Permalänk

Undertexter till filmer

Hej, då det handlar om film så lägger jag tråden här tycker admin att den skall ligga någon annanstans så får ni gärna flytta den.

Jag letar efter Svenska undertexter till filmer/ dokumentärer & serier, men i detta fall så söker jag till en dokumentär "becoming warren buffett"
Då den ända sida jag har vart på inte finns längre så söker jag andra alternativ.

www.opensubtitles.org har jag testat, men mitt antivirus tycker verkligen inte om det, + att det är en exe fil. så vågar inte riktigt använda den sidan.

Permalänk
Medlem

Strunta i att använda deras automatiska nerladdare och ladda subsen manuellt istället så slipper du oroa dig för vad .exe egentligen må göra.

Kryssa ur "Use OpenSubtitles Download Manager" alltså så får du filen direkt.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Windows media player classiv som du får med CCCP-paketet. Öppna upp valfri film (Som du helst inte ska ha bytt namn på) och tryck på "D". Då öppnas en ruta upp som sökerefter undertexter på flera siter.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Bättre att lägga till *.srt själv som sagt. Det finns ett par sajter med olika versioner och tajmings på texterna så det blir rätt... kommer bara inte ihåg dem. Saknar filmen text så höjer jag volymen.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

www.subscene.com tycker jag är den klart bästa sajten för undertexter.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Det är ju snudd på omöjligt med svensk text sedan de gav sig tusan på att undertexter.se begick lagbrott (förstod inte det eftersom de inte tillhandahöll filmer utan bara manuellt skriven text...)

Permalänk

Jag kör också med subscene.com, gillar den skarpt, många korrekta subs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Kan rekommendera Windows media player classiv som du får med CCCP-paketet. Öppna upp valfri film (Som du helst inte ska ha bytt namn på) och tryck på "D". Då öppnas en ruta upp som sökerefter undertexter på flera siter.

Det där hade jag ingen aning om, tack för tipset

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Föredetting

I MPC-HC finns även ett verktyg för att synka om eftertexterna om någons scene-subs inte råkar stämma överens med ens egna rip.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

I MPC-HC finns även ett verktyg för att synka om eftertexterna om någons scene-subs inte råkar stämma överens med ens egna rip.

Det känns ju som att skapa sin egen cue-fil för att bränna mixskiva på cd, fast 800 resor värre

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Kan rekommendera Windows media player classiv som du får med CCCP-paketet. Öppna upp valfri film (Som du helst inte ska ha bytt namn på) och tryck på "D". Då öppnas en ruta upp som sökerefter undertexter på flera siter.

Det är MPC-HC som kommer med. Media Player Classic - Home Cinema.
Men tack för tipset med att trycka på D, det visste jag inte

Permalänk
Medlem

Går i KODI också om man gilla engelska undertexter. Fast ganska omnständigt då man kan få hundratals och letar man efter gruppens namn får man ibland vänta en bra stund innan var och en av textens hela namn har rullat på.

Media Player Classic verkar smidigare och ska provas.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spiffman:

Det är ju snudd på omöjligt med svensk text sedan de gav sig tusan på att undertexter.se begick lagbrott (förstod inte det eftersom de inte tillhandahöll filmer utan bara manuellt skriven text...)

Det är inte juridisk lagligt (åtminstone i Sverige) att tillhandahålla undertexter till filmer du inte har rättighet att skapa undertexter till - därför finns det inte så många sidor med undertexter kvar längre. Lyckligtvis finns det ett par kvar som håller riktigt hög kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är MPC-HC som kommer med. Media Player Classic - Home Cinema.
Men tack för tipset med att trycka på D, det visste jag inte

Självklart är det det, Micro$ofts hjärntvättning är effektiv det var så lite så, väldigt sällan jag inte hittar subs till filmer och serier via MPC, ska vara något obskyrt eller ganska nytt.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Segas:

Det är inte juridisk lagligt (åtminstone i Sverige) att tillhandahålla undertexter till filmer du inte har rättighet att skapa undertexter till - därför finns det inte så många sidor med undertexter kvar längre. Lyckligtvis finns det ett par kvar som håller riktigt hög kvalité.

Ett fåtal, dessvärre verkar det som att dessa (texterna) försvinner ju mer åren går vilket är synd.
Speciellt nu när man börjar få bättre kvalitet på filmerna än vad man hade innan.