Permalänk
Medlem

IIS Reverse proxy dödar login

Jag blev sugen att prova sysPass så jag drog in det på min ena linuxburk och allting fungerar som det ska. nästan.

Jag satte upp en sub domän, vi kan kalla den sub.domän.se och gjorde en reverse proxy såhär: länk vilket jag har gjort många gånger förr utan problem.

surfar jag till sub.domän.se så kommer jag till rätt sida men då jag loggar in så blir jag bara re-directat till startsidan igen. surfar jag till sub.domän.se:port fungerar det som det ska, samma om jag surfar till domän.se:port

såhär ser apache virtualhost filen ut:

<VirtualHost *:port> ServerName sub.domän.se ServerAlias www.sub.domän.se ServerAdmin jag DocumentRoot /var/www/html/syspass/ ErrorLog ${APACHE_LOG_DIR}/error.log CustomLog ${APACHE_LOG_DIR}/access.log combined <Directory "/var/www/html/syspass"> Options Includes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride None Order allow,deny Allow from all </Directory> </VirtualHost>

vad missar jag?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Är helt novis på IIS, men går trafiken verkligen igenom IIS:en och därmed reverse proxyn?

Är det inte enklare att sätta upp reverse proxyn på din router istället?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Inaktiv

Det låter mer som du gjort fel i din IIS eller att du måste göra en content rewrite i apache.
Hur ser din loginsida ut om du tittar på HTML koden när du kollar på den via din proxy?
Mest troligt att du har ett FORM POST element som är hårdkodat till din interna server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

Det låter mer som du gjort fel i din IIS eller att du måste göra en content rewrite i apache.
Hur ser din loginsida ut om du tittar på HTML koden när du kollar på den via din proxy?
Mest troligt att du har ett FORM POST element som är hårdkodat till din interna server?

när man klickar på login knappen så ropar den efter /syspass/ajax/ajax_doLogin.php, antar att det är där problemet uppstår, har haft liknande med andra sidor jag gjort samma med t.ex librenms. då har det bara räckt med att ändra url/{R:0} till url/{R:1} eller tvärtom...

Jag har inte hunnit rodda mer i detta men vette tusan vart jag ska börja

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelle:

när man klickar på login knappen så ropar den efter /syspass/ajax/ajax_doLogin.php, antar att det är där problemet uppstår, har haft liknande med andra sidor jag gjort samma med t.ex librenms. då har det bara räckt med att ändra url/{R:0} till url/{R:1} eller tvärtom...

Jag har inte hunnit rodda mer i detta men vette tusan vart jag ska börja

Tror inte det är problemet, kör också ARR och har inga som helst problem, har väldigt många siter jag publicerar via ARR. Du ska dock inte välja Rewrite utan Route to Server Farm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

Tror inte det är problemet, kör också ARR och har inga som helst problem, har väldigt många siter jag publicerar via ARR. Du ska dock inte välja Rewrite utan Route to Server Farm.

Okej, jag har däremot inget sådant val :/

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Inaktiv

@Pelle: Har du gjort en server farm då? Vad har du i dropdown? kan du skicka en skärmdump?

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

@Pelle: Har du gjort en server farm då? Vad har du i dropdown? kan du skicka en skärmdump?

Dety har jag nog faktiskt inte gjort.. Får ta och kika på det

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)