Razers tangentbordet Blackwidow Chroma uppdateras med nya brytare

Permalänk
Melding Plague

Razers tangentbordet Blackwidow Chroma uppdateras med nya brytare

Amerikanska Razer förnyar det populära tangentbordet Blackwidow flera nyheter, bland annat ett magnetiskt handlovsstöd och bolagets helt nya brytare Razer Yellow Switch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är 2017 året då alla nya mekaniska gaming RGB tangentbord kostar 2000kr eller mer? Hoppas sannerligen inte det. Tyckte 1500kr var riktigt mycket för mitt t-bord.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det enda som går framåt inom tangentbordsutvecklingen numera verkar vara att priset går upp. Är RGB-belysning verkligen så dyrt att tillverka?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Är 2017 året då alla nya mekaniska gaming RGB tangentbord kostar 2000kr eller mer? Hoppas sannerligen inte det. Tyckte 1500kr var riktigt mycket för mitt t-bord.

Skrivet av Miindz:

Det enda som går framåt inom tangentbordsutvecklingen numera verkar vara att priset går upp. Är RGB-belysning verkligen så dyrt att tillverka?

Håller väl delvis med er, men det ni glömmer är att det gäller hela PC-marknaden (hårdvara) just nu. När jag köpte min dator för något år sedan så betalade jag runt 1000kr för ett 1000w 80+ Platinum nätagg, idag kostar ett 750w 80+ Guld 1300kr.

Detta beror dels på att till skillnad från något år sedan så är dollarn och euron nästan 1:1, båda runt 9kr, samt att marknaden för datorkomponenter är enormt lättpåverkad av vad som händer i den asiatiska regionen och den är inte den stabilaste i världen tyvärr.

Jag håller med er, allt blir väldigt mycket dyrare väldigt fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fortfarande sitter med "ergonomiskt"-tangentbord dvs delat. Jag letar efter ett nytt för ett par år sedan då mitt Logitech började bli lite sunkigt, det jag hittade var "MS Sculpt Ergonomic Desktop". Det är lite plastigt men i övrigt okej vad gäller utformningen.

Jag skulle gärna betala lite mer för ett med samma profil men med mekaniska brytare (spelar ej).

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Är 2017 året då alla nya mekaniska gaming RGB tangentbord kostar 2000kr eller mer? Hoppas sannerligen inte det. Tyckte 1500kr var riktigt mycket för mitt t-bord.

Med miljöavgifter kan vi nog nå 3000kr om ett par år.

Lägg till en 500lapp till för riktiga tangenter istället för skiten som följer med är vi uppe i 3500-4000kr.

Permalänk
Medlem

Med en prislapp på nästan 2000:- så förväntar jag mig perfektion av ett tangentbord.
Drar personligen gränsen strax runt 1500:- och så ska det hålla samma känsla och kvalitet som Filco Majestouch....men det är ju bara mina krav.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Är det bara jag som fortfarande sitter med "ergonomiskt"-tangentbord dvs delat. Jag letar efter ett nytt för ett par år sedan då mitt Logitech började bli lite sunkigt, det jag hittade var "MS Sculpt Ergonomic Desktop". Det är lite plastigt men i övrigt okej vad gäller utformningen.

Jag skulle gärna betala lite mer för ett med samma profil men med mekaniska brytare (spelar ej).

Nu sitter jag förvisso inte på något ergonomiskt men jag håller med om att det är det absolut skönaste som finns. Mitt drömtangentbord vore ett sånt här eller liknand i kombination med mekaniska brytare

Eller Logitechs wave modell som fanns för några är sen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nu sitter jag förvisso inte på något ergonomiskt men jag håller med om att det är det absolut skönaste som finns. Mitt drömtangentbord vore ett sånt här eller liknand i kombination med mekaniska brytare
http://i.imgur.com/y2pUqty.jpg
Eller Logitechs wave modell som fanns för några är sen

Japp det där har jag haft också.. dock lite svampiga knappar och efter ett tag började Spacetangenten gnissla, vilket var väldigt irriterande i längden så då byttes det ut till MS tangetbordet

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Japp det där har jag haft också.. dock lite svampiga knappar och efter ett tag började Spacetangenten gnissla, vilket var väldigt irriterande i längden så då byttes det ut till MS tangetbordet

Upplevde samma symtom på mitt wave, dock var det överlägset det mest ergonomiska av dom jag haft.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Efter att många har visat att switchar förutom Cherry kan vara av utmärkt kvalité och känsla (outemu, gateron) på en tidigare stagnant marknad så är jag glad att se andra switchar. Hoppas dessa kan bevisa sig själva, för det var aldrig något fel på Blackwidow kvalitén förräns de hoppade ifrån Cherry. Dock har Kalieh blivit bättre på senare tid.

Angående pris ... ouph. Man ser inte sådana priser förrän man går ganska djupt bland custom keyboards och keycap sets (och det är med RGB). Ser svårt ut för Razer att ens kunna röra nya personers inhopp om priset är denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undain:

Efter att många har visat att switchar förutom Cherry kan vara av utmärkt kvalité och känsla (outemu, gateron) på en tidigare stagnant marknad så är jag glad att se andra switchar. Hoppas dessa kan bevisa sig själva, för det var aldrig något fel på Blackwidow kvalitén förräns de hoppade ifrån Cherry. Dock har Kalieh blivit bättre på senare tid.

Angående pris ... ouph. Man ser inte sådana priser förrän man går ganska djupt bland custom keyboards och keycap sets (och det är med RGB). Ser svårt ut för Razer att ens kunna röra nya personers inhopp om priset är denna.

Samtliga nya switchar har väg designats och byggt utifrån Cherrys numera utgågna patent?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Samtliga nya switchar har väg designats och byggt utifrån Cherrys numera utgågna patent?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det stämmer. Man kan säga att det är därmed fortfarande stagnant, men många rapporterar märkbar skillnad i ljud, glid (gateron glider bättre än Cherry MX) och aktiveringspunkt. Så nu har man i alla fall behållit nästintill 100% kompatibilitet med en enorm mängd komponenter.

Imo så är det mest revolutionerande för dem inbitna DIY entusiasterna, de har en ny lekplats med mycket man kan testa. För nyblivna användare ser man istället bättre priser (om man ignorerar dem senaste tangentborden vi sett på tiden ...)