Deus Ex-serien tar uppehåll på grund av dålig försäljning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Instämmer helt, spel med mikrotransaktioner går bort.

Förstår inte vad problemet är, det är helt valfritt om man vill använda det eller inte.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Va har det varit snack om release date till Cyberpunk? Jag har bara sett teasern där stod typ "Coming.... when it's ready" och inte hört något sen dess. Man vart ju otroligt sugen på mer från CD Project Red efter Witcher3!

Permalänk
Medlem

Human revolution var ju fan så mycket bättre så dom får väl skylla sig själva som gjorde en sån kass uppföljare tycker jag, inte så konstigt det sålde dåligt. Köpte det på rean för 16 euro och kände att det knappt ens var värt det priset..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Förstår inte vad problemet är, det är helt valfritt om man vill använda det eller inte.

Jag tycker det är en ful affärsmetod som också brukar störa spelupplevelsen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Jag gillade Human Revolution, trots titelns brister. Har kört 10-15 timmar på Mankind Divided, tycker det är helt okej med. Är något med känslan av doom and gloom som saknas, men absolut inte ett dåligt spel i mina ögon.

Jag delar din uppfattning och lade minst 30 timmar på Mankind Divided om inte 40, med stort nöje faktiskt. Human Revolution var dock bättre, som jag minns det nu i efterhand iaf, antagligen pga bättre story.

Köper (eller spelar) inte speciellt mycket spel längre men tvekade inte på någon av de nya titlarna och ångrar mig inte.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Mankind Divided var bra, inge 5/5 spel men fortf bra. Förstår inte varför microtransaktioner blir så stor grej, man behövde ju absolut inte köpa något för att köra igenom spelet med bra upplevelse. Småbonusar finns ju att köpa i vart och vartannat spel nu mer ändå.
Synd tycker jag, jag gillade det.

Visa signatur

--
The Gear:
ROG G20CB, Swift PG248Q, Sennhesier G4me One + GSX 1000, ROG Gladius, ROG Sheath, Cerberus Keyboard

Permalänk
Medlem

Största felet med Mankind Divided enligt mig är helt klart miljöerna.
Enda gången det faktiskt kändes riktigt roligt var inne i banken även om genomförandet kunde ha varit bättre.
Sammantaget så tyckte jag att spelet brast i det visuella, i mängden valmöjligheter när det kom till utforskande samt att vissa områden som hade kunnat vara fantastiska snarare blev en transportsträcka.
Det där containerghettot är ett sånt exempel, först när man kom dit så kände jag att nu blir det Deus Ex men en kort stund senare så var det slut och man var tillbaka i trista Prag.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra! Har inte testat Deus Ex tidigare men hade riktigt skoj med Mankind Divided.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700 4,0ghz MB: MSI z170 M7 GPU: 2x MSI GTX 980ti 6gb RAM: 16gb Corsair Vengeance Black 3000mhz PSU: Corsair rm850x Kylare: CryoRig H5 Ultimate HDD: Samsung 850Evo 500gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aiygee:

Tråkigt att höra! Har inte testat Deus Ex tidigare men hade riktigt skoj med Mankind Divided.

Human Revolution är riktigt bra med. Huruvida man ska spela ursprungliga utgåvan eller Director's Cut är lite svårare, personligen föredrar jag den ursprungliga då jag inte gillade att Missing Link-DLC't kommer och stör i spelandet. Finns en del andra skillnader mellan utgåvorna men i det stora hela är det samma spel.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon5930:

Human Revolution är riktigt bra med. Huruvida man ska spela ursprungliga utgåvan eller Director's Cut är lite svårare, personligen föredrar jag den ursprungliga då jag inte gillade att Missing Link-DLC't kommer och stör i spelandet. Finns en del andra skillnader mellan utgåvorna men i det stora hela är det samma spel.

Är inte Director's Cut lite mindre kissgul också? Om det är något som stör.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Är inte Director's Cut lite mindre kissgul också? Om det är något som stör.

Stämmer, filtret (eller vad det nu är som ger effekten) är borta i DC-utgåvan vilket i mitt tycke får spelet att se något sämre ut. Sen är jag lite av åsikten att det passar in med tanke på att Adam har sina inbyggda solglasögon på sig så gott som hela tiden.

Men kan ju vara störande med förstås, blåa filtret i BF3 och de som gnällde arslet av sig över detta?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon5930:

Stämmer, filtret (eller vad det nu är som ger effekten) är borta i DC-utgåvan vilket i mitt tycke får spelet att se något sämre ut. Sen är jag lite av åsikten att det passar in med tanke på att Adam har sina inbyggda solglasögon på sig så gott som hela tiden.

Men kan ju vara störande med förstås, blåa filtret i BF3 och de som gnällde arslet av sig över detta?

Jag störde mig inte heller på det helt ärligt, tyckte det passade bra med känslan i allmänhet. Blåfiltret i BF3 däremot, fick en söderhavsö att känns som Arktis.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Jag störde mig inte heller på det helt ärligt, tyckte det passade bra med känslan i allmänhet. Blåfiltret i BF3 däremot, fick en söderhavsö att känns som Arktis.

Hehe jo, förståeligt att folk kan anmärka på det förstås men fann det rätt naturligt. Så naturligt ett cyberpunk-spel nu kan bli dvs.
Jag har haft Mankind Divided i flera månader och fortfarande inte kommit igång med det, kanske borde sätta igång nu under kvällen då jag ändå inte har något annat spel igång.

Själv var är och var nog fortfarande mitt största problem solen som alltid skiner i ögonen. Hade gärna sett solglasögon som valbar gadget att dra med sig ut i strid.