Permalänk
Medlem
Skrivet av Amour:

Förstår vad du menar.
Jag känner dock inte att det är själva spelet som styr mig.
Jag är bara så jävla beroende av kicken, dagarna man har sån jävla bra lagkemi med laget. Nätterna vi tar hem första priset på tex Publiclir. Rundorna man acear för att vinna matchen. DET är vad jag är beroende över. Inte så att jag spelar spelet även fast jag har tråkigt, tvärtom!

Öh, jo!

Läs ditt inlägg igen. Byt ut ordet spelet mot en drog så kanske du förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Men snälla du? Kan du inte nämna 70% isåfall som är ur form och lider/kommer lida av fetma?
Skulle våga påstå tvärt emot, att 70% av spelarna verkar vara hälsosamma och ha bra form.

Kan så vara, tog siffran ur huvudet (därav grov räknat) men nu när jag kollar på team-bilderna så verkar de flesta vara i helt OK form. Men det jag påpekade var mest att det finns flertal i e-sport världen som är överviktiga (fetma var nog också ett fel ordval) och att TS därmed bör satsa på sin kropp också utöver spelandet, för att må bättre i längden!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det är klart du ska satsa, annars kommer du ångra dig i framtiden. Vi har liksom en medellivslängd på 80 år här i Sverige, att inte försöka göra en karriär av något du tycker är kul vore ett stort jäkla misstag.

Permalänk
Medlem

Har du inte efter 4år nått till en nivå där det är självklart att satsa så skulle jag lägga ner och bara spela för skoj.

Är en så liten skara som blir proffs och pengarna är inte superbra heller när man börjar räkna på det hela.

Har varit i liknande läge. Lirade EvE online 60h/veckan och jobbade 100%. Valde till slut att lägga ner helt även om jag fortfarande tycker det är världens bästa och roligaste spel.

Kanske ska tillägga att jag inte är en tävlingsmänniska :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Skolan som ger dig en framtid, inte spel. Och ifall allt skiter sig med cs så är ju ditt liv förstört. Vem vet vad valve håller på med.

Långt ifrån förstört när man är 18 år, det är många som går tillbaka och pluggar på högskolan när de är mellan 25-30 år.

Permalänk
Medlem

Här kommer en gammal gubbe in med lite input från ett helt annat håll än vad ni andra pratar om.

@Amour, du har lagt ungefär 12000h på CS (lite mer om man följer din trådstart) och bara du vet om du lagt manken till under dom här timmarna eller inte. Men om du har det och du skulle gå med på att säja att du verkligen har ansträngt dig under iaf 10k av dessa så har jag lite dåliga nyheter till dig:

Efter ungefär 10k h blir man "master" inom det området man övar på, det är till och med en väldigt gammal och uttjatad "regel" inom det mesta, sport, musik, olika yrken osv. Spela pingis i 10kh och du är så bra du kan bli, personligen... eller schack, eller programmering osv. Givet att erfarenhet spelar in efter det, och ålder och reaktionsförmåga och fysik osv osv... men jag tror att du förstår andemeningen.

Här, lite läsning:
https://en.wikipedia.org/wiki/Outliers_(book)

Det är mycket diskussioner om att det där inte stämmer, utan att tiden det tar är *mindre*. (inte vad du vill höra, jag vet).

Så... jag tror att du som 18-åring är så bra du kan bli i ditt liv just nu. Din fysik/hälsa är som bäst (här någonstans), din reaktionsförmåga, syn, koordination, återhämtningsförmåga osv osv. Det du blir bättre på är givetvis erfarenhet, mindre hetsig, klokare osv. Men, ungefär nu ska du ta ett beslut på att tidsbestämma när du ska ta och tagga ner. Sätt ett datum, plugga på vad du är dålig på (kost, träning... fasen... jag läste om dom här som byter däck på formel 1 bilar att dom bytte kost för att få någon promille bättre reaktionsförmåga, allt för att slå världsrekordet, träning höll dom redan på med, smartfood som gjorde att du dopade synapserna etc) och skicka på det ett en extra växel, men inte mer.

Personligen tror jag att CS i den formen det är nu inte har många år kvar innan det "måste" bytas till något modernare spel, och isf... ska du vara blixtsnabb och haka på vad det nu är och då utnyttja din erfarenhet och kunskap för maximal yield.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Efter ungefär 10k h blir man "master" inom det området man övar på, det är till och med en väldigt gammal och uttjatad "regel" inom det mesta, sport, musik, olika yrken osv. Spela pingis i 10kh och du är så bra du kan bli, personligen... eller schack, eller programmering osv. Givet att erfarenhet spelar in efter det, och ålder och reaktionsförmåga och fysik osv osv... men jag tror att du förstår andemeningen.

Har hört talats om 10h-regeln tidigare, men det är ju inte applicerbart på så hög nivå som att "spela CS" eller "spela piano" eller för den delen programmering. _Ingen_ människa har satt sig vid en dator, tänkt: "idag ska jag testa att programmera", och efter 10h ha nått sin topp-potential. På samma sätt har ingen satt sig vid CS och tänkt: "idag ska jag bli proffs" och blivit det efter 10h.

Kör hårt TS. Lägg upp en plan för hur du ska nå högre och ta reda på vad som stoppar dig.

Permalänk
Medlem

jag älskar att spela men hade jag varit 18 så hade jag inte lagt mina fingrar på spel musen:)
Men vill du jobba som en es spelare go for it,tänk bara på att ha en bra utbildning i grunden

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Har hört talats om 10h-regeln tidigare, men det är ju inte applicerbart på så hög nivå som att "spela CS" eller "spela piano" eller för den delen programmering. _Ingen_ människa har satt sig vid en dator, tänkt: "idag ska jag testa att programmera", och efter 10h ha nått sin topp-potential. På samma sätt har ingen satt sig vid CS och tänkt: "idag ska jag bli proffs" och blivit det efter 10h.

Kör hårt TS. Lägg upp en plan för hur du ska nå högre och ta reda på vad som stoppar dig.

Han menar 10K, alltså 10000 timmar. Dock stämmer inte detta, det är en myt. Fråga vilken instrumentalist som helst som ligger på en professionell nivå och de kommer säga att minst det dubbla av seriös övning krävs för att bli kompetent.

Till TS säger jag ge det ett år till för att nå ditt mål men kommer du ingen vart efter detta avslutar du karriären, inte många som blir proffs oavsett vad det nu är man vill fokusera på.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Han menar 10K, alltså 10000 timmar. Dock stämmer inte detta, det är en myt. Fråga vilken instrumentalist som helst som ligger på en professionell nivå och de kommer säga att minst det dubbla av seriös övning krävs för att bli kompetent.

Till TS säger jag ge det ett år till för att nå ditt mål men kommer du ingen vart efter detta avslutar du karriären, inte många som blir proffs oavsett vad det nu är man vill fokusera på.

Ehum, rättar dig lite där. Enligt det där att det är en myt så är det tvärt om, det är *mindre* än 10kh.
Det var dessutom just proffsmusiker som det handlade om, så... ha ordning på din fakta
Tricket var *hur* man tränade för att komma under 10kh.

Du avslutar med min andemening, exakt så tycker jag att TS ska tänka.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amour:

Förstår vad du menar.
Jag känner dock inte att det är själva spelet som styr mig.
Jag är bara så jävla beroende av kicken, dagarna man har sån jävla bra lagkemi med laget. Nätterna vi tar hem första priset på tex Publiclir. Rundorna man acear för att vinna matchen. DET är vad jag är beroende över. Inte så att jag spelar spelet även fast jag har tråkigt, tvärtom!

Kul att du tar det seriöst!
Men tänk att runt 30-års ålder kommer reaktionsförmågan inte alls vara där den en gång har varit. Ha en plan B som du kan luta dig tillbaka på, dvs riktigt jobb. Hårt att säga kanske, men personligen tror jag inte CS kommer ge en bra pension och leverne. 11h om dagen blir omöjligt att hålla när du ska börja jobba 9h om dagen =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga go for it. Men lägg undan lite tid på att träffa polare och kanske träning, tror de skulle ge bättre resultat för dig in-game

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Ehum, rättar dig lite där. Enligt det där att det är en myt så är det tvärt om, det är *mindre* än 10kh.
Det var dessutom just proffsmusiker som det handlade om, så... ha ordning på din fakta
Tricket var *hur* man tränade för att komma under 10kh.

Du avslutar med min andemening, exakt så tycker jag att TS ska tänka.

Haha kanske är så också, vad jag vet så gillar musiker att överdriva

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.1/§1.6 (okonstruktiva inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Träna med kvalitet, inte kvantitet. Spela in dig själv när du spelar och identifiera dina svagheter och fokusera på att förbättra dom.
Sen, hur det än går med din professionella spelkarriär behöver du nåt att falla tillbaka på, så skit inte helt i skolan, eller hälsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Har hört talats om 10h-regeln tidigare, men det är ju inte applicerbart på så hög nivå som att "spela CS" eller "spela piano" eller för den delen programmering. _Ingen_ människa har satt sig vid en dator, tänkt: "idag ska jag testa att programmera", och efter 10h ha nått sin topp-potential. På samma sätt har ingen satt sig vid CS och tänkt: "idag ska jag bli proffs" och blivit det efter 10h.

Jag pratade om, som du nog upptäckt 10 000h, men jag blev lite nyfiken på vad det är du har hört talas om för en 10h regel. Kan du berätta lite om den och ja, vad den innebär. Google har ingen aning om vad du pratar om, men det vore lite skoj att höra vad det där handlar om.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amour:

Tjenare!

Född 99, precis fyllt 18. Har spelat Counter-Strike sedan 2012.
Har med andra ord varit aktiv inom Global-Offensive versionen (senaste)
Har lyckats med mycket, vunnit en del turneringar med vänner jag lärt känna nätet (Från servers på cs)

Mitt mål som jag inte uppnåt än är Rank S i ESEA. Sitter just nu i rank A (Började med ESEA för 3 månader sedan)
Då jag fyllt 18 nyligen har jag börjat känna press, att jag inte ens är i rank S / FPL efter 4 år av seriöst spelande. Har lagt ner i snitt 11h per dag, nästintill varje dag på cs. Går i praktisk linje, därav mer tid hemma då det är korta dagar och få skolämnen.

Nu vet jag inte hur jag står, att bara skita i Rank S / FPL känns meningslöst då det har varit mitt största mål de senaste 2 åren. Jag känner mig bara så "lost".

Alla vänner har jag lagt bakom mig de senaste året (2016) då jag knappt prioterat tid till att umgås då de som sagt legat på i snitt 11h av cs per dag, ibland mer. Visst det är lite ensamt ibland utan att knappt ha någon vän i verkligheten. Men mitt största mål i mitt liv (och har varit i 4 år) att komma in i proffsscenen. Visst, jag har bara vunnit turneringar som inte är där semiproffsen kör, men någon gång måste man börja?

Vänligen kommentera åsikter om detta förövrigt. Hjärnan säger att jag bara ska skita i cs, för stor konkurrens. Hjärtat säger följ dina drömmar, nu eller adrig.

Efter tusentals timmar på CS, sedan cs 1.5 (innan steam) - 2002 - tre år efter du var född, började jag med CS och ville bli bra, av egen erfarenhet kan jag bara säga att:
Bli fysiskt aktiv vid sidan om också så kommer du upptäcka att reaktionerna blir bättre.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Varför är du ute efter en rank i ESEA/FPL? Vill du spela pugs eller vill du bli proffs? Du skall satsa på att hitta ett lag som är intresserade av att bli bra och spela tillsammans. Hur mycket lagspelande har du egentligen utvecklat på dina 4 år om du aldrig spelat med ett seriöst lag? Du kanske har nått din högsta nivå av individuellt spel och för att nå högsta nivån måste du nu komplettera med att kunna spela runt lagspelarna. Under dina 4 år hur många av dessa har du egentligen lagt på att spela seriöst med ett lag av likasinnade?

Det viktigaste är även att du skall ha kul, för att det skall fortsätta vara kul måste du ta det lite lugnt, göra annat. Att du tappat kontakten med vänner kan ju vara naturligt om de har andra intressen än dig, men du måste ju komplettera med andra vänner som har samma intressen.

Tänk på att allt här i livet påverkar dig och kan göra dig till en bättre eller sämre spelare, speciellt i ett spel som CS som består till så stor del av tänkande och psyke. Du måste börja träna och du måste börja träffa folk utanför spelet också, speciellt om du skall kunna prestera på stora tävlingar i framtiden som du vill.

Nu är jag en gammal man som spelat sen första betan av CS kom så jag kan vara rätt ouppdaterad på hur det går till idag, kan dock säga att nästan alla jag spelade med (samt IRL vänner) som valde proffskarriären när jag var i din ålder hade annat i sitt liv också. De var ute och tränade, hade skoj, festade, dejtade osv. Man orkar inte med den påfrestningen det innebär utan att ha andra människor omkring sig.

TLDR:
- Sluta fokusera så mycket på att nå ranker hit och dit, de gör dig inte till en bättre spelare och du blir inte proffs för att du har en rank.
- Hitta andra som vill samma sak som du och spela med dem, börja spela ligor där ni kan placera er på högre nivåer där matcher streamas och får uppmärksamhet. Då kommer ni få spela mot semiproffs och kan få lite rampljus. Det kommer dock kräva att ni utvecklar nya egenskaper man inte gör vid pugs.
- Lev livet. Träna, festa, dejta, träffa kompisar. Det gör dig till en bättre spelare då ditt psyke kommer må bra, CS är till största delen psyke.

Permalänk
Inaktiv

Ta ett lån. Köp samma fusk som proffsen klart

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag kommer o tänka på en massmedieartikel som handlade om tonåringar som spelar bort sin ungdom och blir deprimerade när de är 20 nånting för de har inte upplevt vad man bör ha upplevt i ungdomen.

Jag håller med om att man ska satsa på sina drömmar. Måste iaf försöka men man bör ju ha nån slags balans....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Ska du satsa på CS som karriär ska du inte bara öva framför skärmen.
Satsa även på fysik, köp ett par bra dojjor och jogga 30min om dagen, det lilla är viktigt.
Ät ordentligt, panpizza och cola är inget bra för koncentration. Läs på lite om mat.
Gör mentala avslapningsövningar, ett tränat psyke är viktigt för att klara stress.

Och för guds skull, skaffa en Plan B!

Permalänk
Avstängd

Jag kan säga att datorspelen har blivit så avancerade att de klarar 64 spelare, kilometer stora kartor, flera fordon samt flygplan samtidigt i datorspelet med senaste grafiken. Jag syftar på Battlefield WW1.
Varför skullle man då vilja spela CS:GO som klarar ett dussin spelare samtidigt, några hundra meter stora kartor, inga fordon eller flygplan samtidigt med endast ganska ny grafik?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Jag kommer o tänka på en massmedieartikel som handlade om tonåringar som spelar bort sin ungdom och blir deprimerade när de är 20 nånting för de har inte upplevt vad man bör ha upplevt i ungdomen.

Jag håller med om att man ska satsa på sina drömmar. Måste iaf försöka men man bör ju ha nån slags balans....

Det är precis vad jag känner. Jag är 20 nånting och känner att jag har missat hela den där karriär grejjen alla håller på med, dom som susar runt i sina bilar och reser på resor utomlands. Så nu är det tillbaka till skolbänken samtidigt som jag tänker varje dag ifall jag ska njuta (datorspel/slösurf) eller arbeta (studera/städa). Blir ofta så att jag försöker övertala andra att de är endast livsnjutare som slösar bort sin tid.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Jag kan säga att datorspelen har blivit så avancerade att de klarar 64 spelare, kilometer stora kartor, flera fordon samt flygplan samtidigt i datorspelet med senaste grafiken. Jag syftar på Battlefield WW1.
Varför skullle man då vilja spela CS:GO som klarar ett dussin spelare samtidigt, några hundra meter stora kartor, inga fordon eller flygplan samtidigt med endast ganska ny grafik?

Skrivet av michael123:

Det är precis vad jag känner. Jag är 20 nånting och känner att jag har missat hela den där karriär grejjen alla håller på med, dom som susar runt i sina bilar och reser på resor utomlands. Så nu är det tillbaka till skolbänken samtidigt som jag tänker varje dag ifall jag ska njuta (datorspel/slösurf) eller arbeta (studera/städa). Blir ofta så att jag försöker övertala andra att de är endast livsnjutare som slösar bort sin tid.

Skönt att väcka en 10 månader gammal tråd

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

@Mithras: För att dessutom bara skriva en massa skit

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Jag kan säga att datorspelen har blivit så avancerade att de klarar 64 spelare, kilometer stora kartor, flera fordon samt flygplan samtidigt i datorspelet med senaste grafiken. Jag syftar på Battlefield WW1.
Varför skullle man då vilja spela CS:GO som klarar ett dussin spelare samtidigt, några hundra meter stora kartor, inga fordon eller flygplan samtidigt med endast ganska ny grafik?

Eh, just därför har ju CS och dylika spel en plats. Jag älskade CS 1.6 men avskyr Battlefield, helt olika spel och helt olika upplevelser. Antalet möjliga spelare på en karta är ingen metric för hur bra ett spel är.

CS är runt 17 år gammalt och jag ser inget större fps i tävlingssammanhang.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Bestäm en realistisk tidsplan på vad du behöver uppnå för att ta din satsning mot proffs. Det viktiga är att veta när det är dags att kliva av. Det är tungt och svårt att sluta men det är viktigt att ha en plan så att inte åren rullar på. Som sport, konst, bokskriverier, youtubende osv kan bli en karriär men det är få som lyckas. Jag tycker absolut att du skall satsa på det och ge det allt. Glöm bara inte bort allt annat som behövs vid sidan av datortid. Träning togs upp, mycket viktigt, men även sömn och kost. Tänk på att det inte duger med 90 %. Om Usain Bolt hade gett 90% på OS så hade han sprungit hundra meter en sekund långsammare. Så för att kunna ge allt och orka vara koncentrerad så krävs att bassystemet fungerar. Golfare, schackspelare, skyttar och så vidare tränar alla kondition.

Tycker det här är bland det bästa rådet i tråden hittills och samma sak jag tänkte skriva.
Man måste ha en tidplan. Veta när det är nog.
Det är farligt att fastna, leva på föräldrar som ofta bara vill sina barn för väl och stjälper istället för hjälper.
Vad händer om du spenderar 4 år till av datorspel utan att lyckas? Sitter där som runt 22åring utan högre utbildning eller arbetslivserfarenhet, kommer bli svårt att slå sig in på arbetsmarknaden då.

Sen även det psykiska. Gammal som jag är så har jag folk runtomkring mig som gjort dom flesta typer av resor. Ett (om än grovt generaliserat) problem för personer som ”levt för bra” är att dom hamnar i depression när psyket ska ställa om till att gå och nöta jobb/skola 40h i veckan.

Finns det ingen ”hjälp” att få? Inom esporten alltså. Jag menar, säg att jag skulle få för mig att bli tiger woods. Räcker väl med att ta sig an ett par lektioner på närmsta golfklubb för att få den iden nedskjuten. Helt enkelt, kan du inte ”benchmarka” dina ”skillz” nånstans? Få lite input/feedback från folk med ”koll”/erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amour:

Hjärnan säger att jag bara ska skita i cs, för stor konkurrens. Hjärtat säger följ dina drömmar, nu eller adrig.

Följ hjärnan. Den tenderar att ta mer logiska och rationella beslut. Hjärtat det motsatta.

Det går att träna sig i stor mån till att bli duktig i FPS-spel, men man måste även ha en underliggande talang och begåvning för reaktioner, aim, läsa spelet och motståndarna osv. Jag skulle (med reservation för fel och inte sett dig spela) säga att du förmodligen saknar de där sista få procenten man bara föds med, och därmed blir utkonkurrerad då drömmen för MÅNGA unga är att bli "CS-proffs".

Men dina timmar spelade borde du vara proffs nu. Jag tyckte jag hade sjukt högt genomsnitt när jag på en period om 2 veckor spelade PUBG i 142 timmar eller dylikt. Det blir ~10 timmar/dag i 14 dagar i rad. Men häng inte läpp (jag saknar den där sista talangen jag med, och jag var bla med och vann Fragbites elite-serie back in the good old 1.6 days) bara för att du förmodligen inte kommer att bli nya HeatoN så är inte livet över. Du har spelat och haft kul under några år, och kan fortsätta spela men jag skulle nog säga att du bör dra ner på speltimmarna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeadMeat1234:

Eh, just därför har ju CS och dylika spel en plats. Jag älskade CS 1.6 men avskyr Battlefield, helt olika spel och helt olika upplevelser. Antalet möjliga spelare på en karta är ingen metric för hur bra ett spel är.

CS är runt 17 år gammalt och jag ser inget större fps i tävlingssammanhang.

Jag mår mycket bättre när det är ett stort slagfält med många soldater, fordon, flygplan samt artilleribeskjutning (mycket dåligt att den togs bort i BF3). Ifall du gillar små gladiatorarena-liknande maps så kanske du gör det. Fast hoppas att få dig att sluta spela cs för battlefield faktiskt. Hoppas att det blir e-sporttävlingar i senaste Battlefield spelen med 64 spelare samtidigt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se