Permalänk

3TB WD Green

Har 3st 3TB WD Green. Köpte en begagnad dator på blocket och jag har ingen nytta för så mycket lagring. 500kr/st, om man köper alla kan man få 1kr rabatt

Finns i Eslöv och skickas helst inte p.g.a skaderisken när det kommer till hårddiskar.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Hedersmedlem

Har du möjlighet att kolla hur många timmar de gått i S.M.A.R.T?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

@vargeEEEEn: Det blir väldigt bökigt för mig, jag hämtade datorn till en kompis i utbyte att jag fick dessa hårddiskar och vill helst inte riva hela min kabeldragning i min dator för att kolla det. Om du kan ta med en egen dator så kan du få testa dom själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thedroxer:

@vargeEEEEn: Det blir väldigt bökigt för mig, jag hämtade datorn till en kompis i utbyte att jag fick dessa hårddiskar och vill helst inte riva hela min kabeldragning i min dator för att kolla det. Om du kan ta med en egen dator så kan du få testa dom själv.

Men vill undvika hårddiskar som har gått många timmar för risken att dom ska gå sönder är större då.

Skalet ser bra ut men man vet inte hur hårddisken mår det är därför man testar den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

S.M.A.R.T. info är rätt avgörande. Speciellt WD Green diskar som har en väldigt aggresiv tid satt innan de parkerar läshuvudet. Beroende på hur de använts så kan de slitas ut väldigt fort. Det märker man i så fall på det så skallade Load_Cycle_Count värdet som i "normala" fall ligger på några tusen som på en del WD Green ligger på 100.000+.

Så för en rättvis prissättning så hade jag installerat Western Digital Lifeguard Diagnostics, kollat S.M.A.R.T. info och kört extended test på diskarna för att kolla skadade sektorer.

http://support.wdc.com/downloads.aspx?lang=en

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av inquam:

S.M.A.R.T. info är rätt avgörande. Speciellt WD Green diskar som har en väldigt aggresiv tid satt innan de parkerar läshuvudet. Beroende på hur de använts så kan de slitas ut väldigt fort. Det märker man i så fall på det så skallade Load_Cycle_Count värdet som i "normala" fall ligger på några tusen som på en del WD Green ligger på 100.000+.

Så för en rättvis prissättning så hade jag installerat Western Digital Lifeguard Diagnostics, kollat S.M.A.R.T. info och kört extended test på diskarna för att kolla skadade sektorer.

http://support.wdc.com/downloads.aspx?lang=en

Alright, får nog fixa det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns de kvar och du kan tänka dig att skicka dem bjuder jag 900+frakt för två diskar

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C