Squad: Project Reality's uppföljare

Permalänk
Geeks Gaming

Teamet jag hjälper har nu äntligen släppt en liten trailer för våran mod till Squad

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Teamet jag hjälper har nu äntligen släppt en liten trailer för våran mod till Squad

https://www.youtube.com/watch?v=W24njMwPkCM

Fan vad najs!

Permalänk
Geeks Gaming

Videon är laggig och bara 720p då det är inspelat inenginen

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Squad är gratis denna helgen!!! Har redan börjat så det är bara in och spela. Sen är det 50% off!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Inaktiv

Testade i helgen, och gillade känslan! Mer finslipad än PR. Lite för mycket sandbanor än så länge bara. Kan vara det tråkigaste att kriga bland sandslott och ryamattor. Hann inte testa gamla Fools Road och vet inte om det finns fler jag missade under helgen, men kul att gamla bra bekantskaper lever vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Testade i helgen, och gillade känslan! Mer finslipad än PR. Lite för mycket sandbanor än så länge bara. Kan vara det tråkigaste att kriga bland sandslott och ryamattor. Hann inte testa gamla Fools Road och vet inte om det finns fler jag missade under helgen, men kul att gamla bra bekantskaper lever vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet är fortfarande Alpha och det släpps banor titt som tätt var lite snäll nästa gång

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Sjukt bra spel trots att det fortfarande är Alpha. Jag är en gammal PR spelare och gillar detta skarpt. Spelet fick för övrigt ett rejält lyft nyligen med senaste patchen som fokuserade på FPS improvement.

Köp och spela om du är intresserad av mer realistiskt FPS där samarbete och taktik är avgörande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk

https://joinsquad.com/readArticle?articleId=153

Free Weekend
"We are thrilled to announce that on Thursday, April 6th at approx 10 am PST we will be launching our second Squad free weekend. As a thank you to our player base we would like to offer you a redux of one of our favorite classic Project Reality maps (To be hot fixed in on Wednesday). Also, Squad will be on sale for 50% off for the duration of the free weekend!!! (April 6th 10 am PST to April 10th 10 am PST)"

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DunderHoken:

https://joinsquad.com/readArticle?articleId=153

Free Weekend
"We are thrilled to announce that on Thursday, April 6th at approx 10 am PST we will be launching our second Squad free weekend. As a thank you to our player base we would like to offer you a redux of one of our favorite classic Project Reality maps (To be hot fixed in on Wednesday). Also, Squad will be on sale for 50% off for the duration of the free weekend!!! (April 6th 10 am PST to April 10th 10 am PST)"

Ska se om vi inte kan slänga upp en server innan helgen och dra ihop lite folk och spela. Vi lär gärna ut spelet till nya som vill testa

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

https://joinsquad.com/readArticle?articleId=155

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

SQUAD hype! Hur många Swec's har vi som kör Squad?

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Geeks Gaming

@Loffemega: Inom Geeksgaming(SweC) så va vi 10 personer som köpte ett klan paket.
Vi brukar sitta på ts och köra lite då och då. Bara att hoppa in och kolla med folk.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Några dagar gammal men ändå intressant.

Permalänk
Geeks Gaming

@Rosapantern: Vi satt och körde lite igår... Byggde superfob med massa granatkastare och .50 ksp. Snack om vi förstörde allt som kom inom 1km xD

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Verkar dåligt tryck på Squad nu. Har värmen redan lurat bort alla från burkarna?

Visa signatur

Rig 1: Z170A MPOWER, i7 6700k, 2x8GB 3200MHz , 1080Ti , m.2 960 Evo 500GB, 2x850 Evo 500GB.
Squad server: Asrock z97, i7 4790k, 16GB DDR3 @2400MHz, 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av F0rHelvete:

Verkar dåligt tryck på Squad nu. Har värmen redan lurat bort alla från burkarna?

Nä, småbarnslivet har gjort det! Räcker att jag jobbar med spelet. Men jävligt kul när tid väl finnes.
Ska se om vi kan trycka ut nästa hotfix snart.

Permalänk
Skrivet av I Kill:

Nä, småbarnslivet har gjort det! Räcker att jag jobbar med spelet. Men jävligt kul när tid väl finnes.
Ska se om vi kan trycka ut nästa hotfix snart.

Tackar för det fantastiska ljudet <3 ja sommarn gör sitt har märkts på vår server så hoppas på många regniga dagar innan man själv får fullt upp med barn. Väntar den första nu så får passa på när man fortfarande har lite fritid

Visa signatur

Rig 1: Z170A MPOWER, i7 6700k, 2x8GB 3200MHz , 1080Ti , m.2 960 Evo 500GB, 2x850 Evo 500GB.
Squad server: Asrock z97, i7 4790k, 16GB DDR3 @2400MHz, 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av F0rHelvete:

Tackar för det fantastiska ljudet <3 ja sommarn gör sitt har märkts på vår server så hoppas på många regniga dagar innan man själv får fullt upp med barn. Väntar den första nu så får passa på när man fortfarande har lite fritid

Lugnt! Ah va skoj! Fick vår knodd i januari.
Ja ljud-äventyret kommer inte ta slut på ett tag!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sen uppdatering men här kommer den

MAJ

För er som är lite mer intresserade utav Squads tävlings del så har ISKT (International Squad Knockout Tournament) dragit igång sin summer season.

Hemsida - http://internationalsquad.com/main2/
Gruppspel - http://challonge.com/sv/ISKTSum

Permalänk
Avstängd

Någon som har tips på grafikinställningar till spelet? har hittat några trådar online som diskuterar ämnet men jag kommer inte i närheten av grafik som jag ser på vissa Youtube videos.

Permalänk
Medlem

Besviken på utvecklingstakten... Känns som att 90% av alla features i Recaps har inte synts av. Som t.ex. Anders fantastiska ljud.

Antingen sitter dom på en satans stor patch med hur mycket content som helst, eller så blir man åter besviken.

Ifall 1.0 blir en stor patch kommer en ny dator inhandlas för tillfället.

Permalänk

Håller mig till PR fortfarande, inte för jag inte tycker Squad är kompetent nog men majoriteten som spelar det spelar det inte "korrekt" utan kör det som om det vore Battlefield.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har dom visat vad v10 ska innehålla.
https://joinsquad.com/readArticle?articleId=240

Väldigt content fattigt, visst ser animationerna bra ut men jösses vad trögt utvecklingen går. Jag som var säker på att v10 skulle bli en stor patch.

Squad är det enda man lirar, så besviken blir man ärligt talat.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Naxos:

Nu har dom visat vad v10 ska innehålla.
https://joinsquad.com/readArticle?articleId=240

Väldigt content fattigt, visst ser animationerna bra ut men jösses vad trögt utvecklingen går. Jag som var säker på att v10 skulle bli en stor patch.

Squad är det enda man lirar, så besviken blir man ärligt talat.

v10 omfattar extremt mycket som man inte ser vilket gör att denna patch ser ut att vara fattig på nya saker. Nu när v10 är redo att skeppas så kommer vi nog få se mer content i ett högre tempo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har haft ganska kul i senaste versionen måste jag säga, har dock inte spelat sen i sommras så jag tycker att spelet har gått lite framåt sen dess iaf!

Finns det någon Swec server? samtliga servrar är ganska fulla, men det kan ju vara temporärt just nu medans patchen är ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Har haft ganska kul i senaste versionen måste jag säga, har dock inte spelat sen i sommras så jag tycker att spelet har gått lite framåt sen dess iaf!

Finns det någon Swec server? samtliga servrar är ganska fulla, men det kan ju vara temporärt just nu medans patchen är ny.

Lite samma här, har tagit en paus sedan sommaren, hoppade in nu iochmed V10. Squad är verkligen ett fantastiskt spel och jag ser oerhört fram emot kusinen, Post Scriptum. Med Squad och PS, ja då har jag nog så jag klarar mig ett bra tag framöver.

Jag kör nästan bara på Mumblerines eller Rusty in Places, svenska servrar intresserar mig inte för fem öre.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loffemega:

Jag kör nästan bara på Mumblerines eller Rusty in Places, svenska servrar intresserar mig inte för fem öre.

Förstår till viss del hur du känner, men det är lite drygt att sitta och köa, trodde att folk skulla tappa intresse lite efter ett par dagar, men det är fortfarande ganska stora köer för att komma in på de intressanta servrarna.

Jag kanske inte heller är så intresserad av en helsvensk server, men kanske en lösenordskyddad, eller en publik server där man är medlem och går före kön så att säga.