Sned plåt på grafikkort?

Permalänk
Medlem

Sned plåt på grafikkort?

Håller på och försöker montera ett sprillans nytt GTX 1060, och upptäcker att plåten man skruvar fast i chassit är snett. En jag bad om hjälp kikade på det och tyckte att jag borde skicka tillbaka och byta kortet. Han sa att han var osäker på om det satt i ordentligt i porten, och därför kunde kortsluta allt. Personligen tycker jag att det ser ut som att det sitter i ordentligt, eftersom det sneda inte hindrar från att sätta i kortet. Problemet är bara att skruvhålet inte ligger helt i linje med chassits skruvhål, men om man bendar lite lätt på det skulle det nog mycket väl gå att skruva i och få att sitta. Men blev lite osäker just pga att han började prata om kortslutning.
En annan fundering är om jag inte bara skulle kunna montera av plåten, böja till den så att den är 90°, och montera på den igen och köra på. Om det sneda spelar någon roll. Det är ju inte sjukt snett med ändå märkbart snett.
Vad tror ni? Ser ut såhär:

Visa signatur

Moderkort: MSI FM2-A55M-E33 mATX Processor: AMD Athlon II X4 750K 3,4 Ghz FM2 Grafikkort: MSI GeForce GT440 1024MB Internminne: ADATA 4GB (1x4GB) CL9 1333Mhz Premier SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB HDD: 1TB Seagate/Samsung Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem

@Afsky: Hade själv skickat tillbaks det utan tvekan eftersom har man betalat 2-3 papp så bör allt vara som det ska. Sen om du kommer på att sälja det drar ju ner på värdet om "plåten" är böjd även om kortet fungerar som det ska.

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaks. Man ska inte acceptera sådana saker när det helt uppenbart är helt snett. Skulle inte förvåna mig om kylaren har eller kommer att få dålig kontakt med GPU när även själva kylaren verkar vara sned i förhållande till kretskortet. Kan även fråga sig i vilket skick bildutgångarna är när bracket-plåten är så där sned.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det verkar vara mer än fästplåten som är snett. Gör inget själv, för mycket kan gå fel och då kan kortet inte reklameras. Skicka tillbaka och be om ett nytt. Jag skulle inte ens försökt montera det i datorn.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Kör på att reklamera det, och hoppas på att de inte tror att det är jag som pajat det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: MSI FM2-A55M-E33 mATX Processor: AMD Athlon II X4 750K 3,4 Ghz FM2 Grafikkort: MSI GeForce GT440 1024MB Internminne: ADATA 4GB (1x4GB) CL9 1333Mhz Premier SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB HDD: 1TB Seagate/Samsung Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så illa att nån tappat/slagit i kortet och då vet man ju inte vilka följdfel som kan uppstå...