Finns det något jag kan göra för att få lägre ping?

Permalänk
Medlem

Finns det något jag kan göra för att få lägre ping?

Hej!

Detta problemet har jag väl haft i princip hela mitt liv (18 år). Bor med min mamma och pappa samt 3 systrar.

Vi har inte möjligthet att skaffa fiber där vi bor nu och högsta hastigheten vi får med adsl är cirka 12/1. Ända gångerna jag kan spela är när ingen är hemma eftersom så fort någon startar ett youtube klipp eller börjar se på film så går pingen i cs från stabila 25 upp mot 50-70 och hackar som satan. Och det är som sagt när någon börjar ladda videoklipp (youtube,netflix).

Så min fråga är då om det finns något jag kan göra för att förbättre min situation eller får jag bita i det sura äpplet och acceptera att jag nästan aldrig kan spela?

Är tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem

hur bra täckning har du på telefonen? funkar att spela på i nödfall kanske?

Alternativt köp ett mobilt bredband till familjen xD så kan du ha linan för dig själv!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

man kan komma väldigt långt med tethering från mobiltelefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av windblownsnow:

man kan komma väldigt långt med tethering från mobiltelefonen

vad menar du? Att jag internet delar med telefonen sen använda det internet? @windblownsnow

Permalänk
Medlem

Sen vet jag inte om min dator klarar av att spela med trådlöst heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

vad menar du? Att jag internet delar med telefonen sen använda det internet? @windblownsnow

Dra ur internetkabeln ur datorn, stäng av Wi-Fi på mobilen så att den får sitt internet via 3g/4g, plugga in den i datorn via usb och starta internetdelning på mobilen. Med bra täckning så kommer du nog få bättre ping än på hemnätet om det är fullt belastat.

Hackandet beror inte på din ping, 70ms är fortfarande relativt lågt men tar bandbredden slut finns det inget du kan göra för att förutom att strypa bredbandet för dom andra enheterna eller inte nyttja den överbelastade ADSL anslutningen.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Rekordmedlem

Största problemet är nog att upplänken blir full och en router med trafikprioritering kan hjälpa men den kan inte göra nått underverk om man bara har 1Mbit upplänk men det borde bli bättre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Dra ur internetkabeln ur datorn, stäng av Wi-Fi på mobilen så att den får sitt internet via 3g/4g, plugga in den i datorn via usb och starta internetdelning på mobilen. Med bra täckning så kommer du nog få bättre ping än på hemnätet om det är fullt belastat.

Hackandet beror inte på din ping, 70ms är fortfarande relativt lågt men tar bandbredden slut finns det inget du kan göra för att förutom att strypa bredbandet för dom andra enheterna eller inte nyttja den överbelastade ADSL anslutningen.

@Cruentusa Drar det mycket internet när man spelar csgo t.ex? Vet inte hur mycket bredband jag kan använda i månaden men känns som att det tar slut for om man kör via telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

@Cruentusa Drar det mycket internet när man spelar csgo t.ex? Vet inte hur mycket bredband jag kan använda i månaden men känns som att det tar slut for om man kör via telefonen

30-60mb/h har jag legat på, satt i flera år på en instabil adsl lina som var nere närmare en månad per år. Innan dess, första generationens 3g modem, lärde mig spela cod4 med en ping på 350 och toppade nästan alltid. Att gå till en ping på 50 var som att allt annat gick i slow motion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM