Bahnhof svarar på hovrättens dom mot Bredbandsbolaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Jovisst, första steget är ju att ge kritik till vår regering som ser till att det händer, men det har folk redan gjort.

Man får sedan inte glömma bort hur vi har kommit dit där vi är idag, och hur mycket press från utlandet som ligger bakom beslutet.

Att EU skulle rycka in och stoppa det hela känns väldigt osannolikt då det är dem som startat hela tankegången om att censurera internet och nyckelpersoner från EU antagligen ligger bakom lobbying som fick våra politiker att vända vårt land ryggen.

Men det skulle ju vara ytterst glädjande om de kunde bevisa motsatsen den här gången och stå upp för ett fritt internet.

Nu drar du kanske lite för stora växlar på det hela?
På vilket sätt har EU startar "censureringen av internet"? Så vitt jag vet så är det EU som dragit fram hela förslaget med nätneutralitet och att begränsa datalagring mer än vad våra egna politiker föreskriver (alltså står de upp för ett friare internet). Pressen kommer främst ifrån upphovsmakare (som då allt som oftast har sitt säte på andra sidan Atlanten) som alltså inte ingår i EU!

Jag tycker som sagt en din kritik är oerhört off topic och missriktad. Den hör helt och hållet hemma i ett annat forum.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dinoman:

Hur ställer sig domstolen t.ex. till att internetleverantörerna "tillåter" sina kunder att konsumera information kring, våldtäkt, barnporr, terrorism, anarkism, våldsbejakandeinnehåll. Det är tydligen mindre problematiskt. På något intresseväckande sätt så är vårt samhälles

Fast nja, så vitt jag vet finns det blacklists över sajter som innehåller barnporr som (nästan?) alla operatörer håller sig till. Men jag har svårt att verifiera, jag känner inte till några av dem, och jag skulle inte gå in där om jag gjorde det.

Och ett öppet internet i all ära, men den typen av censur måste ändå vara rimlig.

Multimiljardföretag får lite mindre vinst? Buhu på er, brevsäkerheten går före.
Sexuella övergrepp på barn? Det är okej att ni kollar min post efter sånt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Sidan kommer ju ändå alltid kunna nås över Tor.

Permalänk
Medlem

Personligen är jag för lat för att piratkopiera. Finns inte filmen på netflix eller dreamfilm så kommer jag inte se filmen. Vet inte vad filmbolagen skulle tjäna på om folk slutade piratkopiera? 4K-bluray är på tok för dyrt för att den stora massan ska inhandla en spelare. Det tar för lång tid att få hem en beställd film för att göra sig besväret att beställa hem fysiska kopior. Resultatet blir istället att om filmen inte finns på de streamingsajter som folk använder, så kommer ingen att se filmen. Det finns så mycket filmer att se idag så det räcker å blir över för de allra flesta.

Filmbranchen har nog en övertro på att film är den typ av media som människor fortfarande konsumerar i störst utsträckning. Själv glor jag mer på youtube än vad jag konsumerar både serier och film tillsammans. Blir det för krångligt att se film så ser jag hellre på diverse youtube klipp.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Testpilot

Min första tanke var som alla andras; Detta är direkt censur och gör man detta lär man börja blockera allt som kan användas som en sluss för illegalt material.

Min andra tanke var; Detta skulle kunna lösas på ett bättre sätt. Istället för att blockera hemsidan helt, borde det komma upp en varningssida i stil med "Du är nu på väg att besöka en hemsida som är känd för att dela illegalt material, vill du fortsätta?".
Detta skulle i alla fall skydda ovetande Svensson's för att av misstag ladda ner något dem tror/anser vara legitima filer. Kanske tom. kunna hänvisa till sidor som säljer material från Sony/Warner.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Sweclockers har mer pirater än vad jag trodde.

Trist att du inte tycks förstå att diskussionen inte handlar om huruvida det är rätt eller fel att illegalt ladda ner upphovsrättsskyddat material.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blomman90:

Nu drar du kanske lite för stora växlar på det hela?
På vilket sätt har EU startar "censureringen av internet"? Så vitt jag vet så är det EU som dragit fram hela förslaget med nätneutralitet och att begränsa datalagring mer än vad våra egna politiker föreskriver (alltså står de upp för ett friare internet). Pressen kommer främst ifrån upphovsmakare (som då allt som oftast har sitt säte på andra sidan Atlanten) som alltså inte ingår i EU!

Jag tycker som sagt en din kritik är oerhört off topic och missriktad. Den hör helt och hållet hemma i ett annat forum.

Intressant att du tror dig veta vad som hör hemma var.

Att du tycker den är off topic och missriktad betyder inte att den är det. Du får tycka som du vill och klaga så mycket du vill men det betyder inte att du har rätt.

EU är väldigt aktiva med att lägga sig i vad de kallar "fake news". Man har t.ex varnat facebook att de måste ta till åtgärder för att hindra spridning av "fake news" vilket i sig är ett brott mot yttrandefriheten. Att svensk domstol dömmer på detta viset kan inte ses som något annat än förberedelser inför att göra mycket grövre inskränkningar på allt möjligt som kan tänkas vara "problematiskt". Vår nuvarande och den förra regeringen har redan många gånger om visat att deras lojalitet inte ligger bland det svenska folket. Att de dommare de har tillsatt inte skulle ha en större agenda än att begränsa "piratkopiering" är för mig en löjeväckande tanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Personligen är jag för lat för att piratkopiera. Finns inte filmen på netflix eller dreamfilm så kommer jag inte se filmen. Vet inte vad filmbolagen skulle tjäna på om folk slutade piratkopiera? 4K-bluray är på tok för dyrt för att den stora massan ska inhandla en spelare. Det tar för lång tid att få hem en beställd film för att göra sig besväret att beställa hem fysiska kopior. Resultatet blir istället att om filmen inte finns på de streamingsajter som folk använder, så kommer ingen att se filmen. Det finns så mycket filmer att se idag så det räcker å blir över för de allra flesta.

Filmbranchen har nog en övertro på att film är den typ av media som människor fortfarande konsumerar i störst utsträckning. Själv glor jag mer på youtube än vad jag konsumerar både serier och film tillsammans. Blir det för krångligt att se film så ser jag hellre på diverse youtube klipp.

Skönt att veta att man inte är ensam med den inställningen.
Filmbolag överdriver grovt sina påstådda förluster, något man ändå inte skulle kunna mäta.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Sidan kommer ju ändå alltid kunna nås över Tor.

Ja, det kommer fortfarande finnas många sätt att nå sidan. Men för att nå den behövs lite "teknisk kunskap". De vill åt gemene man, Örjan Bengtsson* från Bollebygd som tycker datorer är ett jädrans gissel. Men som ändå vill titta på den senaste Marvel filmen och således tittar in på bukten lite då och då med sin skarpa ip-adress och senaste uppdaterade version av μTorrent för att hitta en film med svenska subs.

Nu måste man ju inte kunna hela OSI-modellen för att kunna använda VPN, Proxy eller TOR, men Örjan Bengtsson kommer de nog stoppa.

*Namnet är påhittat och någon anknytning till verkligheten är helt slumpmässig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lusekofte:

Nu måste man ju inte kunna hela OSI-modellen för att kunna använda VPN, Proxy eller TOR, men Örjan Bengtsson kommer de nog stoppa.

Även om man kör Tor så är det väl inte det IP som man blir tilldelad i tor som fastnar på själva torrent filen?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Exakt. Det är just detta som är problemet, man kan i så fall inte nöja sig med bara TPB utan är det lag på att "piratsajter" ska blockeras så ska *allt* blockeras. Man kan ju t.o.m. hitta direct links till piratkopierat material via Google, så det ska rimligen blockeras. Man kan transportera ett USB-minne med piratkopierat material på en cykel, så cyklar och USB-minnen måste förbjudas.

Det enda rimliga är att man betraktar internetoperatörerna som att de bara levererar "dumma" IP-paket utan att vara ansvariga för vad som finns i dem. Annars leder det bara till fullständig intellektuell härdsmälta.

Varför sluta där?
Man kan ju stämma de som tillverkar server hårdvaran för att de kan användas till illegalt bruk som kopiering.
Och varför inte fortsätta med att stämma Linus Torvald för att han skapade Linux
Eller ta det ännu längre och stämma Microsoft för att du kan använda deras OS för att tanka ner pirat-kopierat material

Permalänk
Medlem

Censurera internet för piratkopiering tvingas internetleverantör medan tjänster som Reddit, Facebook, Google, Twitter medvetet censurerar åsikter och nyheter som klassas för "falska nyheter".

Välkommen till vår tids Nyhetsministeriets svarta censurhål på Internet.

1984 4 teh win!

Men det kommer inte sluta här. Kontanter motarbetas så människor tvingas betala med spårbara elektroniska pengar. Ett försök av etablissemanget att motarbeta en framtida bankrun när förtroendet för bankerna sjunkit ytterligare. Med elektroniska pengar tvingas vi också identifiera som person när vi betalar och då ännu mer fast i systemets klor.

Denna censur av internet handlar inte om filmindustrins vinster utan minska mänsklighetens frihet. Samma som patent inte används för att försvara idéer utan att använda som hotverktyg mot konkurrenter. Som att "klimathotet" inte handlar om miljön utan att roffa åt sig mera pengar och införa globala skatter.

Detta frihetsberövande kommer bara fortsätta för att mänskligheten börjar öppna ögonen över vad som egentligen händer här i världen. Mer vaknar desto mer desperata blir etablissemanget och en ond cirkel tills staterna och etablissemanget ser folket officiellt som fiender.

But HEY, AMD släpper snart nya platformen Ryzen och den verkar lovande så jag kan spela med lite högre detaljer i spel. ...och varför inte köpa senaste bilen som ser extra ilsken ut i fronten (BMW), och ny mobil... mer i hypnosen igen människor. Ner med huvudet i Hungers Games och kolla på melodifestivalen.

Permalänk
Medlem

Märkligt...

Jag kan förstå att ingen vill att man tar ens verk. Jag ser brottet och jag förstår att det drabbar många. Men det jag INTE förstår är tankeprocessen bakom att angripa problemet härifrån. BBB ska sota för yttrandefriheten?!

Lets face it, detta kommer att leda till att folk tänker:

1 - Att marknadsekonomisk makt står över yttrandefrihet
2 - Att man tar ifrån något som inte erbjuds på annat vis. Vart är tillräckliga streamingtjänsterna som ger oss serierna när dom kommer ut och inte år senare?
3 - Att de inte hade råd eller var tillräckligt investerade ifrån början, och visar sålunda istället inget intresse för produkterna mer.
4 - VPN, nya leverantörer, nya piratsidor, nya fildelningsmetoder
5 - Att dessa jättar fortfarande tjänar MER nu än innan, vilket motsäger hela argumentets stadgar.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

Censurera internet för piratkopiering tvingas internetleverantör medan tjänster som Reddit, Facebook, Google, Twitter medvetet censurerar åsikter och nyheter som klassas för "falska nyheter".

Välkommen till vår tids Nyhetsministeriets svarta censurhål på Internet.

1984 4 teh win!

Men det kommer inte sluta här. Kontanter motarbetas så människor tvingas betala med spårbara elektroniska pengar. Ett försök av etablissemanget att motarbeta en framtida bankrun när förtroendet för bankerna sjunkit ytterligare. Med elektroniska pengar tvingas vi också identifiera som person när vi betalar och då ännu mer fast i systemets klor.

Denna censur av internet handlar inte om filmindustrins vinster utan minska mänsklighetens frihet. Samma som patent inte används för att försvara idéer utan att använda som hotverktyg mot konkurrenter. Som att "klimathotet" inte handlar om miljön utan att roffa åt sig mera pengar och införa globala skatter.

Detta frihetsberövande kommer bara fortsätta för att mänskligheten börjar öppna ögonen över vad som egentligen händer här i världen. Mer vaknar desto mer desperata blir etablissemanget och en ond cirkel tills staterna och etablissemanget ser folket officiellt som fiender.

But HEY, AMD släpper snart nya platformen Ryzen och den verkar lovande så jag kan spela med lite högre detaljer i spel. ...och varför inte köpa senaste bilen som ser extra ilsken ut i fronten (BMW), och ny mobil... mer i hypnosen igen människor. Ner med huvudet i Hungers Games och kolla på melodifestivalen.

Dold text

Kan inte mer än instämma på allt. Tyvärr så är inte lagen lika för alla.
Tur som du säger att vi kan bli mer fördummade med sensationell såpa.

Skrivet av Larri:

Jag kan förstå att ingen vill att man tar ens verk. Jag ser brottet och jag förstår att det drabbar många. Men det jag INTE förstår är tankeprocessen bakom att angripa problemet härifrån. BBB ska sota för yttrandefriheten?!

Lets face it, detta kommer att leda till att folk tänker:

1 - Att marknadsekonomisk makt står över yttrandefrihet
2 - Att man tar något ifrån något som inte erbjuds på annat vis. Vart är tillräckliga streamingtjänsterna som ger oss serierna när dom kommer ut och inte år senare?
3 - Att de inte hade råd eller var tillräckligt investerade ifrån början, och visar sålunda istället inget intresse för produkterna mer.
4 - VPN, nya leverantörer, nya piratsidor, nya fildelningsmetoder
5 - Att dessa jättar fortfarande tjänar MER nu än innan, vilket motsäger hela argumentets stadgar.

Vi kommer återigen att behöva driva frågan "Bilar å dess farter kontra faktiskt gällande hastigheter."
För så har dom applicerat denna lag "Ni gör er medskyldiga iochmed att ni tillhandahåller funktionen"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Hela artikeln är ju politik! Hur tänkte du nu? Du får nog börja med att klaga på Sweclockers som skriver om hur internet börjat censureras.

Jag har inga problem med Sweclockers artikel. Däremot hade ditt svar väldigt lite med den att göra. Jag tror inte att vi kommer längre så jag lägger ner diskussionen här.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Känns dock totalt felriktat att tala om Nordkorea och statligt kontrollerat då denna beslut kommer från kapitalistiska pengar. De som står bakom detta är ju storföretagen, som har pumpat in extrema pengar i lobbyverksamheten för att få genom dessa beslut. Att då sitta och tala om statskontroll när det är de facto företagskontroll känns helt orimligt. Ungefär som att påstå att USA är "kommunistiskt" för att hela deras politiska styre består av de med pengar (som för övrigt är exakt samma krafter som ligger bakom detta).

Jaa, verkligen märkliga kopplingar vissa gör här...

Rekommenderar att lyssna på P3 Dokumentär: Nätpiraterna och The Pirate Bay.

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem

Ja det här sätter ju inget läskigt prejudikat.

The truth is that men are tired of liberty. -Hovrätten(Mussolini)

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på vad vår befriare och internetsuperhjälte Jon Karlung har att säga om detta.

https://www.youtube.com/watch?v=rHVVpNRwLk0

Sätter alltid igång denna när denna typen av nyheter kommer.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Skamligt!
Om det fortsätter i den här riktningen kommer man kunna fly till Kina för ett friare internet...

Permalänk
Medlem

@BrottOchStraff: Musikindustrin går mot samma marknadsförhållande som spelindustrin - skillnaden är att de vägrar acceptera detta.

För att förtydliga håller jag med dig, och det är väldigt tydligt vad jag menar om man tittar på priset för indie / icke-AAA spel jämfört med priset på musik:

Ett spel innehåller grafik från grafiker, kod från programmerare, samt ljud och musik från musiker...
...men ändå så kostar i butik musiken till ett spel inte sällan lika mycket som hela spelet.

Allt är en direkt konsekvens av det som kallas konkurrens.
Dagens marknad är mycket hårdare konkurrensutsatt gentemot den där "gyllene tiden" som de stora media-bolagen försöker klamra sig fast vid. Det är inte pirater som ändrat landskapet, det är bara en annan marknad mot vad det var 10-20 år sedan. Man behöver inte stora bolag för att publicera längre och det gör att marknaden drunknar i ett översaturerat utbud och priserna pressas ner samtidigt antalet kunder av just din produkt sjunker.

Att det är svårt att kunna försörja sig i de här branscherna beror inte på pirater - det beror på att det finns tiofaldigt fler aktörer som tävlar om samma kaka.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Yes det är nästa steg samt inför nån typ av bankid innan man loggas in på nätet då får man total kontroll av vad som postas

Sen kommer achievements osv. Så när man skriver nått politiskt korrekt på fejjan så går man upp i level och får man bättre pension, pappaledighet osv. Detta är ju redan socialt accepterat.

Den some lever får se.

Orka annars att se Hollywood och svensk film. Hjärngift är vad det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det stod på SVT Nyheter idag att den här domen var väntad. Då kan jag inte låta bli att undra vart det här ska sluta. Ska amerikanska filmbolag styra och ställa i vårt rättsystem? Det nämndes att lagen kunde tolkas på olika sätt. Hur i helvete kan lagen, som ska vara ryggraden i svenskt rättsväsende, tolkas på mer än ett sätt? Sen alla dessa jävla lobbyaktivister som skiter på sig av ilska så fort någon nämner pirat (och privat) kopiering.

Jag är uppriktigt sagt riktigt jävla förbannad på det här landet. Jag hoppas att det här ryggradslösa skitlandet kreverar under Islam och andra länders rättsystem, för inte fan har vi något vi kan kalla vårt eget längre.

Nej, det är inte rätt att ladda ner saker man inte äger...men att lagen inte ens kan tolkas rätt av Hovrätten är fanimej skrämmande.

En underbar detalj är dessutom utlåtandet att piratkopieringen hämmar lagliga alternativ. Vad menar den amerikanska filmindustrin? För inte har jag samma utbud som amerikanarna på mitt Netflix. Rättigheter är problemet säger Netflix, men samma filmer finns att hyra/köpa på iTunes ibland bara någon vecka efter de visats på bio. Rättigheterna är inga problem, filmen får visas i andra länder...eller är Netflix för snåla? Hela den lagliga streamingtjänsten är ett skämt och har stått still i åratal. Nyheter på Netflix är antagligen Netflix egna serier som bara kommer i en säsong, sen spottar de ut nytt skit. Allt annat som inte är Netflix-producerat, brukar inte ens ha utgivningsdatum efter år 2000.

Den amerikanska filmindustrin ska nog börja med att sopa framför sin egen dörr...

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se var det slutar. The Pirate Bay har hela tiden haft som syfte att agera portal åt illegal fildelning. Undra vad som händer med en tjänst som bara delvis innebär detta och som inte marknadsför sig som sådan.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Så här ageras det inte när mord, bilbränder sker.

Mördare släpps fria och får lindrigare straff medan detta ses som allvarligare.

Sverige is going down!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Sweclockers har mer pirater än vad jag trodde.

Tror exakt alla på forumet lär vid något tillfälle laddat hem saker olagligt, iaf om de är +20år. Fanns ju inga alternativ. Idag är det skillnad då man egentligen inte behöver det då det finns tillgängligt lagligt. Laddade man inte hem grejer så var man ju en "speciell person" LOL.

Permalänk
Medlem

Tror hela systemet för rättigheter när det kommer till musik och film måste göras om för att minska piratkopiering. Det är ju det som hämmar nyttjandet av tjänster som till exempel netflix och liknande.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Gratis är den väl inte förutom 1 månad då, sen tillkommer 40 kr/mån.

Nej Lex Integrity är gratis så länge du har abonnemang hos Bahnhof.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Är det ens någon kvar som laddar ned musik illegalt?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kan man förvänta annat, TPB med fler var ju redan blockerad i DK innan jag flyttade här till Sverige år 2008. Jag menar det var år 2005 det blev ifört där.

Film och musik bolagen har väl spenderat alla år på att hitta hull i Svensk lag för att få samma infört här.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunterxx:

Från DN: "Företagen bakom kravet är skivbolagen Warner Music, Sony Music och Universal Music samt filmbolagen Nordisk film och Svensk Filmindustri. Deras företrädare har argumenterat för att bredbandsföretagen inte kan se på medan deras uppkopplingar används för brott. "

Ehm snarare "bredbandsföretagen kan inte bara se på när vi förlorar potentiella pengar till vår redan feta kassa, stackars oss!"