AMD ersätter Wraith med ny standardkylare för Ryzen – får RGB-belysning

Permalänk
Medlem

Bra, är det något som datorvärlden behöver så är det fanimig mer lysdioder. Låt ljuset komma in!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Om renderingarna stämmer så ser de ut att kunna prestera med de billigaste tredjepartskylarna. Vilket skulle göra den till ett trevligt alternativ om man inte vill lägga ut 500+ på en vettigare kylare.

Var exakt min tanke också, tiden när man bara slängde den medföljande kylaren kanske är förbi snart? För oss entusiaster så spelar det ju mindre roll, men för dom som inte är sugen på att hosta upp åtminstone en 300:- för en ok kylare eller nåt? Så är ju detta kanon

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Asså att lyckas klämma in RGB i en processor lansering men när kommer jag att få min kaffemugg med RGB?

Ha det gött

https://youtu.be/-h8H41LqEWk var bara tvungen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är ju inte denna "stockkylare" dålig om man jämför med Intel´s standard. Kolla bara hur man överklockar en Bristol Ridge med denna standard Wraith kylare.

http://www.fudzilla.com/news/processors/41663-amd-bristol-rid...

Nästan 4.8GHz med luftkylare måste jag säga är helt ok och man behöver inte köpa extra lull-lull..

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Samma här. Däremot själva kylarlösningen ser ut att vara något intressant.

Folk som inte överklockar samt vill ha en billig lösning som fungerar.

Nämen kolla? Du är kritisk mot AMD.. Vilken överraskning..

PS. RGB är inte bara för snorungar utan det finns folk (som mig själv) som faktiskt gillar RGB till en viss del.

Jag har RGB tangentbord och RGB mus, men jag tycker fortfarande det är fett löjligt att lägga på detta på en produkt som denna som ändå är till företag och "vanligt" folk.

Lite skillnad att ha RGB på gaming tangentbord, möss.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Jag har RGB tangentbord och RGB mus, men jag tycker fortfarande det är fett löjligt att lägga på detta på en produkt som denna som ändå är till företag och "vanligt" folk.

Lite skillnad att ha RGB på gaming tangentbord, möss.

Vilken skillnad är det ifrån att lägga på grafikkort?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TurboFreak68:

Nu är ju inte denna "stockkylare" dålig om man jämför med Intel´s standard. Kolla bara hur man överklockar en Bristol Ridge med denna standard Wraith kylare.

http://www.fudzilla.com/news/processors/41663-amd-bristol-rid...

Nästan 4.8GHz med luftkylare måste jag säga är helt ok och man behöver inte köpa extra lull-lull..

För all del, men det där bevisar inte mycket utan temperaturer eller benchmarks.

HWbot-visar bara på att det bara handlar om en frekvens-submission.
Bara den bootar med frekvensen och kan valideras så är det ok.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Jag har RGB tangentbord och RGB mus, men jag tycker fortfarande det är fett löjligt att lägga på detta på en produkt som denna som ändå är till företag och "vanligt" folk.

Vanligt folk och företag brukar ju köpa typ Acer HP dell osv. Och de flesta sådana burkar jag grejat med har inte haft standardkylaren från AMD eller Intel monterad utan någon specialvariant.
Sedan tycker inte jag det spelar roll om den har RGB eller ej de som bryr sig och ogillar det kan antagligen stänga av det, de som gillar det får en bonus.
Jag personligen bryr mig inte jag kör nästan alltid chassin utan fönster.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Personligen är jag mer intresserad av ljudnivån än ljusnivån. Ljuset är lättare att skärma av än ljudet. Om kylningen och ljudnivån är OK så är det ju skönt att behöva köpa 3:e-partskylare. Kanske det finns möjlighet att välja "OEM" utan medföljande kylare fast om priset är detsamma så tar man ju ändå "retail".

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått hur någon kan klaga på att det finns alternativ. För ni är väl tekniska nog att kunna stänga av belysningen eller?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Varg:

Jag har aldrig förstått hur någon kan klaga på att det finns alternativ. För ni är väl tekniska nog att kunna stänga av belysningen eller?

Folk klagar bara för att klaga. De har hört att RGB är "barnsligt" och därför börjar de tugga mantrat så fort RGB sätts på saker.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Folk klagar bara för att klaga. De har hört att RGB är "barnsligt" och därför börjar de tugga mantrat så fort RGB sätts på saker.

Själv gillar jag RGB, trots att jag är över 30 år.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Ett icke problem men finns det möjlighet så ska det som vanligt gnällas

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Önskar att de inte skickade med någon kylare alls, så slipper mitt sopberg av oanvända kylare växa.

Du får ha en giveaway

Skrivet av Garderoben:

Jag har RGB tangentbord och RGB mus, men jag tycker fortfarande det är fett löjligt att lägga på detta på en produkt som denna som ändå är till företag och "vanligt" folk.

Lite skillnad att ha RGB på gaming tangentbord, möss.

Jaså, är det skillnad?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Du får ha en giveaway

Hehe, om jag orkade, men de flesta är rätt gamla så knappast så intressanta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Tillsammans med AMD Ryzen blir det en ny uppsättning standardkylare, varav ersättaren till Wraith ser ut att följa branschmodet och bli en belyst historia.

Läs hela artikeln här

Suck nu har NZXT släppt en H440W New Edition Silent Ultra utan disco fönster, och så får man LED lampor på CPU fläkten (störning) inifrån på köpet. Be AMD om en fläktlös för $20 mindre istället, ni som kan. Ni har ju pondus som Sveriges största dator sajt.
Jag är lite less på disco med andra ord. Den lilla blå LED från POWER ON kan störa mig om nätterna när jag ser på film nämligen.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lengab:

Suck nu har NZXT släppt en H440W New Edition Silent Ultra utan disco fönster, och så får man LED lampor på CPU fläkten (störning) inifrån på köpet. Be AMD om en fläktlös för $20 mindre istället, ni som kan. Ni har ju pondus som Sveriges största dator sajt.
Jag är lite less på disco med andra ord. Den lilla blå LED från POWER ON kan störa mig om nätterna när jag ser på film nämligen.

Jag störde mig också en hel del på den blå lampan, slutade med att jag tejpade över den.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Haha! mitt hopp för mänskligheten är nu officiellt över!

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag störde mig också en hel del på den blå lampan, slutade med att jag tejpade över den.

Hehe, vågar man tejpa för brandvarnarens röda blink också?

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lengab:

Hehe, vågar man tejpa för brandvarnarens röda blink också?

Jag har ingen. Vore förjävligt att vakna upp mitt i natten av att den tjuter.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag störde mig också en hel del på den blå lampan, slutade med att jag tejpade över den.

Borde väl vara en separat kontakt, är ju bara att koppla ur den från moderkortet i så fall. Gjorde jag i alla fall på en av mina burkar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lengab:

Suck nu har NZXT släppt en H440W New Edition Silent Ultra utan disco fönster, och så får man LED lampor på CPU fläkten (störning) inifrån på köpet. Be AMD om en fläktlös för $20 mindre istället, ni som kan. Ni har ju pondus som Sveriges största dator sajt.
Jag är lite less på disco med andra ord. Den lilla blå LED från POWER ON kan störa mig om nätterna när jag ser på film nämligen.

Lätt. Då får du en CPU för samma pris fast utan fläkt. Den enda som vinner på det är AMD.

Skrivet av RVX:

Borde väl vara en separat kontakt, är ju bara att koppla ur den från moderkortet i så fall. Gjorde jag i alla fall på en av mina burkar

Skickades från m.sweclockers.com

På brorsans S304 (som är en mindre version av mitt H440) så sitter kontakten för HDD lampan på samma kontakt som starknappen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

På brorsans S304 (som är en mindre version av mitt H440) så sitter kontakten för HDD lampan på samma kontakt som starknappen.

Ah ok. Då skiljer det sig tydligen bland tillverkare. I mitt fall är det ett äldre silverstone desktop chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Vet inte man kommer köra nån orginal kylare men i såfall så ska man då fan kunna stänga av leds då jag har för många hål i mitt inwin chassie och var tom så jag var irriterad på mitt msi gaming grafikkort

men som tur är kunde man stänga av dom med mjukvara så slapp arbetafram en alternativ lösning

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv

Haha det börjar bli roligt med arga Sweclockare för varje produkt som har RGB-leds, så det kanske blir en lysande uppsättning komponenter nästa gång.

Edit: Flinar lite åt tanken av rubrikerna i kvällspressen: "Extra: Sweclockers-medlem blev upprörd över lysande produkt, fälld för mordhot via Twitter"

Permalänk
Proffsmobbare

Om nånting ska ha LED-belysning så kan det lika gärna vara RGB. Alternativet att ha en fast färg eller stänga av helt kommer alltid att vara där.

Permalänk
Medlem

fy fan för leds på kylaren. blir jag tvingad att använda standardkylaren kommer jag dra bort eller se till att förstöra varenda led.
Dock ser den väldigt intressant ut, men renderingen som någon medlem hade gjort ser enormt blockerande ut, hur ska den kunna förlora värmen om den skärmen håller allt inne?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

haha detta kändes ju seriöst gjort av en processor tillverkare.. märks ju vilka man försöker locka.

HAHA skratta gött inombords när jag läste detta inlägg, Du litade direkt på vad SweC skrev i sin nyhet.?

Det första jag tänkte när jag såg bilden till denna artikel var "clickbait", sammt troligen "rykte".

Men om detta nu skulle stämma, så spelar det ju ingen större roll, om man nu inte sitter och myser med sin burk som Raja gör i artikelbilden

Permalänk
Medlem

Tja, dom släpper med ju vad Intel inte gör. xD

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

RGB kanske ringer dåligt i mångas öron, men att kunna specialanpassa belysning är bra för alla som vill göra snyggare builds, jag skulle älska att se stock coolers som inte är skräp. Jag hoppas att det ligger någonstans en TX3 i kylprestanda.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X