Koppla egen router istället för Com hems skräp?

Permalänk
Medlem

Koppla egen router istället för Com hems skräp?

Någon som vet om man kan koppla in en egen router till com hem, mitt wifi suger just nu. Eller är det så att man bara kan koppla egen EFTER com hems router?

Permalänk
Medlem

är det kabel eller fiber?

Permalänk
Medlem

@MackanS: Man kan stänga av NAT och så i ComHems modem, och sedan sätta egen router efter.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

@MackanS: Allt går såklart. Du skriver inget om din lösning eller miljö så jag utgår från att du inte har några speciell krav och då rekommenderar jag att du kompletterar med en eller två AP beroende på fastighetens storlek. Ubiquiti är populära och prisvärda enheter. Ex: https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Rent spontant skulle jag nog säga "stäng av wifi" i comhem boxen och så sätter du bara upp en ubiquiti ac pro AP eller något liknande? Då har du kvar kakan och kan äta den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Rent spontant skulle jag nog säga "stäng av wifi" i comhem boxen och så sätter du bara upp en ubiquiti ac pro AP eller något liknande? Då har du kvar kakan och kan äta den

Precis var vi har gjort här hemma. Så +1 på denna lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Rent spontant skulle jag nog säga "stäng av wifi" i comhem boxen och så sätter du bara upp en ubiquiti ac pro AP eller något liknande? Då har du kvar kakan och kan äta den

Ok, får testa 😀

Skickades från m.sweclockers.com