Permalänk
Medlem

"Inget internet"

Tjena, jobbade borta mån-tors och under tiden så har dem rivit upp och lagt nytt golv/målat om i rummet där modemet sitter och det verkar som att de kopplat ut det, sen kopplat in igen.

Nu ända sen jag kom hem i torsdags så har det varit problem med att man kommer åt nätverket men får ingen internet uppkoppling och,ibland funkar inget och just nu funkar internet men endast för wifi enheter, får alltså ingen internet uppkoppling på min dator. Har under de senaste dagarna fått starta om datorn, installera om driver till nätverkskort och efter 10-20 omstarter och installationer så har det funkat, men nu är det helt dött... får alltså ingen internet anslutning kommer bara åt kan nätverket, någon som vet vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Vad har du för prylar? Skriv ut ip infon här på enheterna som det fungerar på resp inte fungerar på. IP nummer, gateway, dns är intressant. Och om det är trådlöst eller trådbundet.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av Fzk:

Tjena, jobbade borta mån-tors och under tiden så har dem rivit upp och lagt nytt golv/målat om i rummet där modemet sitter och det verkar som att de kopplat ut det, sen kopplat in igen.

Nu ända sen jag kom hem i torsdags så har det varit problem med att man kommer åt nätverket men får ingen internet uppkoppling och,ibland funkar inget och just nu funkar internet men endast för wifi enheter, får alltså ingen internet uppkoppling på min dator. Har under de senaste dagarna fått starta om datorn, installera om driver till nätverkskort och efter 10-20 omstarter och installationer så har det funkat, men nu är det helt dött... får alltså ingen internet anslutning kommer bara åt kan nätverket, någon som vet vad det kan vara?

kanske har dom skadat kabeln som kommer in i lägenheten till uttaget.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kanske har dom skadat kabeln som kommer in i lägenheten till uttaget.

Låter osannolikt då det har funkat alla andra dagar efter många om och men med ominstallationer etc, det funkade igår från typ 14.00-02.00 sen stängde jag av och la mig och sov sen när jag vakna funka det inte igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Vad har du för prylar? Skriv ut ip infon här på enheterna som det fungerar på resp inte fungerar på. IP nummer, gateway, dns är intressant. Och om det är trådlöst eller trådbundet.

Har för tillfället bara mobil och lite surfplattor inkopplade förutom min dator, hur får man fram det via dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fzk:

Låter osannolikt då det har funkat alla andra dagar efter många om och men med ominstallationer etc, det funkade igår från typ 14.00-02.00 sen stängde jag av och la mig och sov sen när jag vakna funka det inte igen

Skickades från m.sweclockers.com

en skada är inte samma som avbrott på kabeln ? är det fiber, coax, tp-kabel.. ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

en skada är inte samma som avbrott på kabeln ? är det fiber, coax, tp-kabel.. ?

Fiber

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fzk:

Fiber

Skickades från m.sweclockers.com

fiber kablar är känsliga.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fiber kablar är känsliga.

Aa, fast jag får internet i mobilen via wifi men inte något annat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu när jag stängde av modem, router, switch och dator och lät det vara av i ett par min sen startade allt igen och då kom det upp "En konflikt för ip-adresser har upptäckts"

Edit: det är nu borta...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Problemet löst (för tillfället). Kopplade ut allt och kopplade endast in min dator i switchen och det funkar nu, det är alltså något som stör ut men får kolla vidare på det sen

Skickades från m.sweclockers.com