Bra att det ökar och hoppas det går uppåt mer och mer.
PS:
Konsol = Kul ihop med andra på soffan... (Slöspela och ha roligt)
Dator = Spela "på riktigt" (svårt att beskriva för de som inte vet, men KÄNSLAN är total) kanske inte alltid roligt, men det är en annan visa.
Du kan ju inte bara jämföra ett spel. Hur många Spelar LoL, Dota 2, CS:GO, Hearthstone och WoW på PS4 samt Xbox One? Alla spel som ligger i top på twitch på antal viewers är PC-exclusives.
Riot har sagt att de hade 32 miljoner användare (månadsbasis) på LoL. Wow har jag ingen aning om, men de är fortfarande stora. Särskilt om du räknar in privata servrar, hur många spelare har inte elysium?
Bra att det ökar och hoppas det går uppåt mer och mer.
PS:
Konsol = Kul ihop med andra på soffan... (Slöspela och ha roligt)
Dator = Spela "på riktigt" (svårt att beskriva för de som inte vet, men KÄNSLAN är total) kanske inte alltid roligt, men det är en annan visa.
Riot har sagt att de hade 32 miljoner användare (månadsbasis) på LoL. Wow har jag ingen aning om, men de är fortfarande stora. Särskilt om du räknar in privata servrar, hur många spelare har inte elysium?
EVE-Online är också ett PC exempel som är långlivat och ekonomiskt vinstgivande. Ja, det rör sig om ynka 500k prenumeranter, men det är betalande varje månad vi pratar om. Ca 200kr per månad x 500000 = 20Mkr per månad. Och spelet har utvecklats sedan 2003... så det är snart 15 år gammalt. Hur många 10-15 år gamla spel har fortfarande aktiva spelare som betalar varje månad?!?!
Tittar man på vad man själv betalat för allt man spelat där så pratar vi lätt 10kkr iaf. Hade iaf 4 betalande konton (resten via ingame PLEX) under, säg 5 år. 5x12x200kr = 12kkr. Hur många spel har ni "hyrt" för 12 000kr?