Acer lanserar ultrabred spelskärm på 38 tum med AMD Freesync

Permalänk
Melding Plague

Acer lanserar ultrabred spelskärm på 38 tum med AMD Freesync

Acer fortsätter satsa på spelinriktade skärmar med det senaste tillskottet XR382CQK, en välvd ultrabred 37,5-tumsmodell med upplösningen 3 840 x 1 600 pixlar och adaptiv synkronisering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det börjar faktiskt bli spännande på bildskärmsmarknaden nu

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det börjar faktiskt bli spännande på bildskärmsmarknaden nu

Helt klart, dock lite halv-saftigt med 14k som prislapp, men det blir väl billigare i framtiden med mer konkurrens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det börjar faktiskt bli spännande på bildskärmsmarknaden nu

varför släppa en skärm nu utan Freesync 2?

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem

Är det Inet-gubben man ser springande på vägen på en av bilderna?

Håller med Igelkott, det börjar bli jäkligt intressant på skärmfronten nu

Permalänk
Medlem

75hz, I lol'd

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

jag kan se framför mig att folk i framtiden kommer förutom att ha tennisarmbåge även ha tennisnacke.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

varför släppa en skärm nu utan Freesync 2?

ny teknik släpar alltid efter. Kan gissa på att från planering till butik har kanske denna utvecklats under ett års tid. Så nån gång i höstmörkret kanske man börjar se freesync 2 skärmar.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

jag kan se framför mig att folk i framtiden kommer förutom att ha tennisarmbåge även ha tennisnacke.

Framtida generationer kommer alla att se ut som Quasimodo pga. diverse stirrande ner i telefonerna och annat.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

jag kan se framför mig att folk i framtiden kommer förutom att ha tennisarmbåge även ha tennisnacke.

Kroppen är gjord för rörelse så tror snarare att det är positivt för många skärmstirrare om de rör lite på nacken

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

ny teknik släpar alltid efter. Kan gissa på att från planering till butik har kanske denna utvecklats under ett års tid. Så nån gång i höstmörkret kanske man börjar se freesync 2 skärmar.

Hmm ja så blir det nog tyvärr. Hade hoppats på iaf till sommaren.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Hmm ja så blir det nog tyvärr. Hade hoppats på iaf till sommaren.

mm fast vem vet, nån kanske håller på med en freesync skärm och så kom specen på freesync2 och bara kan implementera det lite snabbt så där

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

mm fast vem vet, nån kanske håller på med en freesync skärm och så kom specen på freesync2 och bara kan implementera det lite snabbt så där

Ja jag har egentligen ingen aning om det nånting nytt som måste implementeras i själva skärmarna eller om det hela bara handlar om en drivrutinsuppdatering?

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem

Jävlar vad nära, 4k och gsync så hade det blivit ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Ja jag har egentligen ingen aning om det nånting nytt som måste implementeras i själva skärmarna eller om det hela bara handlar om en drivrutinsuppdatering?

amd ställer vissa krav på skärmen i och med freesync 2. Tex
1. Att maximum refresh rate ska vara 2,5 gånger högre än lägsta, tex 30-75 hz. Eller 40-100 hz.
2. HDR stöd

Mer info här http://www.pcgamer.com/amds-freesync-2-displays-will-require-...

Antar att om man är på tåget med en bra skärm kanske det är lätt att certa den som freesync2 skärm.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte helt det häftiga.

Alla speccs verkar helt vad man borde kunna förvänta sig av en skärm 2017. Förutom priset och den gigantiska storleken som motsvarar en TV.

Permalänk
Medlem

Såg Rubriken och texten och tänkte.... yes äntligen ( bredare och större )
såg sedan priset och tänkte vidare, inte ännu kanske om några år då...

Visst, man kan inte få allt och inte direkt... men det skulle varit trevligt.
( och vill man ha precis det man önskar så.. kostar det... men...: se ovan)

en dag så...

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Och... ?

Skrivet av anon56869:

Förstår inte helt det häftiga.

Alla speccs verkar helt vad man borde kunna förvänta sig av en skärm 2017. Förutom priset och den gigantiska storleken som motsvarar en TV.

Utifrån vilket perspektiv, skall din åsikt ses ?
- Tänkte som så... nej, det är inte häftigt för alla... men det i sig kan bero på flera orsaker...
men, vad är det för intressant att se, läsa eller höra om din tanke om detta,
när du själv säger dig ej förstå meningen med det större formatet...

Om du inte förstår, är det meningen att någon skall förklara detta då för dig ?
(( kan rekommendera Skribenten Thomas Y alla genomgångar, om info sökes ))

Vem är det som påstår eller hävdar att det är " häftigt " ?
( eller är det din åsikt om att just denna storlek, denna modell, etc. och/ eller alla andra som då tycker den är fin, vacker, ball, häftig, cool, nyskapande, etc och m.m.
- De är av annan åsikt och borde alla säga just detta.. så var och ens åsikt angående varje pinal i världen får sitt omdöme... Handlar det om att du vill göra din åsikt hörd och det baserat på svalt intresse och okunskap... ?
Då jag där vill just peka på de som intresserar sig för Nya skärmar, typ.... och de finner detta intressant,
de förstår skillnaderna på de olika modellerna, de inser tillverkningsprocesser, tekniken bakom, möjligheterna o.s.v.... )

Och du nämner själv just 1 av de faktorer som gör detta intressant... ( så du motsäger dig själv lite... ) storleken..

Och att priset är högt, ja, det är alltid nya saker... ( vilket är lite synd men inget man inte kan förvänta sig... )

Så ifrån självklarheter och din specifika åsikt gällande just denna produkt, vad tänkte du att din åsikt skulle bidraga med...
och/ eller Om nu intresset finns.... Varför inte då fråga "de som kan sakerna" ...om info.
istället för att upplysa alla om... att du inte förstår... ( för vilka är det som skulle vara intresserade angående detta ? )
... Tänker jag och funderar över ditt inlägg.

obs, ja... det är långt. ( och det ifrågasätter inställning och synpunkter, ja... ) men tänkte också, säga.. för att jag kan...
Även om det nu inte är av intresse eller... kanske då kan leda "någon" att antingen söka information/kunskap... eller
så tänkte jag att jag skulle ta upp det... så du m.fl. fick en annan person åsikt om din åsikt eller saker i sig...

Så slit denna kommentar med hälsan och v.v. återkom med en förklaring; om du har lust.
[ Tanken är... Att vi alla har olika uppfattningar om saker, men.. det är inte alltid nödvändigt att uttrycka dem...
( och det ironiska är då att detta även gäller denna text.) ]

Tack för ordet... VIVA De NUEWA Skärmarna in the Future !

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Kan vara bland de mest omotiverade priserna nånsin.

Permalänk
Medlem

hoppsas på en 100hz+ gsync version

Visa signatur
Permalänk
Bildexpert 📺

Freesync 2 och 100 Hz+ på den här pixelmatrisen förutsätter troligtvis något som troligtvis inte finns ännu: hårdvara. Vi får nog snällt vänta ett tag till. :-/

Permalänk
Medlem

Ta bort Freesync och det hade varit en bra kontors skärm.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Ta bort Freesync och det hade varit en bra kontors skärm.

Varför?

Permalänk
Medlem

8 cm bredare än en 34" 3440×1440-skärm och med samma PPI...
34"-skärm är tillräckligt stort för mig i nuläget. Jag hade hellre sett samma storlek i högre upplösning - då skulle jag kört desktopen i den upplösningen men spel i pixeldubblat och högre framerate.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Han klarar inte av att AMD har certifierat skärmen

Vet ju swec redaktionen tidigare körde asus IPS skärmar med freesync (trots nividia grafikkort).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Pirazy:

Jävlar vad nära, 4k och gsync så hade det blivit ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Så hellre låst teknik än öppen?

Tror det kommer eller har släppts en 4k med gsync.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Så hellre låst teknik än öppen?

Tror det kommer eller har släppts en 4k med gsync.

Kör själv med Nvidiakort så givetvis köper jag hellre en skärm med gsync.

Permalänk
Medlem

Vad @Chibariku sa, och jag vet att det finns 4k-skärmar med gsync, men bara i ynkliga storlekar runt 30". 40" är mer lämpligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått Nvidiakort att fungera med freesync via alternativ mjukvara?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Orici:

Ta bort Freesync och det hade varit en bra kontors skärm.

Freesync går väl att stänga av om det nu skulle störa i Excel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt