SuperSteam för Firefox - någon med erfarenhet?

Permalänk
Medlem

SuperSteam för Firefox - någon med erfarenhet?

Tanken är att tillägget ska göra det enklare att orientera sig på marknaden, genom att lägga till funktioner i Steams egen overlay (genvägar, prisuppdateringar, m.m.). Som jag förstår det så integrerar det med Steams hemsida direkt i webbläsaren, därefter är det tydligen bara att logga in som vanligt och göra sitt. På pappret ser det praktiskt ut, men jag är skeptiskt till om det är tillförlitligt.

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/supersteam/?src=api

Tillägget har bara några tusen användare och med så få recensioner (mestadels ovettiga) är jag inte övertygad.

Är det någon här som har erfarenhet av det eller något liknande?

Visa signatur

🎮 • SSUPD Meshlicious (Full Mesh, ATX mod.) • Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero • Ryzen 9 5950X • EKW AIO 240 w/ 2x Noctua NF-A12x25 CBS (mount mod.) • G.Skill Trident Z Neo 4x8GB • Asus ROG RX 6700 XT (Quiet BIOS) • Corsair SF750 Platinum • WD Black SN850 2TB •
💼 • Dell Precision 7550
🎵 • Schiit Modi/Magni 3 w/ Beyerdynamic DT 990 Pro (250 Ohm)

Permalänk
Medlem

Då jag har råkat ut för att få mina användar uppgifter "stulna" pga. addon (var visserligen inte till Firefox utan en annan webläsare, och inte den här typen av addon, utan ett för något helt annat), stannar så långt borta som möjligt från sådana här, då man vet aldrig vad som kan "skickas vidare" (te.x ens användar uppgifter).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Enchanced Steam, såklart! Så jävla bra add-on att jag nästan skulle vilja ge pengar till utvecklaren. Finns i beta för Firefox och en stabil version för Chrome.

https://www.enhancedsteam.com/download/

För dessa typer av tjänster så loggar du in via Steam API och inte via deras servrar, iaf för Enchanced Steam.

100% säkert.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Då jag har råkat ut för att få mina användar uppgifter "stulna" pga. addon (var visserligen inte till Firefox utan en annan webläsare, och inte den här typen av addon, utan ett för något helt annat), stannar så långt borta som möjligt från sådana här, då man vet aldrig vad som kan "skickas vidare" (te.x ens användar uppgifter).

Mm, exakt vad jag tänkte på. Med tanke på att Steam är en grogrund för scams, i alla dess former, så kan man inte vara nog försiktig.

Skrivet av Treant:

Enchanced Steam, såklart! Så jävla bra add-on att jag nästan skulle vilja ge pengar till utvecklaren. Finns i beta för Firefox och en stabil version för Chrome.

https://www.enhancedsteam.com/download/

För dessa typer av tjänster så loggar du in via Steam API och inte via deras servrar, iaf för Enchanced Steam.

100% säkert.

Jo, det hade jag läst något om. SuperSteam skulle tydligen vara som ett upphottat ES, men jag tummar gärna på finesserna för att få något säkert. Ska läsa vidare om ES. Det fanns i alla fall mycket mer information om det än det andra, så det verkar lovande.

_

Tackar för svaren!

Visa signatur

🎮 • SSUPD Meshlicious (Full Mesh, ATX mod.) • Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero • Ryzen 9 5950X • EKW AIO 240 w/ 2x Noctua NF-A12x25 CBS (mount mod.) • G.Skill Trident Z Neo 4x8GB • Asus ROG RX 6700 XT (Quiet BIOS) • Corsair SF750 Platinum • WD Black SN850 2TB •
💼 • Dell Precision 7550
🎵 • Schiit Modi/Magni 3 w/ Beyerdynamic DT 990 Pro (250 Ohm)