volymratt var på ett eget hyllplan ovanför.
Och baksidan hade kabelkanaler för att få bort sladdhärvan helt.
Körde som många andra länge med "golvmontering" och korta högtalarkablar.
Men tillslut fick jag nog av att klättra runt den dyra anläggningen hela tiden.

paintCAD™:

Fixade även 2st väldigt låga plattor med hjul att flytta runt mina högtalare med.
Hade stooora bandhögtalare (apogee) som man helst inte skulle lägga ner.
Men en stadig plywood skiva och 4 väldigt låga "länkhjul" så kunde jag enkelt justera in position m.m. själv.
Och att "festmöblera" fixades själv på 10 minuter, jämfört med 2 personer och 2 timmar innan.
Normalt så stod såklart inte högtalarna på hjul
Det var busenkelt att få under plattorna själv, vicka på högtalaren lite och skjut under plattan.
Sen "går" man bara upp högtalaren på plattan, klart !.
Har kvar en av plattorna då den fortfarande används när nåt tungt skall flyttas runt

Permalänk
Medlem
Skrivet av freedoo:

Pinsamt hur alla som lägger massa pengar på dyr hifi utrustning utan att akustikbehandla. totalt bortkastade pengar är det då.

Skrivet av freedoo:

Har en musikstudio ihop med två andra där vi har ordentligt akustikbehandlat och har akustikbehandlat där jag bodde förut. och kan säga att ett par begagnade högtalare för 800kr lät bättre där än sonus faber gjorde utan akustikbehandling.

Lägg upp bilder och berätta vilken typ av produkter, utrustning och mätmetoder ni använt.

Det finns många som kan lära sig av det och slippa kasta bort 150.000 när 800:- låter bättre.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Lägg upp bilder och berätta vilken typ av produkter, utrustning och mätmetoder ni använt.

Det finns många som kan lära sig av det och slippa kasta bort 150.000 när 800:- låter bättre.

Det är inte så komplicerat, det handlar om att ta bort tidiga reflexer(grumlar ljudbilden) och resonanser(låter illa, distar, konstig frekvensgång). Visst går det att göra det "ordentligt" med kalibrerade mätmikrofoner osv men ofta räcker det långt med dämpande mattor framför högtalarna, dämpande textilier på näraliggande väggar och bakom högtalarna om dom står nära vägg, tillräckligt avstånd på högtalarna från reflekterande ytor - ha dom vid en långvägg istället för en kortvägg tex, att inte ha högtalarna för långt isär, att ha lyssningsplatesen inom "sweetspot" redan dessa små enkla åtgärder utan speciell "akustikutrustning" kan förbättra ljudet dramatiskt.

En bra basåtergivning som går lågt i frekvens förbättrar också närvarokänslan en hel del, överväg att skaffa subwoofers med aktiv delning som högst vid 80Hz(annars "hör" man dom) eftersom de flesta HiFi-högtalare egentligen inte går speciellt djupt i basen med någon vidare auktoritet.

Går att klara sig billigt undan.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är inte så komplicerat, det handlar om att ta bort tidiga reflexer(grumlar ljudbilden) och resonanser(låter illa, distar, konstig frekvensgång). Visst går det att göra det "ordentligt" med kalibrerade mätmikrofoner osv men ofta räcker det långt med dämpande mattor framför högtalarna, dämpande textilier på näraliggande väggar och bakom högtalarna om dom står nära vägg, tillräckligt avstånd på högtalarna från reflekterande ytor - ha dom vid en långvägg istället för en kortvägg tex, att inte ha högtalarna för långt isär, att ha lyssningsplatesen inom "sweetspot" redan dessa små enkla åtgärder utan speciell "akustikutrustning" kan förbättra ljudet dramatiskt.

En bra basåtergivning som går lågt i frekvens förbättrar också närvarokänslan en hel del, överväg att skaffa subwoofers med aktiv delning som högst vid 80Hz(annars "hör" man dom) eftersom de flesta HiFi-högtalare egentligen inte går speciellt djupt i basen med någon vidare auktoritet.

Går att klara sig billigt undan.

En mycket kunnig och erkänd herre i hifi-sammanhang som sålt hifi i hela sitt liv sade några kloka ord en gång. Ställ er i rummet med en gitarr eller något instrument och sjung en låt. Om ni tycker att det låter bra så är det enkelt att få hifi-grejor att låta bra där också.

Visst, man ska inte underskatta dämpning anarkizt är förmodligen inte klar än men man ska ju börja någonstans. Men kolla in anläggningen igen, anarkizt har bland det yppersta ljud man kan uppbringa på marknaden och ni påstår att det är waste of money och att högtalare för 800:- låter bättre? HAHA! det här var bland det mest okunniga jag hört. Nä han behöver förmodligen några subwoofers med aktiv delning ROFL...

Grattis anarkizt, det är gudomliga komponenter du har. Dessvärre så kommer några som inte ens hört den och pissar på den.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

En mycket kunnig och erkänd herre i hifi-sammanhang som sålt hifi i hela sitt liv sade några kloka ord en gång. Ställ er i rummet med en gitarr eller något instrument och sjung en låt. Om ni tycker att det låter bra så är det enkelt att få hifi-grejor att låta bra där också.

BS. Att rummet har en trevlig klang gör det inte automatisk lämpligt för att återge musik. Återgivning handlar om att lägga till så lite som möjligt. En visst "ambiens-bidrag" från rummet krävs dock för att få det att låta trovärdigt.

Citat:

Visst, man ska inte underskatta dämpning anarkizt är förmodligen inte klar än men man ska ju börja någonstans. Men kolla in anläggningen igen, anarkizt har bland det yppersta ljud man kan uppbringa på marknaden och ni påstår att det är waste of money och att högtalare för 800:- låter bättre? HAHA! det här var bland det mest okunniga jag hört. Nä han behöver förmodligen några subwoofers med aktiv delning ROFL...

Grattis anarkizt, det är gudomliga komponenter du har. Dessvärre så kommer några som inte ens hört den och pissar på den.

Visst, smått överdrivet. Det är dock sant att det finns en svårartad pryl-onanism inom hifikretsar där den upplevda återgivningen verkar styras mer av prislappen på grejerna.. Delade system med separata baslådor som excellerar på att återge bas är förresten en utmärkt lösning... om man tar sig tiden att sätta sig in i hur saker och ting fungerar istället för att rapa hifi-floskler och lyssna med plånboken.

Permalänk
Medlem

Fy satan så sexigt @anarkizt SF hade man ju velat haft om man haft råd!

För att bidra lite så kommer en liten bild hemifrån - lite för stökigt i rummet för en helbild

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Min mancave (ursäkta mörk bild, blixten täcker inte 10mm), Hegel 360 och Dynaudio Focus 160, har nyligen införskaffat en Burson Conductor V2+ och inväntar ett par Audeze EL-8 CB. Kör med DACen i Burson då jag tycker den låter bättre än Hegelns inbyggda. Funderingar finns på att byta ut 360 mot ett rent slutsteg eftersom Conductorn även funkar som försteg.

All musik kommer via PCn, ingen akustikbehandling (som synes) utan jag använder istället Dirac Live Room Correction sedan ett par år för att snygga till ljudet och det fungerar alldeles utmärkt. Var inte jättesugen på att limma upp basfällor och absorbenter i hyresrätten. Ett större dämpat rum vore kanske bättre, men just nu ser det ut så här.
Med rumskorrigeringen avstängd låter det ihåligt och allmänt tröttande, den bristfälliga (men oundvikliga) högtalarplaceringen ger bl.a en skaplig puckel mellan 100-200 Hz som Dirac slätar ut och det funkar helt ok. Bilden under visar uppmätt frekvensgång (i cyan) i mitt rum. Aktuell frekvensgång i grönt. Notera att det är en dipp kring 90-100Hz som DSPn lyfter nästan 10dB så det gäller att gasa lite försiktigt, annars kan basarna slå i botten och det vill man ju inte. Men öronen säger i allmänhet ifrån en bit innan.
Ju bättre rum man har, desto mindre behöver DSPn jobba med framför allt dipparna som man helst vill undvika, dessa gör ju att förstärkaren pumpar ut mer effekt just där för att kompensera upp kurvan till det önskade svaret. Får se om jag orkar fixa till filtret nån gång.

Jag kan helt klart rekommendera Dirac Live (Inte MiniDSPversionen, den klarar "bara" upp till 96kHz) om man främst använder datorn som ljudkälla och har ett rum där man kanske inte kan möblera som man vill och har resonansproblem.
Jag tror inte jag hade fått samma resultat - för samma pengar - med "riktig" akustikbehandling. Dirac är lite pilligt att ställa in, det kan krävas ett par tre kalibreringar innan den hittar rätt.
En nackdel är att man mäter fram "guldljudet" på en position inom nån meter sådär, men i mitt fall spelar det ju ingen roll, jag sitter ju framför skärmen på ett och samma ställe när jag lyssnar / spelar / kollar film, eller vad det nu kan vara.
En NUC med en liten i3-5100 har f.ö inga problem att dra runt DSPn - om man vill ha den i HTPCn t.ex, jag har testat.

En sak man hör eller läser ibland är att digital rumskorrigering skulle eliminera behovet av dyr / fin ljudutrustning i framtiden, att man kan kompensera bort bristerna istället. Det stämmer inte alls kan jag säga, så bra är det inte, i alla fall inte än.

Allehanda stavfel.
Permalänk
Medlem

Snyggt! Vad tycker du om Bursonen? Hade en tidigare modell till mina gamla hörlurar, och den spelade på riktigt bra imho. Väldigt 'effortless' (i brist på bättre ord) ljud som passade utmärkt till bl a HD650.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Snyggt! Vad tycker du om Bursonen? Hade en tidigare modell till mina gamla hörlurar, och den spelade på riktigt bra imho. Väldigt 'effortless' (i brist på bättre ord) ljud som passade utmärkt till bl a HD650.

Skickades från m.sweclockers.com

Burson Conductor Virtuoso V2+ :

  • Enormt driv

  • Ytterst detaljerad (i synnerhet med HD800) lite "sprallig" ljudkaraktär, spelglatt kanske ? (jfrt Hegel 360 DAC)

  • Byggd som en stridsvagn.

  • Ren och basic design, smidig och enkel fjärr

  • Volymen är finstegad 0-99 (integrerad resistorstege) , man slipper gain switching, en ratt passar alla lurar så att säga.

  • Brusar lite, märks främst på de två analoga ingångarna,lite grundbrus + varierande med volymen.

  • DAC OUT är en direkt utsignal från DAC-kortet och det är ju audiofilt och bra om man vill köra burken som ren DAC till en efterföljande förstärkare med egen volym. Tyvärr har man gjort den utgången reglerbar via dac-chippets dämpsats, för att få en ren linjeugång måste man vrida upp till "99", det är en totalt onödig funktion på en sådan typ av anslutning. V2+ har ju redan en PRE OUT med sedvanlig volymreglering (den använder jag). De recensioner jag läst har omnämnt DAC OUT som en fast utgång på V2+, men det är alltså fel.

  • Volymratten är hal i greppet och lite vinglig, det utstrålar inte direkt premium, fungerar dock utmärkt.

  • Låter såpass bra och är ändå i sin enkelhet såpass mångsidig att de tre punkterna ovan inte spelar någon roll för mig

Permalänk
Medlem

Låter ungefär som jag minns det i så fall, synd bara att jag inte fick höra den med HD800 utan "bara" med HD650. Trist att deras nya volymratt känns billig, med tanke på att den var väldigt välgjord på modellen jag hade (HA-160D). Fördelen är ju dock att de fått bort det knäppande ljudet som fanns på deras gamla 16-stegsratt.

Permalänk

Högtalarna är Dali Zensor 5
Förstärkaren är en denon PMA-720AE
Vinylspelaren är en Argon TT-2

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

Släpat fram lite gamla grejer som är min anläggning för dagen. Håller på att flytta, men lite hifi behövs under tiden när lådor släpas (även om jag mest sitter och tittar på när flyttgubbarna jobbar..)!

En Rational Audio Aura (made in Czechoslovakia!) driver ett par Spectrum 208 med bravur. Lite väl mullrig bas däremot p.g.a. det kala rummet och att högtalarna står direkt på golvet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Låter ungefär som jag minns det i så fall, synd bara att jag inte fick höra den med HD800 utan "bara" med HD650. Trist att deras nya volymratt känns billig, med tanke på att den var väldigt välgjord på modellen jag hade (HA-160D). Fördelen är ju dock att de fått bort det knäppande ljudet som fanns på deras gamla 16-stegsratt.

Oj, jösses, volymkontroll i 16 steg, det var snålt ! Då har de allt ryckt upp sig, vad bytte din Burson mot istället om man får fråga ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganymede:

Oj, jösses, volymkontroll i 16 steg, det var snålt ! Då har de allt ryckt upp sig, vad bytte din Burson mot istället om man får fråga ?

Jag bytte till en Sennheiser HDVA600. Jag ville ha en bra, balanserad och analog förstärkare (alltså utan DA-omvandlare inbyggt), och då var det den som var det bästa valet. Låter förbaskat bra också, tråkigt bara att så många förkastar den p.g.a. hur HDVA800 presterar (och den presterar bara 'dåligt' på den digitala delen och inte den analoga).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Projektor Optoma HD26

Receiver Teac AG-D200

Högtalare Magnat Monitor Supreme 800

Här är min setup, notera att det är en studentlägenhet, så har inte haft fria tyglar att sätta upp det som jag vill.
Mitt första system, ligger i budgetsegmentet men är väldigt nöjd med det.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk

Har velat göra ett inlägg i denna tråd ett tag nu och här är mitt bidrag, är lite stökigt hemma så fler bilder kommer i framtiden. :>

Hegel H80 | System Audio Mantra 70

Får inte till att lägga upp bilderna i inlägget :<
Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

@Majsmannenn: Det ska vara lite stökigt för då studsar inte ljudet så djävulskt
De där Hegel-apparaterna är småsöta.
Se så, få upp några fler foton nu.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Fick tag på tre stycken Proson reality c55 till ett bra pris men TV-bänken är för liten så nästa köp blir en större bänk eller ett väggfäste till TV:n.

Permalänk

Man blir imponerad när man ser allt som visas upp här. I min studentlya på 25m^2 huserar ett par M-audio BX5 med tillhörande sub (BX10).
Såhär ser det ut i dagsläget. Blev en snabb bild med mobilen, men det får ni stå ut med.

Basen köpte jag ett bra tag efter monitorerna och ska jag vara ärlig tyckte jag inte då att ljudet blev särskilt mycket bättre. Bara mer bas - och bumlig sådan dessutom.

Drog för någon vecka sedan hit en kompis bestyckad med mätmikrofon och vi kom ganska snabbt fram till vad bumligheten berodde på. (Variabel smoothing i REW)

Antar att bilden talar för sig själv. Blev dock förvånad över att en stående våg kunde ge så pass kraftig förstärkning. +30db vid 45hz jämfört med mellanregistret.

Efter att ha autogenererat ett filter samt pillat lite efter eget tycke ser det ut som följer. Blev faktiskt förvånad över att den går så lågt i frekvens.

Från att ha låtit bumlig smälter nu basen in tillsammans med topparna och bastoner får plötsligt definition. Låter så otroligt mycket bättre. Kan ju också passa på att konstatera att basen alltså inte var boven, utan rummet. Men även om inte digital rumskorrigering tar en hela vägen är det ett minst sagt billigt sätt att förbättra ljudet.

Permalänk

I vardagsrummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Kan ha lagt upp den här bilden förut i den här tråden men men Ska ta fler bilder sen men det tar tid att fixa bra bilder... Detta var precis när jag skaffat högtalarna, uppgraderade från Sonus Faber Cremona M till dessa Sonus Faber Amati Futura, som varit mina drömhögtalare sedan första gången jag såg dem!

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=492030.jpg

Har lyssnat på exakt dessa högtalare med macintosh, det är helt löjligt vad bra det låter! Trevlig setup!

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem
Skrivet av trbo:

Har lyssnat på exakt dessa högtalare med macintosh, det är helt löjligt vad bra det låter! Trevlig setup!

Tack! Ja, jag är nöjd än så länge iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan slänga upp en bild på min anläggning för att väcka liv i tråden lite.

Stereon består just nu av en Marantz PM-15S1, en Marantz SA-15S1, en Denon DP-200F och ett par Monitor Audio Bronze 2. Strömning sker via en Sonos Connect. Tycker det låter rätt bra just nu, väldigt nöjd med både förstärkaren och CD-spelaren som jag köpte nyligen för ungefär 40% av nypriset (skall väl påpekas att de har 10 år på nacken också). Den analoga biten har tyvärr fått stå på sidan lite, men planerar att byta till en något bättre skivspelare snart, men jag lyssnar mest på CD (även om det kanske beror på att jag inte gillar hur skivspelaren låter). Högtalarna presterar väldigt bra utifrån vad de kostar, men där står väl ett byte nära till hands också tror jag. I princip ingen akustikreglering har gjorts förutom att placera högtalarna på stativ med lagom avstånd till väggen. Har dock en del hyllor, mattor osv som duger gott tycker jag så slipper man fula basfällor. Ska väl kanske sätta upp lite tavlor däremot.. sådant där som glöms bort när man bytt lägenhet.

Den sekundära anläggningen för kvälls- och nattlyssning samt när frun inte orkar lyssna på min musik. De jag lyssnar mest på är mina Sennheiser HD800S som drivs balanserat av Sennheisers egna analoga förstärkare HDVA600. Källan är Cambridge Audio's CD-spelare CA-851C som även agerar DAC om jag vill koppla på dator eller Sonosen. Väldigt trevlig anläggning hur som helst som helt har fått mig att sluta leta efter något bättre, vilket kanske får ses som det bästa betyget. Fungerar utmärkt till all typ av musik, men speciellt till klassiskt.

Vill jag inte släppa ut något ljud så är det ett par Shure SRH1540 som drivs av en Chord Mojo. Lite roligare lurar med mer 'umf' i basen som kan vara kul ibland, men de är inte så bastunga som många skriver på internet och recensioner. Mojon är en kul pryl som är lätt att ta med sig. Passar väldigt bra i väskan som följer med lurarna.

Permalänk

Min setup just nu, 2 Canton GLE 490 som frontar, 2 Yamaha NS-333 parallellkopplade som center och en Yamaha RX-V373 hemmabioreceiver.

På önskelistan just nu ligger en Canton GLE 456 center samt en 55 tums Samsung TV med väggfäste så jag kan ställa centern under tv'n.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Väldigt många fina anläggningar man är lagom avundsjuk på. Min är aningen mer blygsam men jag gillar den ändå. Tycker om hur den låter, sen hur korrekt den låter är ju en annan femma

Denon AVR 2808 och ett par Boston A25

(Jo jag ogillar placeringen av receivern)

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Hegel H80 + Elac fs 407 = ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix