Spela dator från mobilen

Permalänk
Medlem

Spela dator från mobilen

Hej.

Jag har en Samsung Galaxy S7 samt en Bluetooth xbox kontroll ish till den. Jag har hört att det ska vara möjligt att spela dator via sin telefon.. Att jag t.ex. Drar igång Dark souls på datorn men kan skicka detta till telefonen och på så sätt styra allt från luren. Om man är ute och reser, ligger i sängen etc etc. Så ska man kunna lira. Är det någon här som vet nåt om detta? Skulle vara grymt om ni som vet kan berätta hur man kan gå till väga för att lösa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Illurim:

Hej.

Jag har en Samsung Galaxy S7 samt en Bluetooth xbox kontroll ish till den. Jag har hört att det ska vara möjligt att spela dator via sin telefon.. Att jag t.ex. Drar igång Dark souls på datorn men kan skicka detta till telefonen och på så sätt styra allt från luren. Om man är ute och reser, ligger i sängen etc etc. Så ska man kunna lira. Är det någon här som vet nåt om detta? Skulle vara grymt om ni som vet kan berätta hur man kan gå till väga för att lösa detta.

Om du har ett Nvidia-grafikkort så är Moonlight till för just detta.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.limelight&h...

Permalänk

Det fungerar inte så bra utanför sitt eget nätverk då det brukar bli hög fördröjning men på ditt eget nätverk, typ i sängen, ska det gå. Finns några appar för det. Du får installera en server på datorn som i princip streamar spelet till mobilen där appen skickar tillbaka inputen till datorn.

Permalänk
Medlem

Tacks så mycket. ska testa moonlight, även fått tips om något som heter Remotr fast som jag håller på att installera nu. tanken är mest att använda i hemmet så man slipper binda sig vid datorn hela tiden