Permalänk
Medlem

Funderingar kring skärmlösningar

Tja!

Jag har lite beslutsångest när det kommer till hur jag ska ha min simulator/gaminghörna. Jag kör idag med tre stycken 1080p 24" LED-skärmar som jag använder till bl.a. Dirt Rally, F1, LFS och andra racingspel och sen kör jag med bara en av skärmarna i FPS-spel. Min fråga är då hur andra här på forumet skulle göra? Jag har kollat runt lite på nya skärmar till setupen som är snäppet vassare. Sen hitta jag en annan variant av skärm, en 35" 21:9 curved skärm med upplösning 2560x1080. Vad tror ni man blir mest nöjd med framför allt i simulatorsammanhang? FPS-spelen kvittar egentligen i det här fallet då det fungerar ändå. Borde jag fortsätta med en uppsättning på tre skärmar eller är en 35" curved ett bättre alternativ? Det blir ju inte riktigt lika brett omfång då dock, men det kanske man kan överleva med ändå?

Vore tacksam för lite tips och idéer kring skärmval, jag själv har beslutsångest till tusen just nu hur jag ska bygga vidare.

Tack på förhand!

(Om inlägget inte hör hemma under den här kategorin får Admin ta bort!)

Permalänk
Medlem

Behöver inte överväga saken längre, var och kikade på en curved skärm nyss och den kommer inte bli tillräcklig för att jag ska kunna bli nöjd. Så det är löst! (: (y)