Hårddisk till viasat parabolbox

Permalänk
Medlem

Hårddisk till viasat parabolbox

Tjena,

Gick från canal digital till viasat idag funderar på om någon vet om man måste köpa hårddisk via viasat eller om det funkar med vilken som helst?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Rekordmedlem

Det sitter väl en disk i boxen eller vad tänker du använda för hårdvara ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@FlashTec:
det måste var Viasats egna usb stick och som jag vet så har dom ingen hårddisk

Visa signatur

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det sitter väl en disk i boxen eller vad tänker du använda för hårdvara ?

Vad jag förstår vill han kunna kolla på Viaplay via sin digitalbox. För detta krävs då en hårddisk.

Men svaret på din fråga är Ja, det ska gå. Du kan testa med ett vanligt USB minne först. Det kan variera från box till box.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det sitter väl en disk i boxen eller vad tänker du använda för hårdvara ?

Skrivet av Sharazhd:

@FlashTec:
det måste var Viasats egna usb stick och som jag vet så har dom ingen hårddisk

Skrivet av Cenorida:

Vad jag förstår vill han kunna kolla på Viaplay via sin digitalbox. För detta krävs då en hårddisk.

Men svaret på din fråga är Ja, det ska gå. Du kan testa med ett vanligt USB minne först. Det kan variera från box till box.

Viaplay använder en liten usbsticka, den jag tänker på är den här viasat uhd hårddisken som är för inspelning och pausning av program

Men 1095 kanske är ett ganska bra pris.

Boxen är en Samsung GX-VI680SJ

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Rekordmedlem

Behöver disken partitioneras/formateras på nått visst sätt ? Många boxar kör ju BSD som operativsystem och behöver nått "nix-filsystem"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Tjena,

Gick från canal digital till viasat idag funderar på om någon vet om man måste köpa hårddisk via viasat eller om det funkar med vilken som helst?

läs denna tråd https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=287609

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Behöver disken partitioneras/formateras på nått visst sätt ? Många boxar kör ju BSD som operativsystem och behöver nått "nix-filsystem"

You tell me, har lyckats lokalisera att hårddisken heter Samsung VG-AHDD05A men lyckas inte hitta någon annan info om den mer än att den är på 500Gb

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Bara sista inlägget som hade nåt att komma med och det sa ju egentligen inte så mycket heller mer än att det typ kan funka

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Vet at detta är en väldigt gammal tråd nu men var lite intressant då jag letade efter samma information och snubblade över detta på Viasats egen kundservicesida så tyckte det kunde vara bra att samla här för framtida sökare

https://www.viasat.se/kundservice/4183/formatera-extern-harddisk/