Vilka operatörer stryper surfen när surfen är slut istället för totalt stopp?

Permalänk

Vilka operatörer stryper surfen när surfen är slut istället för totalt stopp?

Som rubriken lyder, vilka operatörer stryper surfen när surfen är slut? Vet att med Comviq är det totalt stopp när surfen är slut.

Permalänk
Medlem

Halebop stryper enbart hastigheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Som rubriken lyder, vilka operatörer stryper surfen när surfen är slut? Vet att med Comviq är det totalt stopp när surfen är slut.

Sambon brukar svära över att Tre gör det.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Telia gör de på flera av deras abbonemang

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Inaktiv

Tele2 verkar göra det på något abonnemang, de har strupit det för mig såpass hårt att pokemon ej fungerar längre.Det som händer är att inga pokemon visas etc, men så fort jag får bättre uppkoppling fungerar det bättre.

Permalänk

Vimla stryper surfen till 128kbit/s efter att den vanliga tagit slut, vilket gör den användbar iaf

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

telia kontantkort stänger av helt men erbjuder att man kan fylla på obegränsad surfmängd för typ 6:-/Mbyte eller max 29:-/dag när det är slut.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vimla och Halebop stryper surfen när den är slut, dock så fungerar det utmärkt att tex kolla instagram och spela pokemon

Permalänk
Medlem

Tele2 har börjat med det, var inte så sist min surf tog slut (ca 1 år sen) men nu när den tog slut denna månaden så stryptes surfen helt och hållet :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

telia kontantkort stänger av helt men erbjuder att man kan fylla på obegränsad surfmängd för typ 6:-/Mbyte eller max 29:-/dag när det är slut.

Då antar jag att det är väldigt seg surf?

Permalänk
Skrivet av Hannes1234:

Då antar jag att det är väldigt seg surf?

Nope som vanligt iaf minst ca 40Mbit vilket är vad min telefon max kan hantera på 4g nätet.

Spelar youtube osv utan problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Nope som vanligt iaf minst ca 40Mbit vilket är vad min telefon max kan hantera på 4g nätet.

Spelar youtube osv utan problem.

Och det är inte typ 0,5GB surfpott då? Det låter ju jättebra, 29kr är ju ingenting!

Permalänk

Tre stänger av surfen. Så telefonen är i princip obrukbar när man inte har wifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

telia kontantkort stänger av helt men erbjuder att man kan fylla på obegränsad surfmängd för typ 6:-/Mbyte eller max 29:-/dag när det är slut.

Lyckas inte hitta de priserna du nämner, allt jag hittar är 1 GB 69 kr, 5 GB 159, 10 GB 229
https://www.telia.se/privat/ladda/kopmerdata

Skrivet av Hannes1234:

Som rubriken lyder, vilka operatörer stryper surfen när surfen är slut? Vet att med Comviq är det totalt stopp när surfen är slut.

Telia ska bryta för alla sina abonnemang också säger de på sin hemsida. https://www.telia.se/privat/telefoni/surfinformation Inte haft slut på surfpotten på många år nu så vet inte när de ändrade det, tidigare hade de sänkt hastighet när potten tog slut.

Skrivet av Hannes1234:

Och det är inte typ 0,5GB surfpott då? Det låter ju jättebra, 29kr är ju ingenting!

29 kr per dag blir upp 870 kr per månad så ganska dyr surf i längden.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av Hannes1234:

Och det är inte typ 0,5GB surfpott då? Det låter ju jättebra, 29kr är ju ingenting!

nope obegränsat. tankade ner spel på steam på över 40Gb när jag var mitt i flytt för att ha något att göra på kvällarna utan fast internet i full fart via telefonen

Skrivet av gaminggirl:

Lyckas inte hitta de priserna du nämner, allt jag hittar är 1 GB 69 kr, 5 GB 159, 10 GB 229
https://www.telia.se/privat/ladda/kopmerdata

är inget erbjudande de har på sin sida utan du får ett sms när surfen är slut att smsa maxtaxa till 4466.
kräver att du har någon premuneation på fri surf.

jag har ett årskort fri surf 2Gb/mån

Edit: såg nu att de visst tagit bort den laddningen jag har var ett årskort med 2Gb/mån för typ 599:-

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Telenor stryper helt.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

nope obegränsat. tankade ner spel på steam på över 40Gb när jag var mitt i flytt för att ha något att göra på kvällarna utan fast internet i full fart via telefonen

är inget erbjudande de har på sin sida utan du får ett sms när surfen är slut att smsa maxtaxa till 4466.
kräver att du har någon premuneation på fri surf.

jag har ett årskort fri surf 2Gb/mån

Precis vad jag letat efter. Har tidigare skrivit trådar om att jag funderar på att köpa ett abonnemang hos Net1 p.g.a. deras obegränsade datamängd, men tror nog att den blir strypt om man tankar ner ett spel på 40GB. Dessutom verkar dom ha dåliga upp och ner-hastigheter. Då köper jag hellre ett abonnemang med 100GB med 100mbit/s och när jag ska tanka ner ett spel så köper jag bara dagssurf på mobilen och delar till datorn. Tror du att det skulle gå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Tre stänger av surfen. Så telefonen är i princip obrukbar när man inte har wifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det där stämmer ju inte. Jag har Tre och får ett val när surfen är slut för månaden: betala för att öka potten eller surfa med begränsad hastighet. (Tror det är 128kb/s eller 256kb/s.)

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av Hannes1234:

Precis vad jag letat efter. Har tidigare skrivit trådar om att jag funderar på att köpa ett abonnemang hos Net1 p.g.a. deras obegränsade datamängd, men tror nog att den blir strypt om man tankar ner ett spel på 40GB. Dessutom verkar dom ha dåliga upp och ner-hastigheter. Då köper jag hellre ett abonnemang med 100GB med 100mbit/s och när jag ska tanka ner ett spel så köper jag bara dagssurf på mobilen och delar till datorn. Tror du att det skulle gå?

ingen aning iom att de verkar ha tagit bort premuneationerna där man kunde köpa x mängd surf i månaden för en fast summa

nu har de ju bara att man får typ en klump surf på en gång som är giltig i x månader eller att de är slut.

men köp en fyllning med det lägsta 0.5Gb eller vad det var för 69:- kolla typ 2 Fullhd/4k videos på youtube om 30min var och se om du får maxtaxa smset när du kört slut på det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Man kör abonnemang med 10GB surf för 288 kr / månad hos tele2. Behöver man mer ska man nog börja fundera på att gifta sig med sin telefon. Tänk även på alla fria surfportaler som finns i dag i vart enda köpcentrum samt på bussar / tåg och restauranger och hos släktingar. Tror jag använder mindre än 0,5 GB av min surf just därför.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av EagiZ:

Fast det där stämmer ju inte. Jag har Tre och får ett val när surfen är slut för månaden: betala för att öka potten eller surfa med begränsad hastighet. (Tror det är 128kb/s eller 256kb/s.)

Vad har du för abonnemang?

Permalänk
Skrivet av OldComputer:

Man kör abonnemang med 10GB surf för 288 kr / månad hos tele2. Behöver man mer ska man nog börja fundera på att gifta sig med sin telefon. Tänk även på alla fria surfportaler som finns i dag i vart enda köpcentrum samt på bussar / tåg och restauranger och hos släktingar. Tror jag använder mindre än 0,5 GB av min surf just därför.

Eller så kör man abonnemang från Vimla med obegränsade samtal och sms samt 10GB data/månad som man får spara det man inte använder upp till 100GB pott för 250kr/månad (med tipsrabatt 10kr/mån). Måste ju vara en bättre deal, eller hur

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Vad har du för abonnemang?

Ett specialanpassat abonnemang för runt 59kr/mån, 2GB surf, gratis SMS. Fick ganska kraftigt reducerat pris förr när jag funderade på att byta abonnemang. Oklart vad abonnemanget motsvarar i deras ordinarie sortiment.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av EagiZ:

Fast det där stämmer ju inte. Jag har Tre och får ett val när surfen är slut för månaden: betala för att öka potten eller surfa med begränsad hastighet. (Tror det är 128kb/s eller 256kb/s.)

Så är det för mig iallafall. Betala för mer Surf eller ha inget surf alls. Jag har total 0.5gb eller vad det heter. Hur får du "strypt" hastighet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Så är det för mig iallafall. Betala för mer Surf eller ha inget surf alls. Jag har total 0.5gb eller vad det heter. Hur får du "strypt" hastighet?

Skickades från m.sweclockers.com

Får bara ett sms med en länk där jag kan antingen betala en hutlös summa för mer surf eller fortsätta surfa med strypt hastighet när jag förbrukat min pott.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av EagiZ:

Får bara ett sms med en länk där jag kan antingen betala en hutlös summa för mer surf eller fortsätta surfa med strypt hastighet när jag förbrukat min pott.

Hmm okej, då verkar de ha olika för olika abonnemang. För jag har inget alls när mitt tar slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Fast det där stämmer ju inte. Jag har Tre och får ett val när surfen är slut för månaden: betala för att öka potten eller surfa med begränsad hastighet. (Tror det är 128kb/s eller 256kb/s.)

Då har du ett äldre abonnemang, där det fortfarande bara var att de sänker hastigheten. Så är det inte längre hos 3

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig